• چهار شنبه 9 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 21 ذی القعده 1445
  • 2024 May 29
شنبه 20 آذر 1400
کد مطلب : 147772
+
-

خبر کوتاه/ افزایش 61درصدی صادرات از بازرگان


مدیرکل گمرک بازرگان در آذربایجان غربی گفت: امسال ۱۰۶هزار و ۵۵۱تن کالا از این مرز صادر شده که نسبت به‌مدت مشابه پارسال ۶۱ درصد افزایش دارد. به گزارش ایرنا، رامین ظهیری اظهار کرد: این محصولات شامل اقلام پتروشیمی، نباتی، کشاورزی، سنگی، اشیای سرامیکی و شیشه‌ای، قراضه و ضایعات از آهن و فولاد و محصولات نساجی است.

پلدشت، میزبان ۶هزار پرنده

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست پلدشت در آذربایجان غربی گفت: تالاب‌های این شهرستان سالانه پذیرای بیش از ۶هزار پرنده بومی و مهاجر برای زمستان‌گذرانی هستند. به گزارش ایرنا، میثم رحمتی افزود: سالانه بین ۶۰ تا ۷۰ نوع پرنده آبزی و کنار آبزی در این مکان‌ها فرود می‌آیند و اصلی‌ترین گونه‌ غازپیشانی سفید هستند.

خسارت 9میلیاردی خشکسالی به خراسان شمالی

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: خسارت خشکسالی به بخش‌های مختلف استان ۹هزار میلیارد ریال برآورد شده، اما هنوز ریالی برای مدیریت بحران به‌دستمان نرسیده است. به گزارش ایرنا، جواد نظری اظهار کرد: از این میزان فقط ٥٠٠ میلیارد ریال اعتبار مربوط به کاهش اثرات خشکسالی برای بخش آب و فاضلاب مصوب شده و مابقی اعتبار مدیریت بحران تاکنون مصوب نشده است.

خراسان رضوی ۷۰۰ واحد تعطیل دارد

استاندار خراسان رضوی گفت: در حال حاضر خراسان رضوی ۴۷۰۰واحد تولیدی فعال و ۷۰۰واحد تعطیل دارد که لازم است این واحدهای تعطیل دوباره فعال شود. به گزارش ایسنا، یعقوب‌علی نظری افزود: برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی باید بهره‌وری آن را به سطح حداکثر ارتقا داد و اگر در این میان واحد راکدی امکان فعالیت مجدد ندارد، آن را حذف کرد.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید