• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
چهار شنبه 1 دی 1400
کد مطلب : 148869
+
-

آغاز زمستان با اشکستان

محدودیت‌های کرونایی از اجراهای تئاتری برداشته شد

آغاز زمستان با اشکستان

با فرا رسیدن ایام فاطمیه، برخی از نمایش‌های کمدی و موزیکال به شکل موقت اجرای خود را تعطیل کردند. یکی از این نمایش‌ها «بانوی محبوب من» گلاب آدینه است که قرار شده دور دوم اجرای عمومی آن نوزدهم دی‌ماه آغاز شود. در این میان برخی از تماشاخانه‌های خصوصی هم اجراهای زمستانی خود را از امروز اول دی‌ماه آغاز می‌کنند.

تا اشکستان در سالن اصلی تئاتر شهر
به گزارش همشهری، با پایان موقت اجرای «بانوی محبوب من» مجموعه تئاتر شهر، «لیلیت»، «احتمالات» و «تا اشکستان» را در سالن‌های خود دارد.این در حالی است که 2 نمایش «بابا آدم» و «بیماری خانواده میم» به اجرای خود پایان دادند.
«تا اشکستان» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار نمایشی مجموعه تئاتر شهر به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی حمید حرا از امروز اول دی‌ماه همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در تالار اصلی تئاتر شهر میزبان مخاطبان خواهد بود.«تا اشکستان» تا روز شانزدهم دی‌ماه هر روز ساعت 19به‌مدت  95دقیقه در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر میزبان مخاطبان است.
در تالار چهارسو هم «احتمالات» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی علی شمس از سی‌ام آذر‌ماه اجرای خود را آغاز می‌کند.«احتمالات» از روز سه‌شنبه سی‌ام آذر‌ماه ساعت 19:30به‌مدت زمان 100دقیقه میزبان مخاطبان در تالار چهارسوی تئاتر شهر خواهد بود.
«لیلیت» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا شاه‌مردی هم یکی از آثار نمایشی جدید مجموعه تئاتر شهر است که روز اول دی‌ماه در تالار سایه تئاتر شهر به روی صحنه خواهد رفت.این اثر نمایشی در ایام برگزاری هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت در بخش‌های نمایشنامه نویسی، کارگردانی و بازیگری و نمایش برگزیده به‌عنوان یکی از آثار موفق این رویداد معرفی شده است.
از دیگر نمایش‌هایی که با آغاز زمستان روی صحنه می‌رود.«روغن کنجد»، با نویسندگی ایمان صدیق، کارگردانی آرمان شهبازی و تهیه‌کنندگی سعید چنگیزیان است.
«عقب‌افتاده» نوشته حامد مقدسی به کارگردانی وحید منافی نیز از اول دی‌ماه ۱۴۰۰ در سالن شماره یک خانه نمایش مهرگان روی صحنه می‌رود.
«قصه ظهر جمعه» به نویسندگی محمد مساوات داستان زندگی خانواده‌ای در دهه ۶۰ است که به‌دلیل مشکلات اقتصادی بین اعضای خانواده اختلافاتی پیش می‌آید و... این نمایش نوشته محمد مساوات هم در تماشاخانه سپند اجرا می‌شود. همچنین«اکوئوس» محمدرضا بصیری  از هفته اول دی‌ماه در تالار حافظ روی صحنه می‌رود. داریو نیکودمی نیز در مهرگان نمایش «شاعر» میکائیل شهرستانی را روی صحنه می‌برد.

استفاده 100درصدی از سالن‌های نمایش
در آخرین روز پاییز بالاخره محدودیت‌های کرونایی تئاتر  لغو شد و تئاتری‌ها هم برای فروش بلیت‌های خود می‌توانند از ظرفیت 100درصدی صندلی‌ها استفاده کنند. البته این در حالی است که وجود نوع جدید ویروس کرونا در ایران تأیید شده است.
مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرده که طبق توافق ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌های کرونایی تئاتر لغو و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ظرفیت کامل سالن‌ها استفاده می‌شود.
قادر آشنا می‌گوید:«با توجه به وضعیت آبی شرایط کرونایی کشور   و اینکه تئاتر و سینما در گروه دوم مشاغل کاری تعیین شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا قرار دارند، طی رایزنی‌هایی که با وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا داشتیم، ستاد با رفع محدودیت‌های کرونایی تئاتر موافقت کرد.» آشنا ادامه می‌دهد: «بر این اساس و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از هفته جاری سالن‌های تئاتر می‌توانند از ۱۰۰ درصد ظرفیت خود برای اجرای نمایش‌ها استفاده کنند.قرار بر این است که سایت‌های فروش بلیت با سامانه طراحی شده توسط وزارت کشور در ارتباط قرار بگیرند تا در هنگام ارائه کد ملی برای خرید بلیت مشخص شود که تماشاگر واکسن زده است یا نه.» وی تصریح می‌کند: «استفاده از ماسک و همچنین ضدعفونی سالن‌های تئاتری از الزامات شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :