• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 8 آذر 1400
کد مطلب : 146744
+
-

انتظار از بسکتبال؛ بهتر بازی کن

تیم ملی امروز در منامه و در مقابل تماشاگران در پنجره مقدماتی جام‌جهانی 2023 با بحرین بازی می‌کند

انتظار از بسکتبال؛ بهتر بازی کن

تیم ملی بسکتبال جمعه بعد از اینکه بحرین را در ورزشگاه آزادی شکست داد راهی منامه شد تا برای بازی دوم از پنجره اول مقدماتی جام جهانی 2023آماده شود. امروز ساعت 19:30ایران و بحرین یک‌بار دیگر رودرروی هم قرار می‌گیرند. ایران در بازی اول نتیجه گرفته ولی امروز صرفا پیروزی هواداران تیم را قانع نمی‌کند، آنها بازی خوب هم می‌خواهند.
در بازی اول ایران 82-66 به پیروزی رسید اما کیفیت بازی چنگی به دل نزد. فاصله 2 تیم می‌گوید باید از ایران توقع بیشتری داشت. رنک جهانی بحرین 102است و رنک ایران 22. مصطفی هاشمی، سرمربی تیم خودش هم از کیفیت بازی تیمش راضی نیست. او جمعه گفت که بازی اول برایش چالش بزرگی بود و تا بخواهد عاد‌ت‌های قبلی بازیکنان را تغییر دهد زمان می‌برد. درست است؛ تیم 8بازیکنی را که در المپیک داشت، کنار گذاشته، حامد حدادی و صمد نیکخواه‌بهرامی را ندارد و با نفرات جدید پنجره‌ها را آغاز کرده است. هم جوانان به تیم اضافه شده‌اند و هم باتجربه‌هایی که در تیم سرمربی سابق جایی نداشتند. هاشمی در بازی اول به باتجربه‌ها میدان داد. مهدی کامرانی زمان زیادی از بازی در زمین بود. هر چند بعضی‌ها از بازی او تمجید کردند اما بعضی هم انتظار بیشتری از او داشتند. اصغر کاردوست اما نظر هاشمی را جلب نکرد و با اینکه در ترکیب تیم شروع‌کننده بود، بعد از کوارتر اول نیمکت‌نشین شد و احتمال دارد در بازی امروز خیلی به بازی گرفته نشود. در بین جوانان، سالار منجی مطمئن‌ترین چهره بود و در 2کوارتر آخر، بازی قابل‌قبول خودش را به تیم تحمیل کرد. بقیه جوانان در دقایق آخر بازی وقتی تیم از پیروزی مطمئن شده بود به زمین رفتند. برای هاشمی پیروزی مهم بود و به‌طور حتم در بازی امروز هم نتیجه را در اولویت قرار می‌دهد. تیم او برای صعود به جام‌جهانی به امتیاز نیاز دارد و در عین حال او باید جای پایش را در تیم ملی محکم کند. انتخابات فدراسیون بسکتبال نزدیک است و چه اطمینانی وجود دارد که رامین طباطبایی دوباره رئیس فدراسیون شود و هاشمی در تیم ملی بماند؟ گذشتن از مربی‌ برنده سخت‌تر از نادیده‌ گرفتن مربی بازنده‌ است.
بازیکنان تیم از مهدی کامرانی گرفته تا ارسلان کاظمی و بهنام یخچالی بعد از بازی اول وعده دادند که در بازی دوم بهتر بازی می‌‌کنند. کامرانی دیروز به فارس گفت که شرایط بازی اول متفاوت بود: «هم مربی جدید بود و هم بازیکنان جدید اضافه شده بودند. در بازی اول خوب بودیم اما باید بهتر شویم.» نظر کامرانی این است که اگر تیم بازی تدارکاتی داشت، وضعیت بهتر بود. مسئله این است که تیم حتی اردوی چندانی هم نداشته است.
بازی در بحرین سخت‌تر از بازی در ایران است. این را هم بازیکنان می‌دانند و هم هاشمی. بازی در منامه برخلاف بازی در تهران تماشاگر دارد و خبر رسیده که 3هزار بحرینی قرار است در سالن باشند. بازی در مقابل تماشاگران عرب همیشه برای ایرانی‌ها سخت است. سختی بازی در منامه دلیل دیگری هم دارد. بحرین برای بازی اول گیلس آمریکایی را نداشت. گیلس 2متر و 11سانتی‌متر قد دارد و می‌تواند تیم ایران را بیشتر از بازی قبل اذیت کند. ارسلان کاظمی در بازی اول با ۱۰امتیاز، ۱۲ریباند و ۲۶امتیاز تریپل‌دبل کرد و رکورد ریباند حامد حدادی را که 22بود شکست. این رکوردشکنی او با گل‌هایی که علی دایی به مالدیو زد مقایسه می‌شود و همه منتظرند ببینند کاظمی در مقابل بازیکن آمریکایی هم می‌تواند دفاع خوبی داشته باشد یا نه. تیم ایران هم سجاد مشایخی را که در بازی اول به‌خاطر مصدومیت نداشت، با خود به بحرین برده و به‌احتمال زیاد او امروز بازی می‌کند. هر دو تیم با شرایط متفاوتی در بازی دوم به میدان می‌روند و هر دو برای پیروزی مصمم‌تر.

این خبر را به اشتراک بگذارید