• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 2 دی 1400
کد مطلب : 148937
+
-

هفته آرام مدعیان

هفته یازدهم لیگ برتر فردا برگزار می‌شود و مدعیان قهرمانی بازی‌های نسبتا آسانی دارند

هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران فردا (جمعه) برگزار می‌شود. بعد از هفته ششم که هر 8بازی‌اش در روز چهارشنبه 3آذرماه برگزار شد، این دومین‌بار در فصل جاری است که تمامی بازی‌ها در یک روز انجام می‌شود. فردا 5بازی به‌صورت همزمان از ساعت15 آغاز می‌شود که در مهم‌ترین آنها استقلال به مصاف قعرنشین لیگ برتر می‌رود. تیم مشهدی که بعد از 10هفته هنوز مشخص نیست باید شهرخودرو صدایش کنیم یا پدیده، برای خودش پدیده‌ای است! این تیم طی 10بازی با 2اسم و 3سرمربی مختلف جمعا 2امتیاز گرفته و با ادامه این روند احتمالا سقوط می‌کند. این تیم بعد از 3باخت متوالی میزبان استقلال است که 2بازی اخیرش را برده و در مقابل تیم آخر جدول هم از حالا خودش را برنده می‌داند. فرهاد مجیدی فردا همچنان وریا غفوری را در اختیار ندارد و گویا محمد دانشگر هم بعد از مصدومیت در بازی جام‌حذفی، این مسابقه را از دست داده است. همزمان با بازی استقلال، 2تیم آلومینیوم و گل‌گهر هم بازی سخت و مهمی را در اراک برگزار می‌کنند. این بازی اگر یک هفته زودتر انجام می‌شد، جدال 2تیم صدر جدولی بود اما گل‌گهر با حکم کمیته انضباطی جایگاهش را از دست داد و حالا از پله هشتم به جدول نگاه می‌کند. جالب اینکه 3برصفرشدن بازی‌های گل‌گهر باعث سقوط یک‌پله‌ای آلومینیوم هم شد و تیم خطیبی از رتبه دوم به رتبه سوم نزول کرد. آلومینیوم یکی از 2تیم بدون باخت این فصل بوده و گل‌‌گهر که خودش هم تا هفته قبل بدون باخت بود، انگیزه خاصی برای رقم‌زدن نخستین شکست این تیم دارد. در همین ساعت تیم‌های قعر جدولی هوادار و نفت مسجدسلیمان به‌ترتیب میزبان تراکتور و فجرسپاسی هستند تا شانس خودشان را برای فرار از انتهای جدول آزمایش کنند. نفت مسجدسلیمان 7هفته است رنگ پیروزی را ندیده و اگر توان بردن فجرسپاسی را هم نداشته باشد، دیگر باید به‌عنوان یک گزینه جدی برای سقوط به این تیم نگاه کرد. تیم کمالوند الان در منطقه سقوط است و با تیم‌های بالای سرش 2امتیاز فاصله دارد. بازی مس رفسنجان و نساجی هم دیگر بازی ساعت15 است که در آن حواس‌ها بیش از آنکه به 2تیم باشد، به داور مسابقه خواهد بود.

  با پیکان در تعقیب استقلال
درست در همان زمانی که بازی استقلال در مشهد به پایان می‌رسد، همسایه این تیم در صدر جدول یعنی سپاهان روبه‌روی پیکان قرار می‌گیرد. پیکان در 2هفته اخیر 6گل از استقلال و پرسپولیس خورده و حالا باید با سومین تیم مدعی فصل بازی کند. جالب اینکه این قرعه سخت فقط نصیب پیکان شده و هیچ تیم دیگری در این فصل مجبور نیست طی 3هفته متوالی با 3تیم مدعی قهرمانی روبه‌رو شود. با توجه به نتایج پیکان در هفته‌های اخیر و شرایط تیم بی‌نام مشهدی در قعر جدول، احتمالا هر دو تیم صدرنشین فردا به 3امتیاز دلخواه‌شان می‌رسند و هر تیمی چشم به جایگاه آنها دارد باید یک هفته دیگر هم صبر کند. پیکان با پنجمین خط دفاعی ضعیف لیگ کار سختی برای متوقف‌کردن دومین خط حمله برتر این فصل دارد.

 آخرین برنده پرسپولیس در تهران
همزمان با بازی سپاهان، تیم سرخپوش و قهرمان 5دوره اخیر لیگ برتر در تهران میزبان همشهری سپاهان است. تیم یحیی در حالی از ذوب‌آهن پذیرایی می‌کند که طی 30بازی اخیرش در تهران شکست نخورده و جالب اینکه آخرین شکست را همین ذوب‌آهن به پرسپولیسی‌ها تحمیل کرده است. در هفته‌های پایانی لیگ نوزدهم و درحالی‌که قهرمانی پرسپولیسی‌ها قطعی شده بود، ذوب‌آهن با تک‌گل وحید محمدزاده تیم قهرمان را در تهران شکست داد. فصل بعد هم ذوبی‌ها در تهران از پرسپولیس امتیاز گرفتند؛ گل امید عالیشاه با ضربه میلاد جهانی در دقیقه90 پاک شد تا آخرین مصاف 2تیم در تهران با تساوی 1-1 به پایان برسد. سرخپوشان بعد از زدن 9گل در 3بازی اخیر، به‌نظر مشکل چندانی برای گل‌زدن به ذوب‌آهن ندارند اما مشکل اصلی آنها بسته نگه‌داشتن دروازه است که در بازی‌های این فصل خیلی کم و به‌سختی رخ می‌دهد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید