• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 29 آذر 1400
کد مطلب : 148672
+
-

گرینویچ /پخش فیلم کشتار برای کودکان


جیغ و فریاد دانش‌آموز‌های دبستانی در هنگ‌کنگ پس از تماشای فیلم‌ زننده‌ای از واقعه قتل‌عام نانجینگ موجب اعتراض گسترده والدین آنها شد. به گزارش ایندیپندنت، کری لام (فرماندار هنگ‌کنگ)، رئیس اجرایی هنگ‌کنگ، با تأیید اینکه نمایش این فیلم بخشی از برنامه درسی بوده است، گفت: تدریس تاریخ اهمیت زیادی دارد، اما شیوه تدریس را به بخش آموزش سپرده‌ایم؛ زیرا معلمان بسیار آموزش‌دیده‌ای داریم و مدارسی داریم که به‌خوبی اداره می‌شوند. چین روز دوشنبه (۲۲ آذر) یادبود هشتادو‌چهارمین سالگرد قتل‌عام نانجینگ را برگزار کرد که در آن سربازان ژاپنی هزاران غیرنظامی را کشتند و سربازان را در پایتخت باستانی چین خلع سلاح کردند. 

پاک شدن سابقه کیفری پس از نیم‌قرن

به دستور یک قاضی در شهر مونتگومری ایالت آلاباما در آمریکا، سابقه کیفری یک فعال حقوق مدنی بعد از ۶۷سال پاک شد. به گزارش سی‌ان‌ان، سوابق دادگاه کلودت کالوین که در ۱۵سالگی صندلی خود را به یک فرد سفیدپوست در اتوبوس نداده بود، با حکم قاضی حذف شد. کالوین اکنون ۸۲سال دارد، در 15سالگی از این قانون خبر داشت که سیاهپوستان اجازه نداشتند در یک ردیف کنار هم بنشینند، اما به نقص حقوق شهروندی خود اعتراض کرد. کالوین به 2فقره نقض «قانون جداسازی مونتگومری» و یک مورد جنایت «حمله به یک افسر پلیس» متهم شد، اما تا به امروز هنوز سابقه کیفری‌اش در سیستم قضایی آمریکا پاک نشده بود.

تورم بی‌سابقه در انگلستان

به‌دنبال افزایش میزان بهره از سوی بانک مرکزی انگلیس، بانک‌های این کشور نیز در کمتر از ۲۴ساعت اقدام به افزایش نرخ بهره وام بانکی کردند. نرخ تورم در انگلیس بالا رفت. به گزارش دیلی‌میل، پس از اینکه بانک مرکزی انگلیس با ۱۵‌صدم درصد افزایش، میزان بهره را از ۰.۱ درصد به ۰.۲۵ درصد افزایش داد، در کمتر از ۲۴ ساعت، بانک‌های انگلیس، نرخ بهره بانکی خود را افزایش دادند. تورم در انگلیس این هفته به ۵ درصد افزایش یافت که در 10سال اخیر، بی‌سابقه بوده است؛ به همین علت، بانک مرکزی انگلیس اعلام کرد به‌منظور مهار تورم، بر بهره بانکی می‌افزاید که مدیران بانک سنتندر   (Santander) ۴۵دقیقه پس از این اعلام، بهره بانکی را افزایش دادند. 

مهاجرت تنهایی کودک یک‌ساله 

کودک پناهجوی یک‌ساله که والدینش او را سوار بر یک قایق حامل پناهجویان کرده بودند به سلامت از دریای مدیترانه عبور کرد و به جزیره لامپدوزا در جنوب ایتالیا رسید. به گزارش یورونیوز، امدادگران این کودک یک‌ساله را در میان ۷۰پناهجویی پیدا کردند که با قایق به لامپدوزا رسیدند. روزنامه ایتالیایی «لا رپوبلیکا» در گزارش خود نوشته است که این کودک پناهجو «پیش از آنکه حتی راه رفتن را یاد بگیرد از دریای مدیترانه عبور کرد.» سایر پناهجویان حاضر در قایق از هویت این کودک یک‌ساله ابراز بی‌اطلاعی کرده‌اند. این پناهجویان گفته‌اند که والدین این کودک از آنها خواسته بودند تا در جریان سفر مراقب او باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید