• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 7 آذر 1400
کد مطلب : 146652
+
-

آماربازی/ 7/17

آماربازی/ 7/17

تیم سپاهان که در هفته ششم دوباره به صدر جدول لیگ رسیده، اختلاف بسیار کمی با رقبا دارد و حتی اختلافش با تیم پنجم جدول فقط 2 امتیاز است. اما ظاهرا این تیم به لحاظ فنی فاصله خوبی با دیگر تیم‌ها دارد و شاید این موضوع در هفته‌های آتی اختلاف امتیازی سپاهان را هم با رقبا بالاتر ببرد. در جدولی که سایت متریکا براساس عملکرد فنی و نمرات تیم‌ها تنظیم می‌کند، سپاهان بهترین عملکرد را داشته و فاصله‌اش با تعقیب‌کننده‌ها هم نسبتا خوب است. تیم محرم نویدکیا بعد از محاسبه نمراتش در تمامی آیتم‌های فنی درنهایت به نمره7/17  از 10 رسیده که بهترین نمره در میان تمامی تیم‌هاست. این تیم بهترین خط حمله، بهترین خط دفاع، بالاترین تعداد شوت و بیشترین تعداد کلین‌شیت را هم دارد.

7/01
به استناد آمارها و نمرات متریکا، دومین تیم باکیفیت لیگ برتر فعلا گل‌گهر سیرجان است که البته به اندازه کیفیتش امتیاز نگرفته است. تیم امیر قلعه‌نویی با نمره فنی7/01  از 10 دومین تیم باکیفیت لیگ بوده اما به لحاظ امتیازی با 10امتیاز تیم ششم جدول رده‌بندی است. شاید فکر کنید اختلاف0/16  امتیاز بین تیم‌های سپاهان و گل‌گهر اختلاف زیادی نیست اما کافی است به اختلاف تیم‌های دوم تا پنجم نگاه کنید تا ارزش کار سپاهان و برتری این تیم نسبت به رقبا بیشتر درک شود. در جدول متریکا بعد از گل‌گهر که با امتیاز7/01 دوم است، آلومینیوم با 6/97، پرسپولیس با6/96 و استقلال با6/92  در رتبه‌های سوم تا پنجم هستند.

6/46
اما ضعیف‌ترین تیم لیگ به لحاظ فنی کدام تیم بوده است؟ بعد از سپری شدن 6هفته از لیگ جاری، تیم پدیده مشهد ضعیف‌ترین بازی‌ها را در جمع 16تیم حاضر به نمایش گذاشته است. مشهدی‌ها در یک بازی حاضر نشده‌اند و میانگین نمرات فنی آنها طی 5بازی دیگر هم 6/46 بوده است. این تیم در تعداد شوت، شوت داخل چارچوب و شوت مواجه‌شده ضعیف‌ترین تیم لیگ بوده و در سایر آیتم‌ها هم جزو 4تیم ضعیف است. پدیده در نبردهای هوایی تیم چهاردهم لیگ است و عنوان ضعیف‌ترین در این بخش به تراکتور تعلق دارد. در مالکیت توپ هم پدیده جزو ضعیف‌ترین‌ها نیست و مس رفسنجان به‌همراه 3تیم خوزستانی کمترین مالکیت توپ را دارند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید