• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 15 آذر 1400
کد مطلب : 147356
+
-

منهای فوتبال/ قهرمانی با رکوردشکنی

علی‌اکبر غریب‌شاهی با رکوردشکنی در مسابقات پاراوزنه‌برداری، قهرمان جهان شد. غریب‌شاهی که در دسته 107کیلوگرم وزنه می‌زند، در مسابقات قهرمانی جهان که در گرجستان برگزار می‌شود، رکورد جدیدی ثبت کرد. او وزنه 251کیلوگرمی را مهار کرد و رکورد جهان را 4کیلوگرم ارتقا داد. ایران غیر از غریب‌شاهی نماینده‌ دیگری هم در این وزن داشت. سامان رضی وزنه 235کیلوگرمی را مهار کرد و مدال برنز گرفت. مدال طلای غریب‌شاهی سومین طلای ایران در این مسابقات بود. حامد صلحی‌پور و سعید اسکندرزاده، روزهای قبل روی سکوی قهرمانی رفته بودند. روح‌الله رستمی و امیر جعفری نیز وزنه‌بردارانی هستند که به مدال نقره رسیدند.

طلا بدون مبارزه
ورزشکاران ایران دیروز در بازی‌های پاراآسیایی جوانان بحرین 4مدال طلا گرفتند که یکی از این مدال‌ها بدون مبارزه به‌دست آمد. در شنا دانیال محسنیان با یک طلا و یک نقره موفق‌ترین شناگر بود. در این رشته ابوالفضل ظریف و علی حسن‌زاده مدال نقره گرفتند و علی یساولی، محمدرضا ریحانی و علی مطلبی صاحب مدال برنز شدند.
در پاراتکواندو اتفاقی عجیب افتاد. مهدی داناییان که تنها شرکت‌کننده در وزن منفی 80کیلوگرم بود، بدون مبارزه طلا گرفت. ایران دیروز در فینال مسابقات پاراتکواندو در وزن‌های مختلف 5فینالیست داشت. روز گذشته حسین میرزایی هم در پاراتکواندو مدال برنز گرفت.
در دوومیدانی امیرعباس کارگران در پرتاب دیسک کلاس F۳۴ و مبینا ساوه در پرتاب نیزه کلاس F۴۶ به مدال طلا رسیدند. محمدابراهیم پورطلایی هم در پرتاب دیسک کلاس F۳۴ نقره گرفت. آرمین صالحی در پرتاب دیسک کلاس F۳۴ و بیتا طیبان در پرتاب نیزه کلاس F۴۶ روی سکوی سوم رفتند. در پاراوزنه‌برداری هم مهدی آقابابایی در دسته 49کیلوگرم مدال نقره گرفت. چهارمین دوره‌ از این بازی‌ها با حضور 800ورزشکار در 9‌رشته ورزشی برگزار می‌شود. در 3دوره گذشته ایران جایگاه دوم را به دست آورد.

این خبر را به اشتراک بگذارید