• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 30 آبان 1400
کد مطلب : 146033
+
-

پشت‌خط زن/ گنهکار بلخ و لیگ ایران

جمشید حمیدی- کارشناس والیبال

بازیکن آرژانتینی تیم شهداب یزد تا اطلاع ثانوی محروم شده. جرم او این است که حین بازی تور والیبال را کشیده و‌ در جریان یک بازی توپ را وسط زمین انداخته. اما نه ناظر فدراسیون گزارش این تخلف را داد و نه سرداور بازی بعد از این حرکت اصو را جریمه کرد. اگر بازیکنی مقررات را نادیده می‌گیرد، باید در زمین مسابقه با کارت جریمه شود که در مورد این بازیکن این اتفاق نیفتاد و حالا انگار برحسب فشار فضای مجازی و افرادی که ملعبه دست یکی دو مربی شده‌اند این بازیکن محروم شده است. این فشارها هم برای تیم‌ها قوز بالا قوز شده است.

فولاد و جام باشگاه‌های جهان
تیم فولاد سیرجان ایرانیان، آذرماه باید در جام باشگاه‌های جهان شرکت کند اما این تیم با قبول چند شکست پیاپی در لیگ برتر آمادگی سفر به بیتیم ‌برزیل را ندارد؛ این را حتی از زبان خود سعید رضایی سرمربی فولاد شنیده‌ایم. رضایی که اول فصل نتوانست خوب یارگیری کند، می‌گوید اگر با این شرایط به مسابقات برود هم تیمش نتیجه نمی‌گیرد و هم در لیگ لطمه می‌خورد. لذا فدراسیون والیبال باید به فکر این رقابت‌ها باشد و برای تیم سعید چاره‌ای بیندیشد، چراکه فولاد نماینده ایران و آسیاست و نباید این فرجه را از دست بدهیم. ما با پیکان یک‌بار سوم باشگاه‌های دنیا شده بودیم و حالا حداقل برای تکرار این مقام، فولاد به کمک نیاز دارد.

سرمربی جوانان چه شد؟
قرار است سکان هدایت تیم  ملی والیبال جوانان به پیمان اکبری سپرده شود ولی اکبری هنوز پاسخ جدی به این ‌پیشنهاد نداده است. او مدعی سرمربیگری در تیم ملی بود و گفته می‌شود چنانچه به فدراسیون نه بگوید، مذاکرات به‌سمت محمدرضا تندروان می‌چرخد که دستیار کولاکوویچ و الکنو بوده است. گویا فدراسیون والیبال قصد دارد قبل از مذاکره با تندروان از کمیته فنی نظرخواهی کند ولی امیدواریم نوشداروی بعد از مرگ سهراب نباشد و هر چه زودتر مشورت‌های لازم را بگیرد و سرمربی را انتخاب کند تا تکلیف هرچه زودتر مشخص شود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید