• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 7 آذر 1400
کد مطلب : 146686
+
-

روی خط خبر/ بزرگداشت آیت‌الله سیدجواد خامنه‌ای برگزار می‌شود

در نشست پیش‌همایش بزرگداشت آیت‌الله حاج سیدجواد حسینی‌خامنه‌ای که صبح پنجشنبه چهارم آذر ۱۴۰۰ به همت مؤسسه پژوهشی‌فرهنگی انقلاب اسلامی و با حضور استادان سطوح عالی حوزه علمیه خراسان و پژوهشگران در محل تالار موزه قرآن حرم مطهر رضوی برگزار شد، برخی از پژوهشگران و استادان به بیان ضرورت بررسی سیره شخصیت‌ عالمانی چون آیت‌الله حاج سیدجواد خامنه‌ای و نیز تبیین ابعاد گوناگون شخصیت ایشان پرداختند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای، حجت‌الاسلام سیدامید مؤذنی، دبیر اجرایی بزرگداشت این عالم ربانی با اشاره به ضرورت برگزاری چنین همایش‌هایی و بیان برخی از جلوه‌های اخلاقی و جایگاه علمی والای آیت‌الله سیدجواد خامنه‌ای، درباره فرایند برگزاری این بزرگداشت گفت: ستاد بزرگداشت ایشان از سال گذشته در مشهد و با همکاری شخصیت‌ها و نهادهای مختلف تشکیل شد که تاکنون حاصل کار این ستاد گردآوری مطالب و اسناد مهمی در ارتباط با ایشان است که ازجمله می‌توان به برخی آثار علمی و اجازات اجتهاد آیت‌الله سیدجواد خامنه‌ای اشاره کرد. همایش بزرگداشت آیت‌الله سیدجواد خامنه‌ای در ماه‌های آینده و پس از تکمیل آثار علمی برگزار خواهد شد و پژوهشگران و استادان برای همکاری در فرایند علمی می‌توانند از طریق دبیرخانه این ستاد اعلام آمادگی کنند.
 
  امروز، بررسی صلاحیت نوری در مجلس
بررسی برنامه و صلاحیت یوسف نوری برای تصدی کرسی وزارت آموزش و پرورش و رأی اعتماد به وی امروز در صحن علنی مجلس برگزار می‌شود. کمیسیون آموزش و پرورش روز گذشته پیشاپیش بر انتخاب گزینه جدید مهر تأیید گذاشت و به‌نظر می‌رسد امروز وزارت آموزش و پرورش سکاندار خود را پیدا می‌کند. به گزارش ایرنا، در جلسه امروز محمد مخبر برای دفاع از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به جای سیدابراهیم رئیسی دیروز در جلسه علنی مجلس حضور خواهد یافت.‌ رئیسی دیروز برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) به ترکمنستان  رفت. رئیس‌جمهور ۲۶ آبان‌ماه یوسف نوری را طی نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی به‌عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی کرد. علی نیکزاد بعد از قرائت ‌نامه معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اعلام کرد جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی یکشنبه ۷ آذر در صحن علنی برگزار می‌شود.
نوری سومین وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی برای کسب رأی اعتماد و نشستن بر صندلی وزارت آموزش و پرورش است. پیش از وی «حسین باغگلی» و «مسعود فیاضی» وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش بودند که موفق به کسب رأی اعتماد نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نشدند. نوری دارای مدرک کارشناسی علوم تربیتی (برنامه‌ریزی آموزشی و تربیتی)، کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و دکتری تخصصی مدیریت گردشگری از دانشگاه علامه طباطبایی(ره) است و از دهه ۶۰ وارد آموزش و پرورش شده و علاوه بر خدمت در حرفه معلمی، از سال ۱۳۶۷ به بعد پست‌های مدیریتی در سطوح مختلف آموزشی و تربیتی را تجربه کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید