• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 2 دی 1400
کد مطلب : 148950
+
-

شنای 12ساعته آقای وزیر برای نجات از مرگ

شنای 12ساعته آقای وزیر برای نجات از مرگ

وقتی بالگرد حامل وزیر ژاندارمری ماداگاسکار در دریا سقوط کرد، آقای وزیر که زنده مانده بود 12ساعت بی‌وقفه شنا کرد تا اینکه خود را به ساحل رساند.به گزارش همشهری به نقل از گاردین، چند روز پیش یک قایق بزرگ که بیش از 80سرنشین داشت در آب‌های شمال شرق ماداگاسکار غرق و از همان زمان تلاش‌ها برای پیدا کردن اجساد قربانیان آغاز شد.
روز دوشنبه گذشته درحالی‌که جسد 21سرنشین قایق پیدا شده و تلاش‌ها برای یافتن سرنوشت دست‌کم 60نفر دیگر ادامه داشت، وزیر ژاندارمری این کشور به نام سرژگِلِه به همراه 3افسر ژاندارمری سوار بالگرد شدند تا برای بررسی عملیات نجات و همچنین غرق شدن قایق مسافری راهی محل حادثه شوند. بالگرد آنها اما در فراز دریا دچار حادثه شد و سقوط کرد.
کسی از سرنوشت سرنشینان بالگرد خبر نداشت تا اینکه روز بعد مردم محلی در نزدیکی یکی از سواحل ماداگاسکار متوجه 2مرد شدند که با شنا کردن در دریا به ساحل نزدیک می‌شدند. آنها وزیر ژاندارمری و یکی از افسرانی بودند که از حادثه سقوط بالگرد جان سالم به در برده بودند. به‌گفته یکی از مسئولان وزارت ژاندارمری، ظاهرا پس از سقوط بالگرد که هنوز علت آن مشخص نیست آقای وزیر و یکی از افسران توانسته بود با چسبیدن به یکی از صندلی‌های بالگرد در دریا شناور بمانند. آنها سپس 12ساعت بی‌وقفه شنا کرده بودند تا اینکه خود را به ساحل رسانده و نجات یافتند.
در ویدئویی که از لحظه نجات آقای وزیر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، او با تشکر از ماهیگیران و مردم محلی می‌گوید: به لطف خدا هنوز نوبت مرگ من فرا نرسیده. هیچ جراحت و مشکل خاصی ندارم. تنها سرما خورده‌ام و می‌توانم وظایفم را ظرف ۲۴ ساعت آینده از سر بگیرم. به‌گفته یکی از فرماندهان ارشد ژاندارمری ماداگاسکار، آقای وزیر که از چند‌ماه پیش و پس از ۳۰‌سال خدمت در ژاندارمری، به‌عنوان وزیر ژاندارمری وارد کابینه دولت شده، روحیه فوق‌العاده‌ای دارد و به ورزش اهمیت زیادی می‌دهد. طوری که آمادگی بدنی او در ۵۷ سالگی مانند یک نظامی ۳۰ ساله است و به همین دلیل بوده که وی توانسته 12ساعت بی‌وقفه شنا کند و جانش را نجات دهد.
براساس این گزارش، هنوز از سرنوشت 2سرنشین دیگر بالگرد سقوط کرده و همچنین 60سرنشین قایق غرق شده خبری نیست و تحقیقات درباره هر دو حادثه ادامه دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید