• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 17 آذر 1400
کد مطلب : 147630
+
-

تصویب ۲۷ مصوبه کلیدی برای مدیریت بحران تهران

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و پاسخ به بحران شهر تهران، سوم آذر امسال با حضور رؤسا و مدیران دستگاه‌های مختلف ازجمله اورژانس، هلال‌احمر، پلیس، شهرداری، سازمان‌های آب، برق، گاز و... برگزار شد. وزیر کشور اداره این جلسه را بر عهده داشت و در آن ۲۷مصوبه به تصویب رسید. این نخستین جلسه‌ای بود که وزیر کشور در دولت سیزدهم در این زمینه تشکیل داد.
به گزارش پایگاه خبری شهر، علی نصیری افزود: هر حادثه‌ای در تهران در بُعد ملی مطرح می‌شود؛ به همین دلیل شهردار، جانشین وزیر کشور در مدیریت بحران تهران شده است. از این رو شناسایی ابنیه و شریان‌های حیاتی که نیاز به مرمت دارند و مقاوم‌سازی شریان‌های حیاتی، توجه به ارتباطات پایدار و برگزاری مانور سراسری زلزله به‌صورت منظم و هدفمند در این جلسه مورد توجه قرار گرفت.
او گفت: ارزیابی خطر برای پایتخت از دیگر مصوبات مهم این جلسه بود و قرار است مشخص کنیم هم‌اکنون به‌طور مثال از یک تا ۱۰ چه خطرهایی تهران را تهدید می‌کند. نصیری با اشاره به اینکه فرونشست مانند خشکسالی و تغییرات اقلیمی تدریجی است و اثرات درازمدت و پایدار دارد، افزود: فرونشست مانند زلزله نیست و موضوعاتی مانند برداشت نابجا از آب‌های زیرزمینی سبب گسترش تدریجی فرونشست در پایتخت شده است. عددهایی هم که رسانه‌ها اعلام می‌کنند با آنچه من از کارشناسان مربوطه سؤال کردم، بسیار متفاوت است و نظر آنها یک‌پنجم تا یک‌دهم عددی است که توسط برخی رسانه‌ها اعلام شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید