• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 9 آذر 1400
کد مطلب : 146846
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/kR1AK
+
-

فرصت تاریخی برای سرخابی‌ها

رقابت برای قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا هر سال دشوارتر از قبل می‌شود. ریخت‌وپاش سنگین باشگاه‌های عربی و شرقی از یک سو و محرومیت روزافزون فوتبال ایران از میزبانی از سوی دیگر باعث شده تیم‌های ما هر سال کار سخت‌تری برای پیشروی در این مسابقات داشته باشند. در این میان گاهی ممکن است اتفاقاتی رخ بدهد که شانس تیم‌های ایرانی را افزایش بدهد؛ مثل 2 فصل پیش که الهلال عربستان به‌عنوان مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی به‌دلیل شیوع کرونا از این مسابقات کنار گذاشته شد و پرسپولیس توانست تا فینال جلو برود.
حالا هم ممکن است برای فصل آتی لیگ قهرمانان، اتفاقی شبیه این رخ بدهد. هم‌اکنون صحبت بر سر آن است که تیم‌های قدرتمند قطر به‌خاطر حمایت از تیم ملی این کشور در مسیر حضور در جام‌جهانی 2022از این رقابت‌ها کناره‌گیری کنند. خبرهایی که طی این چند روز مخابره شده، حاکی از آن است که السد و الدوحیل یا در مسابقات شرکت نمی‌کنند یا بدون ملی‌پوشان وارد لیگ قهرمانان می‌شوند. این تصمیم خلق‌الساعه و ناگهانی نیست، چرا که ظاهرا السدی‌ها حتی با ژاوی هرناندس، سرمربی پیشین خود هم در این مورد حرف زده بودند. فلسفه مدیران فوتبال قطر این است که همه توان فوتبال این کشور به سود تیم ملی بسیج شود. قطر در یکی از جنجالی‌ترین انتخاب‌های تاریخ فوتبال توانست میزبانی جام‌جهانی 2022را به‌دست بیاورد و حتی زمان برگزاری این تورنمنت را هم به فصل پاییز منتقل کند. قطر تنها تیم جهان است که برای نخستین بار صرفا به‌خاطر میزبانی در جام‌جهانی امکان حضور در بازی‌ها را به‌دست می‌آورد. بنابراین آنها می‌خواهند حضور آبرومندانه‌ای در این مسابقات داشته باشند و همه ابزار لازم را به‌کار می‌گیرند؛ حتی اگر لازم باشد تیم‌های باشگاهی را فدا کنند.
به هر حال اما این یک فرصت ایده‌آل برای نمایندگان فوتبال ایران است که بخت‌شان را برای صعود به مراحل بالاتر لیگ قهرمانان بیازمایند. هم السد و هم الدوحیل همواره جزو تیم‌های قدرتمند این مسابقات بوده‌اند. براساس آخرین گزارش‌ها، پرسپولیس، فولاد و سپاهان سهمیه مستقیم حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دارند، اما استقلال ابتدا باید در پلی‌آف به مصاف بنی‌یاس امارات برود.

این خبر را به اشتراک بگذارید