• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
پنج شنبه 2 دی 1400
کد مطلب : 148932
+
-

کبدی ایران در خطر تعلیق؟

رئیس فدراسیون کبدی ایران مدعی است سرپرست فدراسیون جهانی این رشته شده اما منتقدان او می‌گویند این ادعا دروغ است و اثبات آن می‌تواند باعث تعلیق شود

مرگ جی‌اس گهلوت، رئیس فدراسیون جهانی کبدی برای ایرانی‌ها دردسرساز شد. عباس خواجه‌اورسجی، رئیس فدراسیون کبدی ایران مدعی است که بعد از مرگ گهلوت و تا زمان برگزاری انتخابات، سرپرستی فدراسیون را به او سپرده‌اند ولی افرادی در فدراسیون ایران هستند که این ادعا را نمی‌پذیرند. هر چند اورسجی می‌گوید این حرف‌ها دعوای انتخاباتی است اما در سایت فدراسیون جهانی و در چارت فدراسیون نامی از او دیده نمی‌شود.
مجید بهرامی، عضو هیأت‌رئیسه فدراسیون کبدی ایران و عضو کمیته مربیان کنفدراسیون آسیا سرپرستی اورسجی در فدراسیون جهانی را قبول ندارد: «اساسنامه‌ فدراسیون جهانی که در ایران می‌بینیم با اساسنامه‌ای که در خود فدراسیون جهانی هست، متفاوت است. در ایران اساسنامه تحریف شده است. در اساسنامه اصلی آمده است که اگر رئیس فدراسیون جهانی به هر دلیلی کنار رفت یا فوت کرد، دبیر فدراسیون همه‌کاره است.» بهرامی حتی از کنفدراسیون آسیا هم پیگیر موضوع شده است: «با صحبتی که با دبیر کنفدراسیون داشتم، سرپرستی اورسجی را تأیید نکرد. اگر قرار باشد هیأت‌رئیسه فرد دیگری را غیر از دبیر به‌عنوان سرپرست معرفی کند باید 19عضو هیأت‌رئیسه در این‌باره تصمیم بگیرند. نامه‌ای که اورسجی طبق آن ادعای سرپرستی می‌کند فقط 5امضا دارد.» بهرامی نگران تعلیق فدراسیون ایران است: «فدراسیون جهانی در هند است و هندی‌ها اصلا خبر ندارند که اورسجی خودش را به‌عنوان سرپرست معرفی کرده است. اگر آنها متوجه این کار غیرقانونی شوند، کبدی ایران تعلیق می‌شود. من به کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش هم هشدار داده‌ام اما متأسفانه کسی به این موضوع توجهی نمی‌کند.»
سعید مقدم‌بقا، نایب‌رئیس فدراسیون هم حرف‌های بهرامی را تأیید می‌کند. او می‌گوید: «هم‌اکنون یونگ از کره‌جنوبی که دبیر فدراسیون جهانی است، امور فدراسیون را به‌دست گرفته. ما استعلام گرفته‌ایم و سرپرستی اورسجی را تأیید نکرده‌اند. او با چند امضایی که از دوستانش در فدراسیون جهانی گرفته است، ادعای سرپرستی دارد.» مقدم‌بقا یک سؤال مطرح می‌کند: «اگر اورسجی سرپرست فدراسیون جهانی است چرا در این7-6 ماه هیچ مکاتبه‌ای با امضای او ندیده‌ایم؟ چرا وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک خودش استعلام نمی‌کند تا همه‌‌چیز روشن شود؟»
14دی انتخابات فدراسیون کبدی برگزار می‌شود و اورسجی یکی از کاندیداهاست. منتقدان اورسجی می‌گویند او برای اینکه دوباره رئیس فدراسیون شود این ادعای کذب را مطرح کرده‌ است. اورسجی هم مدعی است هجمه‌‌ای که علیه‌ او به راه افتاده برای پیروزی رقیبان در انتخابات است:‌ «دعوای انتخاباتی است و می‌خواهند من را تخریب کنند. گیرم که من دروغ گفته‌ام... اصلا مگر می‌شود من دروغ گفته باشم؟ مگر شهر هرت است؟!» اورسجی روایت متفاوتی درباره اساسنامه دارد: «در اساسنامه آمده است که اگر رئیس فدراسیون جهانی فوت یا عزل شد، اعضای مجمع یا نواب‌رئیس، تا زمان برگزاری انتخابات یک‌نفر را به‌عنوان سرپرست می‌گذارند. ما 7نایب‌رئیس در فدراسیون هستیم که 6نفر با سرپرستی من موافقت کردند.»
در سایت فدراسیون جهانی توضیحاتی درباره انتخاب رئیس فدراسیون و کمیته‌ها و اعضا هست اما توضیحی درباره اینکه بعد از فوت یا عزل رئیس فدراسیون، امور به‌دست چه‌کسی می‌افتد دیده نمی‌شود. اما در چارت فدراسیون نامی از اورسجی هم نیست. شاید بهتر باشد کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش خواسته منتقدان اورسجی را اجابت کنند و برای تأیید یا رد سرپرستی اورسجی از فدراسیون جهانی استعلام بگیرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید