• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 2 دی 1400
کد مطلب : 148933
+
-

مدیریت پرسپولیس، آسان‌ترین کار دنیا!

صدری خیلی راحت می‌گوید از وزیر پول گرفته و طلب کالدرون را داده است

مجید صدری، سرپرست باشگاه پرسپولیس که خیلی دلش می‌خواهد به‌عنوان مدیرعامل روی همین صندلی تثبیت شود، بعد از پرداخت طلب گابریل کالدرون نشست خبری گذاشت و در مورد شرایط سرخپوشان توضیح داد. این نشست بسیار مفصل بود و حرف‌های زیادی در آن زده شد؛ مطالبی که بعضا از جهات مختلف قابل نقد بود. با این حال یک بخش از اظهارات صدری که به نحوه تامین طلب مربی آرژانتینی مربوط می‌شود خیلی جالب به‌نظر می‌رسید. سرپرست سرخ‌ها در این مورد گفته: «اولین بحث آقای کالدرون تهیه پول بود. ما از زمان آقای سمیعی به هر دری زدیم که این 22‌میلیارد را تامین کنیم. اولویت ما حقوق پرسنل و مطالبات بازیکنان و کادرفنی بود. شخصی که در این زمینه توانست به ما کمک کند، دکتر سجادی بود که در خیلی از موارد هم به او توهین می‌کنند. به هواداران عزیز که قربان شکل تک‌تک آنها می‌روم عرض می‌کنم اگر آقای سجادی کمک نمی‌کرد از کجا این پول را تامین می‌کردیم؟» 
در این بخش از سخنان صدری، هم نوعی تلاش برای دلبری از هواداران پرسپولیس به چشم می‌خورد و هم شاهد عرض ارادت او به وزیر ورزش هستیم؛ آنچه شاید در سرنوشت آقای سرپرست مؤثر باشد! اصل حرف اما چیز دیگری است. صدری می‌گوید اگر کمک وزارت ورزش و در حقیقت «اموال دولتی» نبود، باشگاه نمی‌توانست طلب سرمربی پیشین خود را صاف کند. او در این مصاحبه به صراحت گفته پول کالدرون را با کمک‌های دولتی پرداخت کرده است. به این ترتیب یک‌سؤال در ذهن مخاطب به‌وجود می‌آید؛ اینکه اگر مدیریت کردن در پرسپولیس و استقلال به همین سادگی است، یعنی مدیران می‌توانند از وزیر ورزش پول بگیرند و خرج کنند، چرا یکی مثل صدری باید روی آن صندلی بنشیند؟ قصد تحقیر نداریم، اما چرا یک نفر را از خیابان پیدا نمی‌کنند که مدیرعامل پرسپولیس شود؟ باور کنید یک شهروند ساده هم می‌تواند پول دولت را بگیرد، خرج کند و بعد چپ و راست از خودش عکس در اینستاگرام بگذارد. تازه ممکن است شهروند مورد نظر در انتقال پول سریع‌تر از صدری عمل کند و پنجره‌های نقل‌وانتقالاتی اینقدر بسته نماند!
مسئله اینجاست که مسئولان چنین باشگاه‌هایی باید بتوانند درآمدزایی کنند و ثروت به‌وجود بیاورند. اصل مدیریت یعنی همین. کاری که در این فقره آقای صدری انجام دادند، مصداق «مدیریت هزینه» است که آسان‌ترین رویکرد ممکن به شمار می‌آید. هرچند این سبک از کار بهانه لازم را برای تمجید از وزارت ورزش در اختیار آقای سجادی قرار داده است. امیدواریم تلاش‌های ایشان مقبول بیفتد و وزیر ورزش اجر سرپرست سرخ‌ها را بدهد!

این خبر را به اشتراک بگذارید