• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
شنبه 13 آذر 1400
کد مطلب : 147179
+
-

پشت‌خط زن/ معمای پشت‌خط‌زن در برزیل

جمشید حمیدی- کارشناس والیبال
تیم فولاد سیرجان ایرانیان امروز به بیتیم برزیل، محل برگزاری جام باشگاه‌های جهان اعزام می‌شود اما هنوز تکلیف بازیکن پشت‌خط‌زن این تیم معلوم نیست. اگر مشکل خروجی مسعود رنجبر (از پدیده‌های کنونی والیبال که سرباز است) حل نشود، صابر کاظمی باید با این تیم راهی برزیل شود. البته صابر گفته مصدوم است و به این سفر نمی‌رود. چند روزی است که مدیر باشگاه سیرجان می‌گوید سعید رضایی، سرمربی تیم با شرایط موجود مخالف حضور در باشگاه‌های جهان بود. خب آقایان! مدیران حرفه‌ای! سرمربی با تیم و بازیکنان بازی می‌کند یا شما؟ چرا نظر فنی سرمربی برای شما هیچ اهمیتی ندارد؟

شفاف باشید
لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور به نیم‌فصل نرسیده 18روز تعطیل شد؛ در واقع 13تیم به‌خاطر سفر ناخواسته و شاید به‌خاطر 90هزار دلار ناقابل جایزه شرکت در جام باشگاه‌های جهان (حتی درصورت پنجمی مشترک بین 6تیم) معطل مانده‌اند اما رئیس سازمان لیگ فدراسیون می‌گوید: «ما منافع ملی والیبال را درنظر می‌گیریم و تحت‌تأثیر جوسازی‌ها بی‌قرار نمی‌شویم!» در حقیقت همه رسانه‌ها و بیشتر مربیان سوپرلیگی که مخالف توقف لیگ و دادن یار کمکی به فولاد سیرجان ‌بوده‌اند، منافع ملی را درک نکرده‌اند! کاش شفاف بگویید حضور سیرجان با تیم نصفه‌ونیمه در جام باشگاه‌های جهان چه سودی برای این تیم و والیبال ایران دارد؟

2تیم ملی و مشکل سرمربی
سال آینده تیم ملی والیبال باید در لیگ ملل، جام کنفدراسیون آسیا، مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی چین شرکت کند. فدراسیون والیبال هم از مشاوران فنی افتخاری خواسته است که پیشنهادهای خود را در این زمینه ارائه دهند اما با توجه به فاصله ۲روزه مسابقات جهانی روسیه (شهریورماه) با بازی‌های آسیایی که مدال آن برای وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک اهمیت دارد، چاره‌ای نمی‌ماند که برای 2تیم‌ملی 2سرمربی انتخاب کنند. بهروز عطایی که تا المپیک آینده دست نمی‌خورد، حالا فکر می‌کنید سرمربی تیم دوم ملی چه‌کسی می‌شود؟ پیمان اکبری، محمدرضا تندروان یا رحمان محمدی‌راد که این روزها به‌شدت از عملکرد سازمان لیگ انتقاد می‌کند؟ می‌دانیم که در این تشکیلات هیچ انتقادی را برنمی‌تابند و منتقد را در حباب (!) قرار می‌دهند.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید