• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 7 آذر 1400
کد مطلب : 146655
+
-

بازنده 11 رقمی

وقتی خروج رضا اسدی از ترکیب، مایه خوشحالی هواداران می‌شود

بهروز رسایلی

از لحظه‌ای که ترکیب اصلی پرسپولیس برای بازی با صنعت نفت آبادان اعلام شد، کامنت‌های زیادی به ثبت رسید که محوریت همه آنها یک نکته بود؛ ابراز خوشحالی از بیرون رفتن رضا اسدی! او در مسابقات قبلی موفق نشده بود توقعات هواداران را برآورده کند و بعد از هر ناکامی سرخ‌ها هم انتقادات زیادی از این بازیکن به عمل می‌آمد. نهایتا یحیی گل‌محمدی و همکارانش به این نتیجه رسیدند که اسدی را برای بازی با نفت از ترکیب خارج کنند. تیم ابتدا فقط با یک هافبک دفاعی یعنی میلاد سرلک در زمین آرایش گرفت، اما با مصدومیت احسان پهلوان در اواسط نیمه نخست، کمال کامیابی‌نیا بعد از مدت‌ها به زمین آمد. نتیجه این فعل‌وانفعالات هم ارائه یک نمایش نسبتا خوب از پرسپولیس و بازگشت این تیم به مدار پیروزی بود. با این شرایط، به‌نظر می‌رسد اسدی برای باز پس گرفتن جایگاهش در ترکیب اصلی کار دشواری خواهد داشت.

  چانه‌زنی برای هیچ
اسدی روی کاغذ مهم‌ترین خرید پرسپولیس در پنجره تابستانی بود. باشگاه زمان بسیار زیادی را برای مذاکره با او و جلب رضایتش برای پیوستن به جمع سرخپوشان صرف کرد. فرایند استخدام این بازیکن آنقدر طولانی شد که کم‌کم موضوع به هواداران برخورد. حتی در سال‌هایی که پرسپولیس نتایج چندان خوبی به‌دست نمی‌آورد هم طولانی شدن مذاکره یک بازیکن با باشگاه اتفاق خوشایندی نبود، چه برسد به حالا که این تیم قهرمان مطلق فوتبال ایران است و انتظار می‌رود بازیکنان با اشتیاق کامل سرخپوش شوند. زمانی که کاوه رضایی در ابتدای لیگ شانزدهم خیلی با پرسپولیسی‌ها چانه زد، گروهی از هواداران با تجمع مقابل باشگاه خواهان دست کشیدن مدیران از مذاکره با رضایی شدند. این موضوع مربوط به زمانی می‌شد که پرسپولیس هیچ‌کدام از قهرمانی‌های پنجگانه را به‌دست نیاورده بود. در این شرایط طبیعی بود رفتار رضا اسدی دافعه بسیار بیشتری ایجاد کند. بنابراین او از روز اول تحت فشار قرار گرفت و نتوانست فوتبال مورد انتظار را بازی کند.

  قرارداد 11 رقمی
در مورد دستمزد رضا اسدی در پرسپولیس اطلاعات شفافی وجود ندارد. از ابتدا انگ بازیکن «20 میلیاردی» به او زده شد و هنوز هم رقبای پرسپولیس از همین عنوان استفاده می‌کنند، اما بعید است چنین عددی درست باشد. درواقع اگر پرسپولیس این پول را داشت، منطقی‌تر بود که آن را صرف حفظ احمد نوراللهی کند. با این همه به‌نظر می‌رسد دستمزد اسدی بالای 10 میلیارد تومان است و همین قرارداد احتمالا 11 رقمی، انتظارات را از او بسیار بالا برده است. وقتی شما چنین خریدی انجام می‌دهی، توقع داری بازیکن به اندازه پولی که گرفته اثرگذار باشد، با این حال در مورد اسدی هنوز چنین اتفاقی رخ نداده است.

  فشار پیراهن شماره 8
بدشانسی دیگر اسدی این است که او وارث ارزشمندترین شماره پیراهن تاریخ پرسپولیس شده است. شماره 8 پیش‌تر بر تن بزرگانی مثل مجتبی محرمی، ناصر محمدخانی، علی کریمی و... بوده و آخرین صاحب آن یعنی احمد نوراللهی هم بازیکن برازنده‌ای بود که از نظر فنی هم قابلیت‌های زیادی داشت. نوراللهی فصل گذشته یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس بود و همین حالا ستاره فیکس تیم ملی است. حالا آن پیراهن و جایگاه به بازیکنی رسیده که بعد از یک سال حضور مبهم در سن‌پولتن اتریش، در فرم مطلوب بازی نیست، به اندازه کافی درگیر نمی‌شود، توپ را تعقیب نمی‌کند، شور و تعهد ندارد و خلاصه هارمونی وسط زمین پرسپولیس را به هم زده است. در مورد اسدی خیلی زیاد گفته می‌شود که فوتبالش شبیه میلاد سرلک است و حضور همزمان هر دوی آنها در ترکیب، توجیه ندارد. انتخاب خیلی از کارشناسان برای میانه میدان پرسپولیس زوج سرلک- کامیابی‌نیا است و حالا با بازگشت کمال، کار برای اسدی دشوارتر شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید