• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 30 آبان 1400
کد مطلب : 146020
+
-

لبخند می‌زنم چون از بازی در استقلال کیف می‌کنم

رضایی، دروازه‌بان جوان آبی‌ها می‌گوید قرار است از حسینی و مظاهری چیزهای زیادی یاد بگیرد و اگر آنها هم به زمین بروند دعا می‌کند کلین‌شیت کنند

لبخند می‌زنم چون از بازی در استقلال کیف می‌کنم

امیرحسین اعظمی

علیرضا رضایی دروازه‌بان جوان استقلال زودتر از حد تصور در چارچوب دروازه این تیم قرار گرفت، آن هم درحالی‌که آبی‌پوشان تهرانی گلرهایی مثل رشید مظاهری و سیدحسین حسینی را هم در اختیار دارند. با این حال فرهاد مجیدی در بازی با نساجی تصمیم به استفاده از رضایی گرفت و این اتفاقی بود که خیلی‌ها آن را پیش‌بینی نمی‌کردند. حالا رضایی با حضور 2‌دروازه‌بان صاحب‌نام در استقلال، یک رقیب مهم و جدی برای آنها محسوب می‌شود و به‌نظر می‌رسد با نمایشی که رضایی در بازی با نساجی داشت، مجیدی دوباره به او میدان بدهد. با این دروازه‌بان جوان درخصوص بازی با نساجی و نخستین مسابقه رسمی که با پیراهن استقلال به میدان رفت صحبت کردیم و او به سؤالات همشهری ورزشی پاسخ داد.

  جمعه حتما برای تو روز مهمی بود، درست است؟
صددرصد برای من روز مهمی بود که توانستم نخستین بازی را با پیراهن استقلال انجام دهم.

  تصور می‌کردی مجیدی اینقدر زود به تو بازی بدهد؟
واقعیت این است که فکر نمی‌کردم به این زودی بازی کنم و البته این بازی برای من زمانی خاص‌تر شد که بعد از حدود 2‌سال هواداران هم به ورزشگاه آمدند. از طرفی خوشحالم که گلی دریافت نکردم.

  ماندن در استقلال آن هم درحالی‌که حسینی و مظاهری در این تیم هستند، برای تو ریسک بزرگی نبود؟
واقعیت این است که من پیشنهادهای زیادی داشتم ولی بعد از صحبت با 2‌نفر از دوستانم که نقش مهمی در تصمیمات من دارند، درنهایت استقلال را انتخاب کردم. من به استقلال آمدم تا چیزهای زیادی از مظاهری و حسینی یاد بگیرم، اگر آنها هم بازی کنند دعا می‌کنم کلین‌شیت کنند و در هر بازی نتیجه بگیریم.

  آیا قبل از آمدن به استقلال بابت رقابت با دیگر گلرهای این تیم ترس نداشتی؟
کمی ترس داشتم ولی این توانایی را در خودم می‌دیدم که به این تیم بزرگ بیایم و همانطور که گفتم نظر 2‌دوستم هم بسیار مهم بود.

  تصاویر تلویزیونی و عکس‌هایی که بعد از بازی از تو منتشر شد، نشان می‌داد که در زمین مسابقه مدام می‌خندی. به‌نظر می‌رسد اعتماد به نفس بالایی داری؟
من عاشق فوتبال هستم و حالا هم در تیم بزرگی مثل استقلال بازی می‌کنم. من در تیمی هستم که 2‌بار قهرمان آسیا شده است. از بازی در استقلال کیف می‌کنم، پس باید هم لبخند بزنم.

  پس جزو آن دسته از بازیکنان نیستی که در زمین مسابقه استرس داشته باشی؟
اگر خوب تمرین کرده باشم و همه‌‌چیز نرمال باشد، در زمین مسابقه راحت هستم. در مجموع استرس خاصی ندارم و سعی می‌کنم در زمین راحت باشم.

  در یک صحنه که آل‌کثیر مهاجم نساجی با تو تک به تک شد، برخی تصور می‌کردند دروازه استقلال باز شود. در مورد آن واکنش خوبی که داشتی صحبت کن.
ما هر روز تمرینات مختلفی را انجام می‌دهیم و اینجا باید از بهزاد غلامپور تشکر کنم که واقعا از لحاظ اخلاقی اسطوره است. زمانی که کرونا گرفته بودم، ایشان هر روز با من تماس می‌گرفت و حتی نگران بحث مالی و مسائل دیگری بود که به من مربوط می‌شد. از لحاظ فنی هم که ایشان خیلی زحمت می‌کشند و چیزهای زیادی از آقابهزاد یاد گرفتم.

  دست‌های بلندی هم داری و این موضوع خیلی به تو کمک می‌کند.
به هر حال من 193سانتی‌متر قد دارم و از طرف خانواده مادری همه قدبلند هستیم.

  گلر مورد علاقه تو چه‌کسی است؟
بیشتر سبک گلرهایی مثل نویر، ترشتگن و اوبلاک را دنبال می‌کنم ولی اول از همه از سبک گلری مانوئل نویر لذت می‌برم. او فوق‌العاده است، فقط کمی باید بیشتر لبخند بزند.

  استقلال سال‌ها پیش به‌صورت همزمان از گلرهایی مثل طالب‌لو و رحمتی یا برومند و طباطبایی استفاده کرد و در این زمینه حاشیه‌هایی برای تیم ایجاد شد. تصور خودت از رقابت با حسینی و مظاهری چیست؟
خوشبختانه در استقلال هیچ حاشیه‌ای وجود ندارد و همه بازیکنان تابع تصمیم کادر فنی هستند. من هم در صحبت‌هایم گفتم که دوست دارم چیزهای زیادی از مظاهری و حسینی یاد بگیرم.

  در ایران دروازه‌‌بان مورد علاقه‌ات چه‌کسی است؟
من زیاد موفق نشدم فیلم‌ بازی‌های احمدرضا عابدزاده را نگاه کنم ولی او از لحاظ فنی و روحی در سطحی عالی بود. در چند سال گذشته هم به شکل جدی بازی‌های مظاهری و حسینی را دنبال می‌کردم، همینطور پیام نیازمند هم گلر بسیار خوبی است.

  مجیدی مدتی پیش گفته بود که تو می‌توانی سال‌ها گلر ثابت تیم ملی باشی. فکر می‌کنی به تیم ملی هم دعوت شوی؟
هر بازیکنی دوست دارد در تیم ملی کشورش بازی کند. آقافرهاد هم به من لطف دارد و امیدوارم جواب اعتماد ایشان را بدهم و بهترین عملکرد ممکن را داشته باشم. دوست دارم پله پله جلو بروم و به هدف‌هایم برسم.

  استقلال سال‌هاست که قهرمان لیگ برتر نشده. فکر می‌کنی امسال قهرمان شوید؟
ما بازی به بازی جلو می‌رویم و الان هم روی بازی با گل‌گهر تمرکز داریم. من بعد از بازی با نساجی چیزهایی را در رختکن دیدم و بیشتر از قبل متوجه شدم که استقلال چقدر بزرگ است. در رختکن بازیکنان و کادر فنی اینقدر ناراحت بودند که انگار استقلال شکست خورده بود. در تیم ما روحیه پیروزی وجود دارد و این تیم می‌تواند قهرمان لیگ شود.

  در مورد بازی با گل‌گهر چه صحبتی داری؟
هر بازی در لیگ برای ما مهم است. گل‌گهر هم تیم خوبی است ولی هدف ما چیزی جز گرفتن 3امتیاز نیست.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید