• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 7 آذر 1400
کد مطلب : 146646
+
-

نکته بازی/ کمی به وحید امیری نگاه کن!


وحید امیری یکی از مؤثرترین بازیکنان پرسپولیس و تیم ملی در سال‌های اخیر بوده است. با این حال در کارنامه امیری یک نقطه مبهم وجود دارد که مربوط می‌شود به جدایی او از پرسپولیس، آن هم در شرایطی که پنجره نقل‌وانتقالاتی این باشگاه بسته بود. امیری به‌خاطر صداقتش و زحمت خالصانه‌ای که در این سال‌ها کشیده، از طرف هواداران بخشیده شده و کسی از او خرده نمی‌گیرد. با این حال خود وحید می‌گوید: «هنوز نتوانستم با کاری که در آن زمان انجام دادم کنار بیایم. رفتن من رفتن خوبی نبود و از مردم عذر می‌خواهم.» حالا مقایسه کنید با یکی مثل شجاع خلیل‌زاده که هنوز هفته‌ای یک مصاحبه علیه مهدی رسول‌پناه انجام می‌دهد و در به در دنبال آن است که مسئولیت تصمیمی که گرفته را گردن دیگران بیندازد.

گینس خوب است، اما...

افزوده شدن نام علیرضا بیرانوند به کتاب رکوردهای گینس اتفاق دلچسبی است. این افتخار به‌خاطر پرتاب دست بلندی است که بیرو 5 سال پیش در بازی با کره‌جنوبی انجام داد. آن پرتاب بیش از 60 متر طول داشت و همه را متحیر کرد. قطعا رسیدن اسم یک ایرانی به کتاب رکوردها، باعث خوشحالی همه ماست. با این حال امیدواریم بیرانوند از این اتفاق خوشایند به‌عنوان یک انگیزه مضاعف برای بازگشت به روزهای خوبش استفاده کند. غیراز پرتاب‌های بلند دست و این قبیل اتفاقات نسبتا تشریفاتی، ما همان بیرانوندی را می‌خواهیم که قرص و مطمئن درون دروازه بایستد، در مهار توپ‌های هوایی لحظه‌ای درنگ نکند و با سیوهای نجات‌بخش خودش، همه را انگشت به دهان بگذارد. فعلا کمی از این علیرضا دور شده‌ایم، اما امیدواریم دوباره او را ببینیم.

می‌رسد به وراث ویلموتس

دادگاه عالی ورزش برای دهمین بار زمان صدور رأی نهایی شکایت ایران از مارک ویلموتس را عقب انداخت. مشخص نیست دوستان در سوئیس در حال بررسی یک پرونده هستند یا دارند هسته اتم می‌شکافند. هر چه هست باز هم اعلام نتیجه نهایی این حکم عقب افتاده و حالا قرار است روز دوم دی سرنوشت این داستان پرماجرا مشخص شود. فیفا فدراسیون فوتبال ایران را به پرداخت 6 میلیون یورو غرامت به مربی بلژیکی محکوم کرده، اما ایران شاکی است و امیدش را به شکسته شدن رأی در دادگاه CAS بسته است. شنیده می‌شود غرامت مورد نظر در این دادگاه کاهش یافته، اما هر بار اعلام رأی رسمی به تعویق می‌افتد. با این دست فرمانی که CAS پیش می‌رود، احتمالا پول شیاد بلژیکی به عمر خودش قد نمی‌دهد و می‌رسد به وراثش!






 

این خبر را به اشتراک بگذارید