• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 23 آذر 1400
کد مطلب : 148102
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/kR3PJ
+
-

فرار رئال به‌سوی قهرمانی

بازیکنان بارسا در انتظار به دار آویخته‌شدن

جهان
فرار رئال به‌سوی قهرمانی

رئال مادرید با برد 2 بر صفر در داربی پایتخت اسپانیا تقریبا قهرمان نیم‌فصل لالیگا شد. این دهمین برد پیاپی این تیم در همه رقابت‌ها بود. رئال با این نتیجه در هفته سیزدهم و با 42امتیاز و اختلاف 8امتیازی نسبت به سه‌ویا که نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده است، برای قطعی‌کردن قهرمانی نیم‌فصل تنها به یک برد در بازی بعدی و توقف سه‌ویا در شنبه آینده مقابل اتلتیکو نیاز دارد. سه‌ویا یک‌دیدار عقب‌افتاده هم دارد که باید با بارسلونا برگزار کند. این برای نخستین‌بار در تاریخ است که رئال در 4‌ال‌داربی پشت‌سر هم گلی دریافت نمی‌کند. 
کورتوا در این بازی با 7‌مهار بهترین بازیکن زمین شد اما این مهارها نشانه برتری اتلتیکو نبود و رئال کاملا بر حریف تسلط داشت. در طول تاریخ فقط یک‌تیم اختلاف 8امتیاز یا بیشتر با تیم دوم جدول را از دست داده و قهرمان لالیگا نشده که این اتفاق برای خود رئال در فصل 04-2003 رخ داد و در حالی که در فاصله 12هفته به پایان، 8امتیاز با والنسیا فاصله داشت، جام را به رقیب تقدیم کرد. از سویی آنچلوتی به رکورد 10برد متوالی رسید و حالا می‌تواند به رکورد دوره اولش با 22‌برد متوالی نزدیک شود. آخرین‌باری که رئال 10بازی متوالی را برد به لالیگای بعد از قرنطینه و دوران زیدان برمی‌گردد. 
رئال‌مادرید در 17‌بازی، 42‌امتیاز کسب کرده که فقط در 2فصل امتیازاتی بیشتر از این را تا این مقطع داشته؛ فصل 12-2011 با 43امتیاز و فصل 11-2010 با 44‌امتیاز. رئال در بازی‌هایی که مندی را در ترکیب ثابت دارد، نمی‌بازد. او 51‌بازی در لالیگا فیکس بوده که حاصلش 39برد، 11تساوی و فقط یک شکست مقابل لوانته در 30ژانویه 2021 بوده است؛ رکورد کمتر از 2درصد شکست. 
در پایان بد نیست بار دیگر اشاره‌ای به درخشش وینیسیوس در داربی مادرید داشته باشیم که در هفته‌های اخیر برای رئالی‌ها به امری عادی تبدیل شده است. وینیسیوس با ثبت 2‌پاس گل، بیشترین تأثیر را در برد رئال داشت تا نشان دهد پیشرفتی رؤیایی زیرنظر آنچلوتی داشته است. بنزما هم که گفته می‌شد به داربی نمی‌رسد، با حضور در ترکیب اصلی، گل اول رئالی‌ها را زد تا روزهای خوبش در فصل جاری ادامه داشته باشد.
بارسلونا هم مقابل اوساسونا به نتیجه‌ای بهتر از تساوی 2-2 نرسید و هر دو گل این تیم توسط 2‌بازیکن گمنام جوان به نام نیکو گونسالس و عبدالصمد الزلزولی به ثمر رسید که این موضوع ژاوی را ناراحت کرده. سرمربی بارسا گفته که اصلا درک نمی‌کند چرا باید بار تیم روی دوش بازیکنان جوان باشد. این هشداری است برای بازیکنان باسابقه موسوم به گاوهای مقدس ازجمله آلبا که یک‌بار زمانی که 19امتیاز از رئال پیش بودند گفته بود «اگر ما از رئال 19امتیاز عقب بیفتیم، ما را در شهر بارسلون دار می‌زنند» و حالا اختلاف امتیازات رئال با بارسا به 18امتیاز افزایش یافته و رئال با اتلتیکو هم 13امتیاز اختلاف دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید