• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 9 آذر 1400
کد مطلب : 146839
+
-

ریسک پرخطر

سرمربی موقت منچستر چیزی برای از دست دادن نداشت

ریسک پرخطر

مایکل کریگ دومین تجربه‌اش به‌عنوان سرمربی موقت منچستریونایتد را هم با موفقیت پشت‌سر گذاشت. هافبک سابق منچستر که پس از اخراج سولسشائر و تا پیش از آمدن رالف رانگنیک، هدایت این تیم را در اختیار داشت، در بازی با تیم صدرنشین و قهرمان فصل قبل اروپا دست به ریسک بزرگی زد. او کریستیانو رونالدو را بیش از یک‌ساعت روی نیمکت گذاشت؛ کاری که سولسشائر فقط یک‌بار آن را انجام داد و دیگر تکرار نکرد. رونالدو البته آماری منفی در برابر چلسی داشت و این تیم لندنی بدترین حریف عمر ستاره پرتغالی بوده است. کریستیانو در 10رویارویی گذشته در لیگ برتر که با حضور 27دقیقه‌ای در این بازی به 11مسابقه افزایش یافت، موفق به گلزنی نشده بود. او تنها یک‌بار در فینال لیگ قهرمانان اروپا در مسکو برابر این تیم با همین پیراهن من‌یونایتد موفق به گلزنی شده بود. رونالدو در 11بازی در لیگ برتر 713دقیقه مقابل چلسی بازی کرده و هیچ گلی نزده. در سایر جام‌های داخلی هم وضع به همین منوال است؛ 4بازی، 420دقیقه حضور در زمین و صفر گل زده. 18/5ساعت بدون گل زده مقابل یک‌تیم که برای بهترین گلزن تاریخ فوتبال رکورد افتضاحی است. شاید کریگ با اتکا به همین آمار منفی از ابتدا به او بازی نداد اما سبک و سیستم این مربی موقت به شکلی بود که نیاز چندانی به مهاجم در نیمه زمین چلسی نداشت. در همان 27دقیقه‌ای که رونالدو در زمین حضور داشت، تنها 7بار لمس توپ کرد. روی کین، اسطوره بداخلاق و بی‌اعصاب منچستریونایتد که شخصیت روی کنت در سریال «تد لاسو» را از روی او برداشته‌اند، در این بازی کارشناس تلویزیونی بود. او از این کار کریگ حرص می‌خورد و می‌گفت: «منچستر دو سه سال دیگر هم قهرمان نمی‌شود.»

   احیای سانچو
جیدن سانچو که خریدش حدود 100 میلیون خرج روی دست منچستر گذاشته و در این فصل عملکردش با انتقادات گسترده‌ای روبه‌رو بوده، با رفتن سولسشائر ناگهان احیا شد و 2‌گل مهم زد. او در بازی خارج از خانه لیگ قهرمانان گل دوم یونایتد را به ویارئال زده بود و در بازی یکشنبه‌شب تک‌گل تیمش را در نخستین لمس توپش وارد دروازه چلسی کرد. او در دوران اوله در 14بازی نه گلی زد و نه پاس‌گلی داد.

   پنالتینیو
جورجینیو که یکی از نامزدهای اصلی توپ طلا هم بود، سر گل منچستر یک سوتی وحشتناک داد اما با پنالتی و زدن گل تساوی آن را جبران کرد. هافبک برزیلی تیم ملی ایتالیا هر 15گل آخر خود در همه رقابت‌ها را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده اما به‌تازگی 2 پنالتی حساس مقابل سوئیس خراب کرده و باعث از دست رفتن شانس صعود مستقیم این تیم به جام جهانی شده است. او از ۲۹ دسامبر ۲۰۱۹ (مقابل آرسنال) هیچ گلی در جریان بازی نزده.

رالف رسما معرفی شد
رالف رانگنیک، سرمربی 63‌ساله آلمانی عصر دیروز به‌صورت رسمی تا پایان فصل 22-2021هدایت منچستریونایتد را عهده‌دار شد. وب سایت منچستریونایتد رسما اعلام کرد رالف رانگنیک را با عقد قراردادی 2/5ساله به خدمت گرفته است. رانگنیک تا پایان فصل 22-2021سرمربی موقت منچستریونایتد خواهد بود و پس از آن، به‌مدت 2 سال به‌عنوان مشاور باشگاه به فعالیت خواهد پرداخت. جان مرتو، مدیر بخش فوتبال منچستریونایتد درخصوص انتصاب رانگنیک گفته است: «رالف یکی از محترم‌ترین و نوآورترین سرمربیان فوتبال اروپاست. او گزینه شماره یک ما برای سرمربیگری موقت باشگاه بود چرا که او بیش از 4 دهه در زمینه سرمربیگری و مدیریت تجربه دارد و توانایی‌های رهبری و فنی فوق‌العاده‌ای دارد. همه در باشگاه منتظر کار کردن با رانگنیک در فصل پیش رو هستند و سپس طی 2‌سال آینده او به‌عنوان مشاور باشگاه فعالیت خواهد کرد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید