• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 29 آذر 1400
کد مطلب : 148673
+
-

درمان: میوه

درمان: میوه

از یک متخصص طب سنتی که بپرسید، می‌گوید دوای بسیاری از دردها، خوردن میوه و سبزیجات است. حتی اغلب متخصصان علم پزشکی مدرن نیز اذعان دارند که بیشتر بیماری‌ها به‌خاطر مصرف کم این محصولات خوراکی است و بیمارانشان را به مصرف بیشتر این خوراکی‌ها تشویق می‌کنند. 
رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت هم به‌تازگی گفته که یکی از علل بروز سرطان‌ها کمی مصرف میوه و سبزیجات است و بیش از ۸۰درصد جمعیت ایران ۵وعده میوه و سبزیجات به میزان مطلوب را مصرف نمی‌کنند. البته که این مسئول افزایش سن و تغییر شیوه زندگی و کم‌تحرکی را نیز ازجمله علل بیماری‌ها عنوان کرده و گفته است که تقریباً ۶۰درصد جمعیت کشور کم‌تحرک هستند، همچنین چاقی یکی دیگر از عواملی است که منجر به بیماری می‌شود و اکنون ۶۰درصد جمعیت دچار اضافه‌وزن هستند.
 با اینکه گرانی و قیمت بالای میوه‌ها و برخی سبزیجات باعث شده است که عده‌ای از مردم نتوانند نه‌تنها 5وعده، بلکه حتی یک وعده میوه در روز بخورند، اما عده‌ای هم هستند که با اینکه می‌توانند سبک زندگی سالمی داشته باشند، باز هم فست‌فودها و تنقلات مضر را به خوراکی‌های سالم ترجیح می‌دهند و میوه را فقط برای مهمانی‌ها و شب‌نشینی‌ها تهیه می‌کنند. خلاصه اینکه پزشکان معتقدند از میان همه عوامل، احتمالاً تغذیه نقش بیشتری در بروز سرطان‌ها دارند.
 برای مثال مصرف غذای پرکالری، فست فود، روش‌های نامناسب پخت غذا مانند غذاهای کبابی، سرخ‌شده و سوخته عواملی هستند که نقش بیشتری در بروز سرطان ایفا می‌کنند.
 مهم‌ترین نکته این است که ۵۰درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری هستند و عامل مهمی که در پیشگیری از سرطان نقش دارد، شیوه زندگی سالم است که می‌تواند باعث کاهش احتمال بروز سرطان در افراد شود. بنابراین تا جایی که می‌توانید میوه و سبزیجات را در سبد خریدتان جا دهید و حتی اگر شده یک وعده در روز از این خوراکی‌های سالم استفاده کنید تا از بیماری دور باشید.

این خبر را به اشتراک بگذارید