• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
سه شنبه 23 آذر 1400
کد مطلب : 148076
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/YEKRY
+
-

خبرهای کوتاه / توقف تخریب یک خانه قدیمی در مهریز


رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مهریز گفت: تخریب یک‌خانه قدیمی در محدوده ثبتی و بافت تاریخی این شهرستان متوقف شد. به‌گزارش ایرنا، مجاهد کرباسی افزود: یک فرد بدون توجه به ضوابط مصوب میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اقدام به تخریب کرده بود و پس از توقف عملیات تخریب وسایل و ادوات جرم ازجمله یک دستگاه لودر توقیف شد. این مسئول با قدردانی از همکاری دادستان، نیروی انتظامی و یگان حفاظت اداره میراث ‌فرهنگی در برخورد با این تخلف خاطرنشان کرد: این اقدام به‌منظور حفظ و صیانت از بافت و آثار تاریخی و فرهنگی شهر انجام شد. به‌گفته کرباسی، باغ شهر تاریخی مهریز در چهارم آبان‌ماه۱۳۹۸ با شماره۳۲۷۶۳ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

بزرگترین مزرعه پرورش شترمرغ در هرمزگان

بزرگترین مزرعه پرورش شترمرغ استان هرمزگان در شهرستان حاجی‌آباد راه‌اندازی شد. به گزارش ایسنا، سرپرست صندوق کارآفرینی امید هرمزگان گفت: این مزرعه با پرداخت تسهیلات ۷۰۰میلیون تومانی به بخش خصوصی با مساحت 5هزار مترمربع در روستای سیف‌آباد شهرستان حاجی‌آباد راه‌اندازی شده است. مجید بلند‌نظر افزود: در این مرزعه ۴۰۰جوجه شترمرغ در حال پرورش هستند و با راه‌اندازی این مجموعه برای ۶نفر اشتغال پایدار ایجاد شده است. وی با بیان اینکه گوشت و جوجه شترمرغ تولید شده در این مزرعه علاوه بر تامین نیاز استان به استان‌های همجوار مانند کرمان و فارس فرستاده می‌شود، اظهار کرد: صندوق کارآفرینی امید در زمینه پرورش شترمرغ در استان هرمزگان پس از مشاوره لازم، تسهیلات موردنیاز را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد و تا مرحله بازاریابی و فروش با آنها همکاری می‌کند.

راه‌اندازی صندوق توسعه استانی قزوین

نماینده آوج و بوئین‌زهرا در مجلس با اشاره به دستور رئیس‌جمهوری برای راه‌اندازی صندوق توسعه استانی گفت: با راه‌اندازی این صندوق ‌می‌توانیم زیرساخت‌های متعدد گردشگری و اماکن تاریخی ‌را ساماندهی کنیم. به گزارش تسنیم، روح‌الله عباسپور افزود: با راه‌اندازی این صندوق و تحول در ساختار بودجه استان قزوین می‌توانیم زیرساخت‌های متعدد گردشگری و اماکن تاریخی در استان قزوین را ساماندهی کنیم؛ با این حال نباید همه‌‌چیز را موکول به اقدامات دولتی کنیم و باید از طریق واگذاری‌ مدیریت ابنیه گردشگری به بخش خصوصی در جهت احیای آنها حرکت کنیم. وی ادامه داد: تلاش هر 4نماینده قزوین این است که اعتبار کلی استان جهش ملموسی داشته باشد که برای این جهش ملموس نیاز داریم که سهم استان از درآمدهای مالیاتی بیشتر از گذشته باشد.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید