• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 7 آذر 1400
کد مطلب : 146696
+
-

دردسرهای پلیسی ارز 4200تومانی

  خبر: سرهنگ ولی پورگودرزی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران می‌گوید: پرونده‌های انتظامی قابل‌توجهی در حوزه ارز ۴۲۰۰تومانی تشکیل شده است. افرادی با ثبت شرکت‌های صوری با ارائه مدارک و مستنداتی جعلی به دریافت این ارزها اقدام کرده‌اند. این مقام انتظامی تأکید کرده که تعدادی از این افراد با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و اموال‌شان توقیف شده است.
  نقد: سعدی شیرازی شاعر پرآوازه ایرانی در کتاب گلستان خود بیتی  نغز و هشداردهنده دارد که می‌گوید: سرچشمه شاید گرفتن به بیل/ چو پر شد نشاید گذشتن به پیل... سیاست ارزی 4200تومانی یکی از سرچشمه‌های انحراف در اقتصاد ایران بوده که بستن آن شجاعت می‌خواهد ولی مصلحت‌اندیشی‌های سیاسی باعث شده هزینه سنگین‌تری بر مردم و اقتصاد ایران تحمیل شود. چنان‌که به‌تازگی دولت لایحه‌ای را، با هدف برچیدن بساط ارز 4200تومانی تقدیم مجلس کرد اما نمایندگان به‌دلیل ملاحظات سیاسی آن را نپذیرفتند.
حالا آنچه این مقام انتظامی می‌گوید، مصداق بارز اجرای یک سیاست اشتباه و بدتر از آن اصرار بر تداوم آن است. یک‌بار کافی است از خودمان سوال کنیم که چه کرده‌ایم که پلیس باید وقتش را صرف نگهبانی از انبارهایی کند که کالای آن با دلار ارزان وارد شده و قرار است با قیمت گران به مردم فروخته شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید