• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 13 آذر 1400
کد مطلب : 147208
+
-

آماربازی /403

آماربازی /403

در فصل جاری لیگ برتر ایران تیم‌ها علاقه چندانی به گل زدن ندارند. البته گزاره درست‌تر این است که علاقه‌اش را دارند، توانش را ندارند. با این وضعیت، امسال بازار رکوردشکنی در زمینه گل نخوردن و گل نزدن رونق زیادی خواهد داشت. مثلا الان آلومینیوم اراک رکورد بسته نگه داشتن دروازه را در اختیار دارد اما 4تیم به‌طور همزمان به این رکورد نزدیک شده‌اند که 2تا از آنها همین هفته شرایط رکوردشکنی را دارند. رکورد آلومینیوم 403دقیقه است که همان ابتدای فصل به‌دست آمد و حالا فولاد (381دقیقه)، تراکتور (320دقیقه)، گل‌گهر (307دقیقه) و سپاهان (303دقیقه) در کمین این رکورد هستند. فولاد فقط 22دقیقه با رکورد آلومینیوم فاصله دارد و تراکتور هم که این هفته با خود آلومینیوم بازی می‌کند درصورت کلین‌شیت از رکورد حریفش می‌گذرد.

334
اما رکورد طولانی‌ترین دقایق گل نزدن فعلا در اختیار شهرخودرو مشهد است که در ابتدای لیگ 334دقیقه برای ثبت نخستین گلش صبر کرد. آن نخستین گل البته آخرین گل مشهدی‌ها هم بود و این تیم هم‌اکنون فقط یک گل زده دارد. دومین تیمی که تخصص زیادی در گل نزدن از خودش نشان داده تیم هوادار است که فقط در یک بازی (مقابل همین شهرخودرو) 2گل زد و در سایر بازی‌ها هیچ گلی نزده است. دقایق گل نزدن هوادار الان به 319دقیقه رسیده و این تیم فقط 15دقیقه با رکورد شهرخودرو فاصله دارد. هوادار فردا میزبان نفت مسجدسلیمان است و اگر در ربع ساعت اول بازی به گل نرسد رکورد منفی شهرخودرو را از آن خودش خواهد کرد. فجرسپاسی هم 229دقیقه است گل نزده و ممکن است این هفته از مرز 300 بگذرد.

03
3تیم سپاهان، پرسپولیس و مس رفسنجان بازی‌های 2هفته اخیرشان را برده‌اند و می‌توانند در این هفته به سومین برد پی‌درپی برسند. 3برد متوالی رکوردی است که در این فصل توسط استقلال، سپاهان و پیکان ثبت شده و حالا خود سپاهان به همراه پرسپولیس و مس شانس شکستن آن را دارند. رکورد بردهای متوالی در فصل گذشته 6برد بود که نصیب پرسپولیس و سپاهان شد. رکورد باخت‌های متوالی در فصل جاری هم در اختیار شهرخودرو است که بعد از 5باخت متوالی بالاخره هفته قبل مساوی کرد. استقلال هم با 4مساوی در 4هفته اخیر رکورد مساوی‌های متوالی را در اختیار دارد و ممکن است در داربی فردا به پنجمین مساوی هم برسد که رکورد عجیبی خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :