• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 2 دی 1400
کد مطلب : 148965
+
-

کوتاه از حادثه/استرداد کلاهبردار۲۰ هزار میلیارد تومانی

کوتاه از حادثه/استرداد کلاهبردار۲۰ هزار میلیارد تومانی

سرکرده باندی که پس از کلاهبرداری 20هزار میلیارد تومانی به خارج از کشور گریخته و تحت تعقیب قرار داشت سرانجام با اعلان قرمز به اینترپل دستگیر و به کشور بازگردانده شد.
به گزارش همشهری، این متهم در سال ۹۱ چندین شرکت صوری را به ثبت رساند و در سال ۹۴ توانست حدود ۶۷۰ میلیون دلار وام دریافت کند اما پس از مدتی متواری و تلاش‌ها برای دستگیری‌اش آغاز شد.
سردار هادی شیرزاد، رئیس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی درباره این پرونده گفت: براساس دستور مقامات قضایی، این فرد به اتهام کلاهبرداری به مبلغ 20هزار میلیارد تومان تحت پیگرد قانونی قرار داشت. او با همدستی چند نفر دیگر، با ایجاد چندین شرکت صوری و گشایش اعتبار اسنادی برای واردات کالا به ایران، در خارج از کشور با استفاده از جعل اسناد، کالای تقلبی را به جای کالاهای واقعی به کشور ارسال می‌کرد.
وی ادامه داد: پس از تحقیقات انجام شده مشخص شد، متهم به یکی از کشورهای منطقه متواری شده است که با استفاده از ظرفیت‌های موجود در بانک‌های اطلاعاتی سازمان اینترپل، مخفیگاه او شناسایی شد که با هماهنگی‌های لازم با مراجع مربوطه داخلی و سازمان اینترپل، علیه وی اعلان قرمز صادر و این متهم اقتصادی با همکاری اینترپل آن کشور دستگیر شد.
رئیس پلیس بین‌الملل در ادامه گفت: با استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور این متهم روز چهارشنبه از طریق مرز هوایی و فرودگاه امام خمینی(ره) به کشور منتقل شد و برای طی کردن مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

تقدیر پلیس از دختر قهرمان اهوازی
جانشین فرمانده انتظامی استان خوزستان با حضور در منزل خانواده امیره بروایه از حرکت شجاعانه این کودک اهوازی که موجب نجات جان کودکی یک‌ساله شد تقدیر کرد.به گزارش فارس، امیره بروایه دانش‌آموز 7ساله ساکن منطقه کوی سادات اهواز چند روز پیش با هوشمندی و ایثار توانست جان ‎پسربچه یک‌ساله را که به جوی فاضلاب سقوط کرده بود نجات دهد. پس از آن بود که انتشار فیلم مربوط به سقوط کودک خردسال به فاضلاب روباز و نجات وی توسط امیره بروایه در فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای داشت.
تراژدی دردناک و تکراری غرق شدن کودکان بی‌گناه در فاضلاب‌های روباز اهواز معضل بزرگ این شهر است که چند هفته پیش یک کودک یکساله را به کام مرگ کشاند. پسربچه یکساله چندمین کودکی بود که به جوی فاضلاب سقوط کرد اما خوشبختانه دختربچه 7ساله به موقع به کمک او شتافت و جان وی را نجات داد.
به همین دلیل روز گذشته جانشین فرمانده انتظامی استان خوزستان با حضور در منزل خانواده امیره بروایه از حرکت شجاعانه این کودک اهوازی تقدیر کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید