• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
پنج شنبه 2 دی 1400
کد مطلب : 148957
+
-

استارت بنزینی دولت درکیش

سوخت
استارت بنزینی دولت درکیش

دولت سرانجام طرح آزمایشی اختصاص سهمیه بنزین به افراد به جای خودرو را در جزیره کیش کلید زد که از آن به نام «بنزین برای همه» یادشده است. محمدرضا لواسانی، سرپرست منطقه آزاد کیش با تأیید این خبر گفت: در این طرح به مردم سهمیه ۲۰لیتری تعلق می‌گیرد. او شایعه افزایش قیمت بنزین را کذب دانست و با تأکید بر اینکه تغییر قیمت‌ حامل‌های انرژی نیازمند مصوبه مجلس شورای اسلامی است، ابراز کرد: در بودجه‌1401 اشاره‌ای به افزایش قیمت بنزین و سهمیه سوخت نشده است. وی تفاوت این طرح با طرح پیشین را تخصیص سهمیه بنزین به هر کد ملی عنوان کرد که پیش از این به هر خودرو تعلق می‌گرفت‌.
سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: از این پس سهمیه بنزین به دارندگان هر کد ملی دارای خودرو یا فاقد خودرو تعلق می‌گیرد، میزان یارانه تخصیصی به‌ازای هر نفر معادل 20لیتر بنزین به‌نرخ 1500تومان است. به‌گفته لواسانی، یارانه سهمیه بنزین از هر کارت بانکی قابل برداشت است و افراد درصورت نداشتن خودرو می‌توانند این یارانه را با اپلیکیشنی که به همین منظور طراحی شده است، به فروش برسانند. طبق این طرح، افرادی که به‌هردلیلی امکان فروش سهمیه خود یا انتقال به دیگری را نداشته باشند، بعد از مدت مشخصی مبلغ آن را به‌صورت فروش خودکار، در حساب خود دریافت خواهند کرد.
لواسانی با تأکید بر اینکه تمام دارندگان کد ملی که بیش از یک سال در کشور اقامت داشته باشند، مشمول طرح هستند، گفت: با اجرایی‌شدن طرح جدید سهمیه بنزین، رانندگان وسایط نقلیه عمومی همچنان از سهمیه‌ خود برخوردارند و هیچ‌گونه تغییری در سهمیه تاکسی‌ها، خودروهای عمومی و گازوئیلی ایجاد نمی‌شود‌ و اعضای خانواده‌هایشان نیز مشمول دریافت یارانه سهمیه 20لیتر بنزین می‌شوند. وی ابراز امیدواری کرد اجرای طرح جدید تخصیص یارانه بنزین به الگویی در سطح کشور تبدیل شود.
پیش از این علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت سرپرستان خانوار را متولی دریافت یارانه بنزین اعلام کرده و گفته بود: اکنون بنزین یارانه‌ای ۱۵۰۰‌تومانی و بنزین 3هزار تومانی داریم، زمانی که بنزین ۳۰۰۰ تومانی فروش می‌رود، ۱۵۰۰‌تومان تفاوت آن برای بازتولید به‌حساب هدفمندی یارانه‌ها می‌رود و در اختیار دولت قرار می‌گیرد. وی یادآور شد: بر این اساس عده‌ای از یارانه با خریدن بنزین استفاده می‌کنند و گروهی دیگر هم که از این یارانه استفاده نمی‌کنند، خود یارانه به آنها تخصیص پیدا می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :