• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
یکشنبه 14 آذر 1400
کد مطلب : 147244
+
-

کنسرسیوم اقتصادی 3 استان غربی

خبر
کنسرسیوم اقتصادی 3 استان غربی

فعالیت‌های اقتصادی با محوریت صادرات، نقش مهمی در بهبود اقتصاد استان‌ها و به‌ویژه استان‎های مرزی دارد. ایجاد کنسرسیوم‌های اقتصادی ازجمله فعالیت‎هایی است که می‎تواند این موضوع مهم را محقق ساخته و زمینه تبادلات اقتصادی استان‌ها با خارج از کشور را فراهم کند. تابستان گذشته بود که تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی در آذربایجان‌شرقی با هدف جهش صادرات این استان امکان‌سنجی شد و اکنون به‌گفته استاندار کردستان، کنسرسیوم تجاری دیگری امکان مبادلات اقتصادی و تجاری را برای 3استان غربی آذربایجان‌غربی، کرمانشاه و کردستان فراهم خواهد کرد.
به‌گفته اسماعیل زارعی کوشا، با ایجاد این کنسرسیوم تبادلات مرزی با اقلیم کردستان عراق افزایش پیدا خواهد کرد و می‌توان به شکل بهتری برنامه‌ریزی انجام داد.
وی با بیان اینکه برای رشد و توسعه کردستان از توان و پتانسیل همه صاحب‎نظران باید استفاده شود تا هیچ فرصتی از دست نرود، اظهار می‌کند: در 8سال گذشته زحمات زیادی برای کردستان در بخش صنعت و معدن کشیده شده که اقدامات انجام شده درخور تحسین است. استان از لحاظ داشتن منابع خدادادی و نیروی انسانی توانمند چیزی کم ندارد و ما باید از این منابع و امکانات با برنامه‌ریزی درست بهترین استفاده را ببریم.
زارعی کوشا ابراز امیدواری کرد که با به نتیجه رسیدن کارها و پروژه‌های در دست اقدام در استان، طی ۲سال آینده جایگاه کردستان در میزان بیکاری تغییر پیدا کند.
وی به نگاه ویژه و خاص رئیس‌جمهوری و وزرا به کردستان نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر دیدگاه مثبت رئیس‌جمهور، شخصیت‌هایی چون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور و وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و دیگر وزرا برای حمایت از توسعه استان به بهترین نحو ممکن اعلام آمادگی کرده‌اند. (ایسنا)

این خبر را به اشتراک بگذارید