• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 2 دی 1400
کد مطلب : 148936
+
-

هیچ‌ وقت به‌خودم انرژی منفی نمی‌دهم

محمد شریفی، هافبک جوان پرسپولیس نخستین گلش با پیراهن این تیم را به پدر و مادرش تقدیم می‌کند

هیچ‌ وقت به‌خودم انرژی منفی نمی‌دهم

امیرحسین اعظمی

محمد شریفی هافبک دفاعی پرسپولیس در بازی با ویستا توربین نخستین گل رسمی‌اش را برای سرخ‌پوشان تهرانی به ثمر رساند. با این گل احتمال می‌رود شریفی نسبت به گذشته بیشتر مورد توجه یحیی گل‌محمدی قرار بگیرد و ادامه این روند حتی می‌تواند شریفی را تبدیل به یکی از نفرات ثابت پرسپولیس کند. دقایقی بعد از بازی پرسپولیس و ویستاتوربین، در ورزشگاه آزادی با شریفی صحبت کردیم. او درخصوص وضعیت خودش در پرسپولیس و مسائل مختلف دیگر به سؤالات همشهری ورزشی پاسخ می‌دهد.

   از اینکه نخستین گل رسمی‌ات را به ثمر رساندی چه احساسی داری؟
قطعا از این موضوع خوشحالم و گلم را به پدر و مادرم تقدیم می‌کنم که در این چند سال خیلی زحمت کشیدند. امیدوارم این روند را در بازی‌های بعد هم ادامه دهم.

  تو نسبت به گذشته حالا موقعیت خوبی در پرسپولیس پیدا کرده‌ای. قبول داری حفظ این موقعیت سخت است؟
بله، به‌خوبی می‌دانم که چه موقعیتی دارم و مهم این است که بتوانم آن را حفظ کنم. اگر بازیکنی در تیمی غیراز پرسپولیس بازی کند قطعا وضعیتش فرق می‌کند. بازیکن پرسپولیس 5‌برابر بیشتر باید تلاش کند تا به هدف‌هایش برسد. من باید از اعتماد کادر فنی هم تشکر کنم و این موضوع هم تأثیرگذار است. از طرفی کمک بزرگ‌ترهای تیم هم می‌تواند بیشتر به من کمک کند. من جوان هستم و باید قدر این موقعیت را بدانم، استراحت و تغذیه هم بسیار مهم است و همیشه به‌خودم می‌گویم باید قدر این روزها را بدانم.

   با وجود بازی در پست هافبک دفاعی، به‌نظر می‌رسد نفوذ و گل زدن را هم دوست داری؟
مسئله مهم این است که ابتدا وظایف خودم را در پستی که بازی می‌کنم انجام دهم و خواسته‌های کادر فنی را در زمین پیاده کنم. در مواقع حمله یا روی ضربات ایستگاهی نیز دوست دارم شانس خودم را برای گل زدن امتحان کنم و دوست دارم دوباره برای پرسپولیس گل بزنم.

  رقابت بین مدعیان قهرمانی نزدیک است. فکر می‌کنی پرسپولیس قهرمان شود؟
ما به موفقیت خودمان اطمینان داریم. ما گروهی هستیم که تلاش می‌کنیم و می‌جنگیم تا به هدف‌هایمان برسیم و امیدوارم ششمین قهرمانی پیاپی را هم جشن بگیریم.

  در این مدت که کمتر بازی می‌کردی آیا به این فکر افتادی که از پرسپولیس جدا شوی؟
من هیچ وقت به‌خودم انرژی منفی نمی‌دهم و همیشه دوست دارم برای رسیدن به هدف‌هایم بجنگم و تلاش کنم. صبر کردن و تلاش کردن می‌تواند هر چیز سختی را تغییر دهد.

  در بین فوتبالیست‌های ایرانی و خارجی سبک بازی کدام بازیکن را می‌پسندی؟
در بین فوتبالیست‌های ایرانی کریم باقری و علی کریمی بازیکنان مورد علاقه من هستند. در بین خارجی‌ها هم فابرگاس و جرارد را دوست دارم.

  در مورد بازی با ذوب‌آهن چه صحبتی داری؟
تمام هدف ما این است که روند خوب خودمان را ادامه دهیم. در این بازی هم میزبان هستیم و باید برنده از زمین بیرون بیاییم. در راه رسیدن به قهرمانی تمام امتیازها برای ما مهم هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید