• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 21 آذر 1400
کد مطلب : 147873
+
-

خبرهای کوتاه/ هر ایرانی یک درخت

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها از تلاش برای جوان‌سازی جنگل‌های زاگرس خبر داد و گفت: ۴۰درصد از جنگل‌های کشور در منطقه زاگرس است و این بخش اهمیت بسزایی در تأمین آب کشور دارد. کامران پورمقدم در یک برنامه تلویزیونی گفت: جنگل‌های ما دچار تهدیدها و آسیب‌هایی است و همیشه برای احیای جنگل‌ها طرح‌هایی را در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در دست داریم اما امسال موضوعی را با عنوان پویش مردمی «برای ایرانی سرسبز و هر ایرانی یک درخت» طراحی کردیم تا براساس این طرح با مشارکت مردم جنگل‌ها را احیا کنیم. به‌گفته او، بخشی از این پویش بذرکاری برای جنگل‌های زاگرس است.

  صید دراج‌ با سنگ و چوب در شوش
رئیس اداره پارک ملی کرخه از کشف تخلف کشتار شبانه پرنده حمایت‌شده دراج به‌صورت غیرمتعارف در شهرستان شوش خبر داد. به گزارش مهر، محمد الوندی با اعلام این خبر گفت: طبق گزارش‌های مردمی مبنی‌بر شکار پرنده حمایت‌شده دراج در مزارع کشاورزی در ساعات شب و به‌صورت جرگه کردن و کشتار پرنده‌ها به روش‌های غیرمتعارف و غیراخلاقی با چوب و سنگ، شناسایی و دستگیری متهمان در دستورکار مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست پارک ملی کرخه قرار گرفت. وی افزود: پس از چند روز کمین، گشت و کار اطلاعاتی و همکاری همیاران محیط‌زیست، محدوده تخلف یک گروه از متخلفان شناسایی و مأموران با 2اکیپ منطقه را مورد پایش قرار دادند که در ساعت۲۰ مورخه ۱۸آذرماه، موتورسیکلت متهمان در حال خروج و انتقال ادوات جرم مشاهده شد. او گفت: متهمان پس از رؤیت مأموران با استفاده از تاریکی شب به‌صورت چراغ خاموش متواری شده و با جست‌وجو و ردیابی مسیر، موتورسیکلت آنان که در داخل زهکش‌ها و نیزارها واژگون شده بود، توسط مأموران پیدا و در همان حوالی یک کیسه حاوی تور و لاشه 4قطعه پرنده حمایت‌شده دراج کشف و ضبط شده و متخلفان متواری ولی شناسایی شدند.

  ایرانی‌ها ۱۴روز بدون ویزا به عمان سفر می‌کنند
سفارت ایران در عمان اعلام کرد: سفر اتباع جمهوری اسلامی ایران به عمان برای مدت ۱۴روز، نیاز به روادید ندارد. به گزارش ایسنا، سفارت ایران در عمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: نوع این روادید، توریستی و غیرقابل تمدید است و هموطنان محترم باید تمهید بازگشت یا خروج از عمان را قبل از ۱۴روز، درنظر داشته باشند. براساس اعلام سفارت ایران در عمان، افرادی که خواهان حضور بیشتر از ۱۴روز در عمان هستند، می‌توانند در فرودگاه مسقط با پرداخت ۲۱ریال عمانی، ویزای یک‌ماهه دریافت کنند. این نوع روادید، برای یک‌ماه دیگر قابل تمدید است. داشتن گواهی تزریق 2دوز واکسن کرونا که مورد تأیید عمان است و داشتن تست منفی PCR نیز الزامی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید