• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
چهار شنبه 24 آذر 1400
کد مطلب : 148267
+
-

خوی انقلابی

ناصر علاقبندان

 تخلق به خوی انقلابی معلوم است که بی‌ملاحظگی سیاسی هم می‌طلبد. گاهی پای نهادن و بلکه به دور افکندن منافع قبیلگی نیز می‌طلبد. پیمودن این راه طولانی سخت شده اما برهر دلی که برای ایران می‌تپد واجب است سر به راه منتهی به اخلاق سپارد.
اینک وزیر ارتباطات دولت آقای رئیسی قدم دوم را برداشته است. به فاصله کوتاهی قدم اول را رئیس مجلس برداشته بود. پیدا و معلوم بوده از پیش که منش و مرام انقلابی بودن، نه تندخویی و نه پرخاشگری و نه توهین است، اما نزد برخی، این امر بدیهی؛ روشن نیست. البته چنین تیره‌پندارهایی در اذهان معلوم و چنان کردارهایی مانند سیلی زدن به سرباز نیروی انتظامی در خیابان و مسیر وی‍‍‍ژه  و آن گفتارها(فحش و فضاحت به جای قانون‌دانی و انتقاد) در صحن و علن با نصایح و ناشنیدن‌ها و حتی عتاب‌ها و باز ناشنیدن‌ها و بلکه تشرها و پوست کلفتی‌ها و -ببخشید-های پلاستیکی همراه شد و اینگونه آه و افسوس‌ها مواج شد. حالا انگار چاره پیدا شده و امید و رجا، آهنگ شکستن موج‌ها دارد. همین هفته پیش قدم اول را یک «بچه رزمنده» برداشت. نقش مهربانی بر فرش رحماء بینهم زد و خط را شکست:
«بعد از صحبت‌های دیشب جناب آقای عابد اکبری، سرباز وظیفه راهور که تأکید می‌کرد حکم دادگاه سیلی را تأیید کرده، بر خود لازم دانستم موضوع را پیگیری کنم تا ظلمی به این شهروند عزیز نشده باشد؛ لذا حکم دادگاه را گرفتم و متوجه شدم متأسفانه دادگاه بدوی تشخیص بر ضرب بلااثر (سیلی) داده است که البته بعدا با اعلام رضایت طرفین پرونده مختومه شده است. همانطور که در جمع شما گفتم فصل الخطاب حکم دادگاه است و ضروری می‌دانم براساس عهد صداقتی که با شما بسته‌ام، مطلب گفته شده را اصلاح کنم.» بگذریم که رئیس مجلس اشاره‌ای هم به دروغی کرد و به‌نظرم از حق خود هم گذشت. آنجا که در پست اینستاگرامش نوشت: براساس صحبت‌های آقای عنابستانی که قبلا به اینجانب گفته بود حکم دادگاه، من را از سیلی زدن تبرئه و براساس هل دادن مرا محکوم به ضرب بلااثر کرده است، گفتم که ایشان سیلی نزده و هل داده است.
... و قدم دوم؛ وزیر ارتباطات یکی دو روز پیش گفت: من در گذشته قبل از اینکه وارد وزارت ارتباطات شوم، نسبت به بسیاری از مسائل انتقاد داشتم اما زمانی که وارد شدم، دیدم واقعا فرد قبلی که جای من نشسته بود، به بهترین شکل ممکن برخی از موضوعات را مدیریت کرده است.
باید نشست نظاره کرد چراغ بعدی را چه‌کسی روشن می‌کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید