• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
یکشنبه 30 آبان 1400
کد مطلب : 146025
+
-

اگر علی دایی همین حرف را می‌زد...

هنوز هم خیلی زیاد می‌شود تحلیل‌ها و تفسیرهایی را دید که علیه سرمربی تیم ملی بیان می‌شوند و پایه همه آنها این فکت جعلی است که اسکوچیچ گفته: «بازیکنان ایرانی تاکتیک‌پذیر نیستند.» مربی کروات هرگز چنین حرفی نزده و مرور مصاحبه او به وضوح نشان می‌دهد اسکو صرفا تأکید کرده جنبه‌های فیزیکی و تکنیکی بازیکنان ایرانی قدرتمندتر از ابعاد تاکتیکی آنهاست که تازه با حضور روزافزون این فوتبالیست‌ها در اروپا، همین نقیصه هم در حال جبران است. این اظهارنظر را تحریف کردند و فضایی ساختند که انگار اسکوچیچ جنایت کرده است. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که از او چندین اظهارنظر جالب می‌توان پیدا کرد که دال بر ستایش این مربی از توانایی بازیکنان ایرانی است.
اسکو به‌خصوص همیشه به مهاجمان بین‌المللی تیم ملی اعتباری ویژه داده و حتی یک‌بار مدعی شده بود بازی در رئال هم برای آنها زیاد نیست. از اینکه بگذریم، او یک‌بار در مصاحبه با رسانه‌‌های کرواسی گفته بود: «مهاجمان فعلی تیم ملی ایران از مهاجمان تیم ملی کرواسی بهتر هستند.» حالا بیایید فرض کنیم شایعات محقق می‌شد و مثلا علی دایی هدایت همین تیم ملی سوریه را قبول می‌کرد. بعد در گفت‌وگو با مطبوعات ایرانی اعلام می‌کرد فورواردهای سوریه یعنی عمر خربین و سوما از مهاجمان تیم ملی ایران بهتر هستند؛ در این صورت ما در این کشور با او چه می‌کردیم؟ چند هزار نقد و توییت و پست آتشین و وحشتناک علیه دایی نوشته می‌شد؟
اسکوچیچ چنین حرفی را خیلی راحت به هموطنانش زده، اما در ایران او به تحقیر فوتبالیست‌های کشورمان متهم می‌شود. بعد این فضا را آنقدر تند می‌‌کنند که یکی مثل طارمی با آن شتاب‌زدگی همیشگی‌اش در قضاوت‌کردن، چنان توییتی می‌گذارد و خودش را از نعمت حضور در تیم ملی محروم می‌کند. وقتی در مورد طارمی حرف می‌زنیم، در مورد بازیکنی سخن می‌گوییم که در نشست خبری پیش از بازی رفت با سوریه به‌شدت به خبرنگاران حمله کرد که چرا حمایت از تیم ملی را از یاد برده‌اند و در سالن حضور ندارند. بعد اما به او توضیح داده شد که به‌خاطر شیوع کرونا، همه نشست‌های خبری به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود! طارمی استعداد عجله در داوری را داشت و گروهی هم بستر را برای او فراهم کردند. کاش اما مهاجم ایرانی پورتو از این به بعد قبل از چنین موضع‌گیری‌هایی خوب فکر کند. حیف اوست.

این خبر را به اشتراک بگذارید