• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 15 آذر 1400
کد مطلب : 147355
+
-

هورا بکشید، لیگ پرگل شد

رسول خطیبی یک‌بار دیگر تراکتور را برد و با همین پیروزی به جمع صدرنشین‌ها اضافه شد؛ منشا هم با پنالتی‌هایش به صدر جدول گلزنان رسید

بازی‌های لیگ برتر فوتبال ایران بالاخره پرگل شد. در هفته هشتم این رقابت‌ها و بعد از اینکه 4بازی روز اول با 3تساوی بدون گل به پایان رسید، عصر دیروز هر 4بازی روز دوم گل داشت و دروازه‌ها 9بار باز شدند. هفته هشتم لیگ برتر کاملا تحت‌تأثیر داربی بزرگ تهران بود اما در حالی‌که پرسپولیس و استقلال با یک بازی کسل‌کننده و تساوی بدون گل به‌کار خود پایان دادند تیم‌های گل‌گهر و آلومینیوم مهم‌ترین پیروزی‌ها را کسب کردند و از سرخابی‌ها سبقت گرفتند. گل‌گهر که روز شنبه سپاهان را با 4گل برده بود، آلومینیوم هم دیروز در تبریز از تراکتور یک تیم مغلوب ساخت و در صدر جدول همسایه سپاهان و گل‌گهر شد. تیم رسول خطیبی در امتیاز و تفاضل گل با 2‌صدرنشین دیگر مساوی است و فقط به‌خاطر گل زده کمتر پایین‌تر از آنها قرار گرفته است.

  تراکتور و ذوب‌آهن؛ میزبان‌های بازنده
تراکتور از زمان آمدن سرمربی خارجی‌اش گلی دریافت نکرده بود و با زوانمیر سولدو 3کلین‌شیت متوالی داشت. اما دیروز در زمین خودش 2بار مقابل آلومینیوم تسلیم شد و شکست را پذیرفت. تراکتور در دقایق پایانی 2بار توسط عباس‌زاده به گل رسید اما هر دو گل توسط داور مردود اعلام شد. در دقایق ابتدایی هم یک ضربه مشکوک به تیر دروازه آلومینیوم برخورد کرد که به‌نظر می‌رسید توپ از خط دروازه پورحمیدی گذشته است. با این نتیجه آلومینیوم همچنان با یک گل خورده طی 8بازی، عنوان بهترین خط دفاعی فصل را برای خودش حفظ کرد. دیگر بازی پرگل روز گذشته در فولادشهر اصفهان برگزار شد که ذوب‌آهن در عین ناباوری مقابل میهمانش مس رفسنجان با 3گل شکست خورد. نخستین گل مس باز هم از روی نقطه پنالتی توسط منشا به ثمر رسید تا مس رفسنجان نخستین تیم تاریخ لیگ برتر باشد که در 3بازی متوالی با پنالتی به گل می‌رسد. منشا در نیمه دوم یک گل دیگر هم زد و محسن آذرباد هم سومین گل را به ثمر رساند. با این گل‌ها گادوین منشا 5گله شد و به‌تنهایی در صدر جدول گلزنان قرار گرفت. منشا فصل گذشته هم در این مقطع صدرنشین گلزنان بود اما در ادامه از رقابت با سجاد شهباززاده بازماند و از کورس آقای گلی کنار رفت. جالب اینکه گل‌گهر هم فصل گذشته در این مقطع صدرنشین لیگ بود اما فصل را با رتبه پنجم تمام کرد.

  نکونام به مجیدی نرسید
جواد نکونام که از زمان بازگشت به فولاد نتایج خوبی گرفته بود، دیروز در شیراز متوقف شد و نتوانست خودش را به جمع بالانشین‌ها نزدیک کند. فولاد که در 3بازی زیر نظر نکونام 7امتیاز گرفته و گلی نخورده بود، اگر دیروز فجرسپاسی را شکست می‌داد با استقلال مجیدی هم‌امتیاز می‌شد که اتفاق جالبی برای نکونام بود. اما تیم جواد ابتدا با گل حسین مهربان در حافظیه عقب افتاد و در ادامه فقط توانست بازی را به تساوی بکشد که زننده گل مساوی باز هم لوسیانو پریرا بود. پریرا با این گل 4گله شد تا رتبه اول و دوم جدول گلزنان در اختیار خارجی‌ها باشد. نساجی هم در ساری 2گل به شهرخودروی قعرنشین زد و سروسامانی به وضعیت امتیازاتش داد. تیم ساکت الهامی که در نخستین بازی این فصل، نخستین گل و نخستین پیروزی را به نام خودش ثبت کرده بود بعد از آن بازی دیگر هیچ بردی نداشت تا دیروز که شهرخودرو را شکست داد و 9امتیازی شد. نساجی هفته آینده در اهواز به مصاف فولاد می‌رود.

این خبر را به اشتراک بگذارید