• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 7 آذر 1400
کد مطلب : 146647
+
-

دوران پیشا رالف

نبرد جذاب امشب چلسی و منچستر زیر سایه حرف و حدیث‌ها در مورد سرمربی جدید یونایتد قرار گرفته است

دوران پیشا رالف

جدال امروز چلسی- منچستریونایتد بیشتر از جنبه فوتبالی، ارزش‌های فرافوتبالی دارد. این بازی زیر سایه استخدام رالف رانگنیک توسط منچستریونایتد است؛ فردی که استاد توماس توخل، یورگن کلوپ و یولیان ناگلزمان بوده است. البته رالف به بازی ساعت20 امشب نمی‌رسد چون هنوز کارهای اداری مربوط به اداره کار در انگلیس سپری نشده. فعلا شاگردان سابق که هر کدام برووبیایی برای خودشان در فوتبال پیدا کرده و باشگاه‌های بزرگی را هدایت می‌کنند، درباره انتقال رانگنیک به لیگ برتر اظهارنظرهای جذابی کرده‌اند.

   کلوپ از اینکه استادش به لیگی می‌آید که خودش هم در آن حضور دارد، ابراز نگرانی کرده و گفته: «متأسفانه یک‌مربی خوب دارد به انگلیس می‌آید. قطعا این خبر خوبی برای سایر تیم‌ها نیست.» ناگلزمان هم که فعلا سرمربی بایرن مونیخ است، گفته: «من به رالف رانگنیک پیام دادم و گفتم که فکر می‌کنم دیدن او در منچستر عالی است. او با سبکی که فوتبال بازی می‌کند در منچستریونایتد عالی کار خواهد کرد. امیدوارم بعد از تابستان آینده نیز به‌عنوان سرمربی آنجا بماند.» و اما واکنش توخل که امشب باید با چلسی در غیاب رانگنیک به مصاف تیم او برود: «او به من کمک زیادی کرد زیرا مربی من بود و سپس یکی از افراد اصلی بود که مرا متقاعد کرد مربیگری کنم. او در این زمان تأثیر زیادی روی همه ما داشت و راه را به ما نشان داد.»

   موضوع دیگری که این بازی را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد، احتمال حذف کریستیانو رونالدو از جام جهانی آینده است. روز جمعه قرعه‌کشی رقابت‌های پلی‌آف جام‌جهانی انجام شد و با بی‌سلیقگی تمام پرتغال و ایتالیا در یک‌گروه افتادند تا یکی یا هر دوی این تیم‌ها از راهیابی به جام‌جهانی محروم شوند. تأثیر این قرعه بد احتمالا روی رونالدو در بازی امشب آشکار خواهد شد. در عجیب بودن این قرعه همین بس که نماینده قاره اقیانوسیه یعنی نیوزیلند با نماینده کونکاکاف روبه‌رو می‌شود و یکی از این دو تیم یکی از 32سهمیه مسابقات سال آینده در قطر را پر خواهند کرد و در عوض ایتالیا یا پرتغال یا هر دو با آن همه افتخار و ستاره و هوادار در قطر غایب خواهند بود.

   روملو لوکاکو که بازگرداندنش از اینتر حدود 100‌میلیون یورو خرج روی دست چلسی گذاشته، شروعی توفانی در تیم سابقش داشت و در همان نیمه اول بازی اولش مقابل آرسنال توانست به گل برسد. اما او مدتی طولانی است که مصدوم است. اخیرا در توییتر این مهاجم غول‌پیکر بلژیکی مورد تمسخر قرار گرفته و از او به یک خرید بنجل یادشده است. این لوکاکو را عصبانی و مصمم کرده که زودتر به فوتبال برگردد. البته توخل ضمن تمجید از نقشی که غول مهربان در دوران مصدومیتش روی همبازیانش داشته، احتمال حضورش در بازی امشب را ضعیف دانسته است.

   سرمربی آلمانی بعید است به بازی پنجشنبه این هفته مقابل آرسنال هم برسد و مایکل کریگ می‌تواند در آن بازی هم کت‌وشلوار بپوشد و کنار زمین بایستد و سومین مسابقه‌اش به‌عنوان سرمربی را به رزومه لاغر خود اضافه کند. احتمالا نخستین حضور رانگنیک روی نیمکت من‌یونایتد روز یکشنبه آینده مقابل کریستال‌پالاس خواهد بود.

   درباره نحوه رفتار و تمرینات این سرمربی آلمانی افسانه‌ها و داستان‌های واقعی زیادی تعریف شده است. گفته شده بازیکنان منچستر از اینکه مربی هنوز با آنها حتی در گروه واتساپی باشگاه تماسی نگرفته و پیغامی نداده، ناراضی‌اند. احتمال دارد در آینده این نارضایتی بیشتر هم بشود. او در لایپزیش برای بازیکنانی که نظم تیم را رعایت نمی‌کردند یا در تمرینات کم‌کاری می‌کردند، تنبیهات عجیبی درنظر می‌گرفت؛ کار در فروشگاه باشگاه، سرو غذا در کافه تریای تیم، کار اجباری به‌عنوان راهنمای تورهای ورزشگاه، چمن‌زنی زمین‌های تمرین، خرید هدیه برای کارکنان باشگاه با پول خودشان و... تمرین با دامن کوتاه!

   منچستر با سولسشائر آمار خوبی برابر چلسی داشت و در 7بازی آخر مقابل این تیم غیراز یک‌باربازنده نبود و 3‌بار هم این تیم را شکست داد. در مصاف‌های رودرروی تاریخ بین این دوتیم 81برد به من‌یو رسیده و 55برد به چلسی و 53بازی هم مساوی تمام شده.

   منچستر در این فصل تنها 2‌کلین‌شیت داشته، در برابر 8کلین‌شیت چلسی. تیم لندنی در هر بازی 2/5گل می‌زند و 0/33گل دریافت می‌کند و یونایتد 1/67گل می‌زند در برابر 1/75گل خورده.

   آمار مصدومان 2تیم هم نگران‌کننده است. بن چیلول که فصلی عالی را سپری می‌کرد دچار پارگی رباط صلیبی شده و تا پایان سال میلادی قادر به بازی نخواهد بود. کواچیچ هم همچنان مصدوم است. زانوی پای انگولو کانته پیچ‌خورده و این هافبک فرانسوی قطعا به این بازی نمی‌رسد. اما کای هاورتز که آسیب‌دیدگی همسترینگ داشت به بازی امشب رسیده است. در اردوی منچستر هم اوضاع خراب است. مگوایر که به‌تازگی از مصدومیت برگشته بود و دوران افت پس از آسیب‌دیدگی را پشت‌سر می‌گذاشت، باز هم مصدوم شد و این بازی را از دست داد. واران هم حالا حالاها به ترکیب برنمی‌گردد. وضعیت لوک شو هم به همین ترتیب است. کاوانی ناراحتی تاندون دارد، میسن گرینوود به کووید-19 دچار شده و پوگبا هم که یا محروم است یا مصدوم، این‌بار مصدومیت ران دارد.


رونالدو تاکنون 799گل در دوران حرفه‌ای‌اش در تمام رقابت‌های رسمی بزرگسالان به ثمر رسانده و گلزنی به تیم کم‌گل‌خور چلسی می‌تواند گل‌های او را به‌عنوان بهترین گلزن تاریخ رند کند. او صدمین گل عمرش را در سال2008 برای همین من‌یونایتد در برد 3 بر یک جام حذفی مقابل تاتنهام به ثمر رسانده بود. گل دویستمش در رئال به آژاکس، گل300 به اتلتیک بیلبائو، گل400 به سلتاویگو، گل500 به شاختار، گل600 به یوونتوس، گل700 با پیراهن تیم ملی پرتغال به لوکزامبورگ و گل800 که حالا شاید وارد دروازه چلسی شود

این خبر را به اشتراک بگذارید