• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 14 آذر 1400
کد مطلب : 147248
+
-

اجرای طرح «زارع به زارع» در خراسان شمالی

کشاورزی
اجرای طرح «زارع به زارع» در خراسان شمالی

معاون سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی از اجرای طرح زارع به زارع در این استان برای رفع نیاز بذر مورد نیاز کشاورزان در کشت پاییزه خبر داد. محمدجواد تشکری با اشاره به وقوع چندین سال پیاپی خشکسالی در این استان اظهارکرد: خشکسالی سال‌جاری سبب شده تا کشاورزان علاوه بر اینکه نتوانند محصول به اندازه مطلوب برداشت کنند روی تولید بذر باکیفیت نیز تأثیرگذار بوده است. وی افزود: طبق بررسی‌های انجام شده مقداری از بذر تولیدشده در اراضی کشاورزی این استان مورد تأیید سازمان جهادکشاورزی استان قرار نگرفت و همین موضوع دغدغه تامین بذر را موجب شد.
تشکری ادامه داد: اجرای طرح زارع به زارع سبب شد تا کشاورزان بذور مورد نیاز خود برای کشت پاییزه را از بذور کشاورزانی که مورد تأیید این سازمان بود، تامین کنند. وی تصریح کرد: علاوه بر آن سازمان جهادکشاورزی استان نیز برای کشت پاییزه امسال 4هزار تن بذر تهیه کرد که تاکنون ۴۰درصد از آن فروخته شده است.
این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه قیمت بذر گندم آبی طی امسال ۷۸۰۰تومان و بذر گندم دیم ۷۶۰۰تومان بوده است، تأکیدکرد: قیمت بذر بالا بوده و تعدادی از کشاورزان در تامین بذرها به‌علت بالا بودن قیمت آن، با مشکل مواجه هستند.(ایسنا)

این خبر را به اشتراک بگذارید