• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 13 آذر 1400
کد مطلب : 147169
+
-

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در خانه هنرمندان:

بلد نبودند با هنرمندان چگونه برخورد کنند

بلد نبودند با هنرمندان چگونه برخورد کنند

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: تلاش می‌کنیم در شورای ششم «حوزه فرهنگی» مورد توجه باشد.
به گزارش همشهری، علیرضا نادعلی در نشست مشترک با مدیرعامل و نایب‌رئیس شورای‌عالی خانه هنرمندان با اشاره به اهمیت حوزه فرهنگی، گفت: «در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تلاش کردیم پرچمی را به اهتزاز درآوریم که حوزه فرهنگی با همه عرصه‌هایش باید محل توجه باشد. اگر بنا باشد در حوزه کالبدی شهر حرف زده شود، باید حتماً در حوزه روح شهر و حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز حرف برای گفتن داشته باشیم.»
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: «یکی از دلایل ما برای انتخاب آقای زاکانی به‌عنوان شهردار تهران، توجه ویژه او به مسائل فرهنگی و اجتماعی در شهر بود.»
او با اشاره به مقوله هنر طی 40سال بعد از انقلاب اسلامی، گفت: «خوشبختانه طی 40سال گذشته به هنر نگاه جدی وجود داشته و این امر هم در تفکر امام(ره) و هم مقام معظم رهبری دیده شده است. معتقدم اگر کسی دوز انقلابی بالایی دارد وظیفه او نسبت به «هنر» بیشتر است. حوزه هنری برای هنر و هنرمند انقلاب اسلامی ساخته شده تا او را پرورش بدهد، اما جایی مثل خانه هنرمندان، هنر و هنرمند را به‌معنای عام‌تر شامل می‌شود، و هرکدام ویژگی خاص خود را دارند. متأسفانه طی سال‌های گذشته مدیران فرهنگی بلد نبودند که چگونه با هنرمندان برخورد کنند.» در ابتدای این نشست صمیمی، مجید رجبی معمار، مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و حمیدرضا نوربخش، نایب‌رئیس شورای‌عالی خانه هنرمندان ایران، ضمن توضیح وضعیت خانه هنرمندان، از جایگاه ویژه این خانه در بین همه هنرمندان‌ نکاتی را ارائه کردند. رئیس کمیته هنری شورای اسلامی شهر تهران در پایان این نشست از بخش‌های مختلف مجموعه خانه هنرمندان و تئاتر ایرانشهر بازدید کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید