• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 1 دی 1400
کد مطلب : 148829
+
-

بازی عقب‌افتاده و جلوافتاده

امشب یک بازی از هفته‌های گذشته و یک بازی از هفته‌های آینده در لالیگا برگزار می‌شود

بازی عقب‌افتاده و جلوافتاده

دیشب بارسلونا بازی عقب‌افتاده‌اش را با سه‌ویا انجام داد و دیگر دیدار عقب‌افتاده از نیم‌فصل اول لالیگا ساعت 21:30امشب بین اتلتیکو و گرانادا برگزار می‌شود. با این‌حال رئال مادرید هم یک دیدار جلو افتاده دارد! ورزشگاه سن‌مامس ساعت24امشب میزبان اتلتیک‌بیلبائو و رئال‌مادرید است و این در حالی است که 2‌تیم در نیم‌فصل اول با هم بازی کرده‌اند و مسابقه امشب در هفته هجدهم مربوط به هفته21است.مصاف امشب به این دلیل زودتر برگزار می‌شود که رئالی‌ها آن موقع برای حضور در سوپرجام اسپانیا و ال‌کلاسیکوی اضافی این فصل در ریاض خواهند بود. این آخرین بازی سال 2021در لالیگا خواهد بود. مسابقات هفته نوزدهم از دهم دی با یک بازی آغاز می‌شود و در 12و 13دی که ابتدای سال2022است ادامه می‌یابد که در آن هفته رئال با ختافه و بارسا با مایورکا بازی خواهند داشت. هر دو تیم غایبان زیادی برای این دیدار دارند، به‌ویژه رئال که چند مصدوم و کرونایی به نام‌های مودریچ، کارواخال، مارکو، رودریگو، بیل، لونین، مارسلو و ایسکو و یک‌محروم به نام کاسمیرو دارد. در غیاب مودریچ و کاسمیرو به والورده و کاماوینگا بازی می‌رسد. این دو ‌بازیکن در این فصل 2‌بار کنار هم در ترکیب فیکس حضور داشتند که هر دو‌بازی به شکست این تیم منجر شده؛ مقابل اسپانیول و شریف. برای جای خالی کاسمیرو از بلانکو و آلابا هم می‌شود استفاده کرد اما به‌نظر می‌رسد حضور کاماوینگا در این پست قطعی است. کارواخال هم که طبق معمول مصدوم است. او در سال2021تنها 21بازی برای رئال انجام داد؛ یعنی هر‌ماه کمتر از 2 بازی و حضور در 38درصد بازی‌های ممکن. البته در دیدارهایی که کارواخال در ترکیب حضور داشته، رئال شکست نخورده است. غایبان بیلبائو هم به این ترتیب هستند؛ ویالبیره و یوری برچیچه به‌دلیل آسیب‌دیدگی و اونای سیمون، برنگر، ازتیکا و اینیگو مارتینس به‌دلیل کرونای مثبت. بیلبائو با 24امتیاز در رده دهم جدول قرار دارد، یک پله پایین‌تر از بارسلونا.

  رئال 528دقیقه است که گلی دریافت نکرده؛ 78‌دقیقه مقابل سه‌ویا و 5تا 90دقیقه مقابل بیلبائو، سوسیداد، اینتر، اتلتیکو و کادیس. این بهترین رکورد کورتوا با پیراهن رئال نیست و در دقیقه هفتم بازی با بیلبائو دروازه‌بان بلژیکی می‌تواند درصورت گل نخوردن، به بهترین رکوردش در مادرید برسد. بهترین رکورد گل نخوردن در دقایق پیاپی در دست کاسیاس است که در سال2014در 952دقیقه دروازه‌اش بسته ماند.

  رئال در این فصل لالیگا در جدول بازی‌های خارج از خانه با ‌امتیاز اول است اما در بازی‌های خانگی در رده سوم جدول قرار دارد با 21امتیاز. رایو وایکانو در 9بازی خانگی 25امتیاز گرفته و سه‌ویا در 8بازی 22امتیاز.

  بازی با کادیس مسابقه رندی بود. ناچو هم برای بار 250پیراهن رئال مادرید را پوشید و کورتوا هم ششصدمین بازی عمرش را تجربه کرد.

  ادن آزار به‌عنوان زوج کریم بنزما در خط حمله در بازی با کادیس عملکردی عالی داشت. آخرین باری که او موفق شده بود 90‌دقیقه در یک بازی حضور داشته باشد دقیقا به 2‌سال پیش برمی‌گردد؛ مقابل سوسیداد.

  تلمو سارا با زدن 2گل به رئال بهترین گلزن تاریخ این تقابل است. در رتبه بعدی کریستیانو رونالدو با 17و بنزما با 15گل حضور دارند. کریم برای رسیدن به رکورد رونالدو 2 گل دیگر در این بازی می‌خواهد.

تهدید برای رکوردهای مسی و رونالدو
نکته جالب درباره امباپه که به‌تازگی و همزمان با کریم بنزما تولدش را جشن گرفت و 23ساله شد این است که او در این سن از مسی و رونالدو هم آمار بهتری دارد. رونالدو تا پیش از پیوستن به رئال‌مادرید بازیکنی بود که در سمت چپ بازی می‌کرد و به دروازه نزدیک نبود. او میانگین 0.31گل در هر بازی را تا 23سالگی به ثبت رسانده بود. مسی هم تا این سن میانگین 0.55گل در هر بازی را در کارنامه داشت. کریستیانو وقتی هم‌سن امباپه بود تنها 107گل زده بود، مسی 140گل و امباپه 202گل و میانگین 0.63گل در هر بازی. او 3‌بار آقای گل فرانسه شده، یک جام جهانی و یک لیگ ملت‌ها را دارد و کلی جام و عنوان ریز و درشت دیگر. روزی را ببینید که مهاجم فرانسوی یکی پس از دیگری رکوردهای بی‌شمار رونالدو و مسی را می‌زند و به این دو می‌فهماند که زدن رکورد دیگران چه طعمی دارد. رونالدو و مسی با اینکه نیم‌فصل کامل است یوونتوس و بارسلونا را ترک کرده‌اند هنوز هم بهترین گلزن تیم سابقشان در سال2021محسوب می‌شوند. رونالدو 20گل زده و نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش یعنی کیه‌زا 15گل، موراتا 12گل و دیبالا 11گل. یووه و بارسا هر چه در این فصل می‌کشند از رفتن این دو ابرستاره است.

سوپرلیگی‌ها دست‌بردار نیستند
یوفا می‌خواهد لیگ ملت‌های اروپا را با حضور تیم‌های آمریکای جنوبی برگزار کند. این چیزی شبیه به سوپرلیگ پیشنهادی باشگاه‌های بزرگ اروپایی است که یوفا به بهانه اینکه حضور تیم‌های پرقدرت در یک لیگ روح فوتبال را می‌کشد و لیگ‌های محلی را از بین می‌برد با آن مخالفت و تیم‌ها را تهدید به محرومیت کرده بود. حالا خود یوفا از همین فرمول استفاده کرده است. لیگ ملت‌های اروپا در سطوح مختلف برگزار می‌شود و هر تیم با تیم‌های همسطح خودش بازی می‌کند. سوپرلیگی‌ها می‌خواهند فرمول مشابهی را در پیش بگیرند. از طرفی، مارکا هم اطلاع داده جام جهانی به‌زودی 2‌ساله خواهد شد با فرمول‌های جدید و تفاوت تعداد تیم‌ها. فعلا تنها 3‌باشگاه رئال‌مادرید، بارسلونا و یوونتوس در سوپرلیگ مانده‌اند و بقیه به‌صورت غیررسمی از این تورنمنت انصراف داده‌اند. اما رسانه اسپانیایی ووزپوپولی مدعی شده که پس از پیروزی حقوقی گردانندگان سوپرلیگ بر یوفا در دادگاه اسپانیا، 3‌باشگاه مورد اشاره درصدد فراهم آوردن مقدمات سوپرلیگ از فصل آینده هستند. در پروژه جدید سوپرلیگ، سطح‌بندی‌هایی وجود خواهد داشت که حضور بیشتر تیم‌ها و صعود و سقوط آنها را به سطوح مختلف ممکن می‌سازد؛ تقریبا چیزی شبیه لیگ ملت‌های اروپا. فعلا باشگاه‌ها، اتحادیه فوتبال اروپا و فیفا بر سر پول بیشتر به جان بازیکنان افتاده‌اند. فیفا پیشنهاد داده که هر فدراسیونی‌ماه مارس با قانون 48‌تیمه شدن جام جهانی موافقت کند، 16‌میلیون یورو پاداش می‌گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید