• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 15 آذر 1400
کد مطلب : 147367
+
-

نکته بازی/ مطهری پارسال، مطهری امسال


بعد از پایان کسالت‌بارترین داربی این سال‌ها، حمید مطهری وارد فاز توجیه و تفسیر شده و گفته پرسپولیس تیم برتر زمین بود. حالا کاری به مسائل فنی نداریم، اما مطهری در بخشی از سخنانش تریپ کارشناسی داوری هم برداشته و گفته: «در صحنه مشکوک به پنالتی، ژستد قبل از رسیدن توپ دایو زد. از کارشناسان داوری می‌خواهم دوباره صحنه را ببینند و نظر بدهند.» این یعنی کارشناسان قبلا صحنه را ندیده بودند و چشم‌بسته نظر داده بودند. حالا باز به این هم کاری نداریم، اما مشکل از جایی پیدا می‌شود که سال گذشته همین آقای مطهری در مناظره با آرش برهانی، نسبت به اعتراض مربی وقت استقلال به داوری موضع گرفته بود و می‌گفت: «آرش جان بهتر است ما مربیان به مسائل فنی بپردازیم.» الان دایو ژستد فنی است استاد؟

حیف است، کنار نگذار

در نیمه اول داربی تهران رضا آذری یک پاس خوب به حسین حسین‌زاده داد و او را با حامد لک تک‌به‌تک کرد، اما کمک داور آفساید گرفت. کادرفنی استقلال به‌شدت نسبت به این تصمیم اعتراض داشت و حتی فرهاد مجیدی همانجا کنار زمین به یکی از داوران می‌گفت: «اگر این صحنه آفساید بود فوتبال را کنار می‌گذارم.» البته خدا را شکر فرهاد بعد از بازی همه را از اشتباه درآورد و گفت: «شما از دوربین تلویزیونی درست ندیدید، من کاملا روی خط بودم و دیدم که آفساید نیست!» دست شما درد نکند استاد. اما دیگر از این تهدیدها نکنید. شما هیچ‌وقت مربیگری را کنار نگذار و اجازه بده فوتبال ایران از وجودت استفاده کند. واقعا حیف است روزی از این همه توانایی و مهارت فنی خارق‌العاده محروم شویم.

داربی نقل‌وانتقالات چه شد؟

داربی بی‌کیفیت تهران به‌شدت تحت‌تأثیر اشتباهات عجیب و غریب مربیان 2 تیم قرار داشت. فهرست علامت سؤال‌های این بازی یکی دو تا هم نیست. به‌عنوان مثال در استقلال ارسلان مطهری دقیقه 90 به میدان می‌آید و معلوم نیست فلسفه این تعویض چه می‌تواند باشد. از او جالب‌تر داستان امین قاسمی‌نژاد است که در این بازی یک دقیقه هم فرصت حضور در میدان را پیدا نکرد. مهاجم پیشین پدیده به‌شدت مورد توجه مجیدی بود و زمانی که توسط استقلال جذب شد، فرزاد برادر فرهاد گفت: «داربی نقل‌وانتقالات را بردیم.» حالا اما عامل پیروزی در داربی نقل‌وانتقالات، در خود داربی تهران یک ثانیه هم بازی نمی‌کند که این طبیعتا جزو عجایب روزگار است. واقعا تشکر می‌کنیم از مربیان 2 تیم که هر لحظه مخاطبان خود را شگفت‌زده می‌کنند.







 

این خبر را به اشتراک بگذارید