• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 16 آذر 1400
کد مطلب : 147515
+
-

خبر/ قهرمان نامزد بهترین فیلم خارجی منتقدان هالیوود


مجمع منتقدان هالیوود (HCA) فهرســت نامزدهای بهترین‌های امسال سینما را اعلام کرد که بر این اساس، فیــلم سینـمایی «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی به عنوان یکی از نامزدهای بهترین فیلم بین‌المللی انتخاب شده است. فیلم «بلفاست» به کارگردانی کنت برنا که درباره زندگی یک پسر نوجوان در بلفاست در سال‌های دهه1960 است و کنت برنا آن را شخصی‌ترین فیلم خود توصیف کرده نیز در 9 رشته ازجمله رشته‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه غیراقتباسی ازسوی مجمع منتقدان هالیوود کاندیدای دریافت جایزه شده است. نامزدهای رشته‌های اصلی جوایز مجمع منتقدان هالیوود به این شرح است:
  بهترین فیلم خارجی: قهرمان، ماشین منو بران، گریز، تیتان، بدترین انسان دنیا.
  بهترین فیلم: ریکاردو بودن، بلفاست، کودا، تل ماسه، شاه ریچارد، آخرین شب در سوهو، پیتزا لیکوریچه، اسپنسر، قدرت سگ، تیک تیک ... بوم.
  بهترین کارگردان: دنیس ویلنوو برای فیلم تل‌ماسه، گیرمو دل تورو برای فیلم خیابان کابوس، جین کمپیون برای فیلم قدرت سگ، کنت برنا برای فیلم بلفاست، لین مانوئل میراندا برای فیلم تیک تیک ...بوم، پابلو لارائین برای فیلم اسپنسر، ربکا هال برای فیلم گذر، رینالدو مارکوس گرین برای فیلم شاه‌ریچارد، سیان هدر برای فیلم کودا و استیون اسپیلبرگ برای فیلم داستان وست ساید.
  بهترین بازیگر مرد: اندرو گارفیلد برای فیلم تیک تیک ...بوم، بندیکت کامبربچ برای فیلم قدرت سگ، نیکلاس کیج برای فیلم خوک، پیتر دینکلیج برای فیلم سیرانو و ویل اسمیت برای شاه‌ریچارد.
  بهترین بازیگر زن: امیلیا جونز برای فیلم کودا، جسیکا چاستین برای فیلم چشمان تامی فی، کریستن استیوارت برای اسپنسر، لیدی گاگا برای خانه گوچی، نیکول کیدمن برای فیلم ریکاردو بودن.
مجمع منتقدان هالیوود که تا سال 2019انجمن منتقدان فیلم آنلاین لس‌آنجلس نامیده می‌شد، در سال 2016 بنیان گذاشته شده است. پنجمین دوره جوایز مجمع منتقدان هالیوود روز شنبه  8ژانویه 2022 (18 دی) مراسم اعطای جایزه‌های خود را برگزار خواهد کرد.

نامزدهای جوایز ستلایت

آکادمی مطبوعات بین‌المللی فهرست نامزدهای بیست‌وششمین دوره جوایز «ستلایت» را اعلام کرد که فیلم سینمایی «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی در 2رشته فیلمنامه اوریجینال(غیراقتباسی) و فیلم خارجی نامزد دریافت این جایزه شده است. فیلم قهرمان به کارگردانی اصغر فرهادی به عنوان کاندیدای دریافت جایزه «ستلایت» در رشته بهترین فیلمنامه اوریجینال (غیراقتباسی) انتخاب شده است.
  بهترین فیلم خارجی: قهرمان از ایران، کوپه شماره 6 از فنلاند، ماشین منو بران از ژاپن، گریز از دانمارک، رئیس خوب از اسپانیا، دست خدا از ایتالیا، تیتان از فرانسه، بدترین انسان دنیا از نروژ، دعا برای آنچه ربوده شده(Prayers for the Stolen) از مکزیک.
  بهترین فیلمنامه اوریجینال (غیراقتباسی): اصغر فرهادی برای فیلم قهرمان، کنت برانا برای فیلم بلفاست، مایک میلیز برای فیلم سی مون، سی مون، پل توماس اندرسون برای فیلم پیتزا لیکوریچه، پدرو المودوار برای فیلم مادران موازی و زچ بایلین برای فیلم شاه‌ریچارد.
  بهترین فیلم: بلفاست، تل‌ماسه، کودا، شرق کوهستان‌ها، شاه‌ریچارد، دختر گمشده، قدرت سگ و اسپنسر.
  بهترین کارگردان: پل توماس اندرسون برای فیلم پیتزا لیکوریچه، کنت برنا برای فیلم بلفاست، جین کمپیون برای فیلم قدرت سگ، رینالدو مارکوس گرین برای فیلم شاه ریچارد، لین مانوئل میراندا برای فیلم تیک تیک ...بوم، دنیس ویلنوو برای فیلم تل‌ماسه.
  بهترین بازیگر مرد: کلیفتون کالینز جی آر برای فیلم جوکی، بندیکت کامبربچ برای فیلم قدرت سگ، خواکین فونیکس برای سی مون، سی مون، تام اسکریت برای شرق کوهستان‌ها، ویل اسمیت برای شاه‌ریچارد و دنزل واشنگتن برای تراژدی مکبث.
  بهترین بازیگر زن: جسیکا چاستین برای فیلم چشمان تامی‌فی، اولیویا کالمن برای فیلم دختر گمشده، پنلوپه کروز برای فیلم مادران موازی، لیدی گاگا برای فیلم خانه گوچی، نیکول کیدمن برای فیلم ریکاردو بودن و کریستن استیوارت برای فیلم اسپنسر.

قهرمان؛ گزینه اصلی منتقدان واشنگتن

انجمن منتقدان فیلم واشنگتن دی‌سی فهرست نامزدهای بیست‌و‌یکمین دوره جوایز خود را اعلام کرد که فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی یکی از 5نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم بین‌المللی است. این انجمن که در سال 2002 تشکیل شده، فیلم‌های دریافت کننده جایزه را دیروز اعلام کرد.
  بهترین فیلم بین‌المللی یا فیلم به زبان خارجی: قهرمان، ماشین منو بران، بره، تیتان و بدترین انسان دنیا.
  بهترین فیلم: بلفاست، شوالیه سبز، قدرت سگ، تیک تیک...بوم و  داستان وست ساید.
  بهترین کارگردان: کنت برنا برای بلفاست، جین کمپیون برای قدرت سگ، دیوید لاوری برای شوالیه سبز، استیون اسپیلبرگ برای داستان وست ساید و دنیس ویلنوو برای تل‌ماسه.
  بهترین بازیگر مرد: نیکلاس کیج برای خوک، بندیکت کامبربچ برای قدرت سگ، اندرو گارفیلد برای تیک تیک ...بوم، ویل اسمیت برای شاه ریچارد، دنزل واشنگتن برای تراژدی مبکث.
  بهترین بازیگر زن: اولیویا کالمن برای دختر گمشده، نیکول کیدمن برای ریکاردو بودن، لیدی گاگا برای خانه گوچی، کریستن استیوارت برای اسپنسر و تسا تامپسون برای فیلم گذر.

این خبر را به اشتراک بگذارید