• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 2 دی 1400
کد مطلب : 148987
+
-

تازه‌های نشر/ وقت کبود


«وقت کبود» مجموعه‌ای از غزل‌ها و دوبیتی‌های سیدمحمد تولیت است که از سوی انتشارات نیستان منتشر شده‌. تولیت پیش از این عنوان کرده است که خودش را شیفته و پیرو سنت شاعرانه هوشنگ ابتهاج و مهدی اخوان ثالت می‌داند و هر چه در غزل و غزل‌سرایی بدان پایبند و معتقد است، 50 سال قبل توسط مهدی اخوان ثالث در قالب شعر و متن منظوم ثبت شده است و به همین اعتبار دیگر نیازی نمی‌بیند که در این زمینه از زبان خود سخنی بگوید. با این همه، شعر سیدمحمد تولیت را باید بسیار وامدار شعر هوشنگ ابتهاج، به‌ویژه صداقت و صمیمت عاطفی او دانست که این موضوع در اشعار این مجموعه نیز قابل ردیابی و رویت است.
انتشارات نیستان این مجموعه 108صفحه‌ای را در قطع نیم‌وزیری به بهای 16هزار تومان منتشر کرده است.

  هوای حوالی حوا

«هوای حوالی حوّا» نوشته کامران داوری نیکو مجموعه داستان کوتاه است که توسط انتشارات نیستان به چاپ رسیده است. بومی‌نگاری، بهره‌مندی ملی، تنوع پیرنگ، تغییر مداوم تم داستان‌ها با توجه به موضوعات روز جامعه ایران، استناد به فرازهایی از تاریخ معاصر، تنوّع زبان روایت و تغییر شیوه روایت در هر داستان، ارجاعات بینامتنی و فرامتنی، داستان در داستان، آمیختگی کمدی و تراژدی، مواجهه سنت و مدرنیته، پایان بندی دور از انتظار و اختصار جملات از ویژگی‌های داستان‌های این مجموعه‌اند.این کتاب 164صفحه‌ای در قطع نیم‌وزیری به بهای 23هزار تومان منتشر شده است.

  سایه

نمایشنامه «سایه» نوشته رزا جمالی توسط انتشارات سیب سرخ منتشر شده است. این کتاب، نمایشنامه‌ای است با دغدغه‌ای زن‌محورانه  در جامعه امروز. نمایشنامه در فضایی استعاری اتفاق می‌افتد؛ یک پناهگاه که 2 زن- که هر دو یک نام دارند و در یک روز به دنیا آمده‌اند- به آن رجوع کرده‌اند، این دو زن هر دو یک سرگذشت داشته‌اند: یک همسر، یک شناسنامه، یک صورت و در این لحظه نمایشی به یکدیگر برخورده‌اند و می‌خواهند هویت خود را از نو بسازند. این جدال آنها را وا می‌دارد که مفاهیم کلیشه‌ای را که از سوی جامعه به آنها تحمیل شده است ساختار شکنی کنند و به جست‌وجوی هویت واقعی خویش بروند، گرچه این جدال و جست‌وجو راه به جایی نخواهد برد و آنها در پایان نمایش به ناتوانی خود واقف می‌شوند و اینکه به شخصیت‌هایی تراژیک بدل شده‌اند که این سرگذشت را زندگی کنند. این کتاب 29صفحه‌ای به بهای 8هزار تومان منتشر شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید