• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 30 آبان 1400
کد مطلب : 146026
+
-

جهان/ سایه دوباره کرونا بر فوتبال

اوضاع کرونا در اروپا دوباره وخیم شده و طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، این قاره خطرناک‌ترین منطقه جهان است که با کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کند. برخی بازیکنان فوتبال هم با وجود اینکه قبلا واکسن زده‌اند، دچار کووید-19 شده‌اند. به‌طور نمونه، زوله، مدافع بایرنی تیم ملی آلمان به همین دلیل بازی آخر تیمش مقابل ارمنستان را از دست داد. از انگلیس هم خبر می‌رسد کوین دی‌بروین دچار همین بیماری شده و به همین دلیل بازی امروز مقابل اورتون و دیدار این هفته لیگ قهرمانان برابر پاری‌سن‌ژرمن را از دست داده است. صحبت از لیگ قهرمانان شد؛ ممکن است دیدار برگشت بایرن مونیخ و بارسلونا که قرار است 2‌هفته دیگر یعنی در تاریخ 17آذرماه در مونیخ برگزار شود، بدون تماشاگر باشد. با توجه به بالا رفتن آمار مبتلایان در ایالت باواریا، قوانین و محدودیت‌های سفت‌وسخت جدیدی از سوی دولت اعمال شده که این محدودیت‌ها دامن فوتبال را هم می‌گیرد. فعلا دستور داده شده تا مسابقات فوتبال تنها با 25درصد ظرفیت سکوهای ورزشگاه‌ها برگزار شود. همچنین مقررات منع رفت‌وآمد از ساعت۲۲ نیز اجرا خواهد شد. ساعت دیدار بایرن و بارسا ساعت21 تعیین شده است و از همین‌رو همان 25درصد ورزشگاه آلیانس آره‌نا هم نمی‌تواند پر شود، مگر آنکه یوفا این بازی را در دیگر ساعت دیدارهای لیگ قهرمانان اروپا برگزار کند و ساعت بازی را به 18:55 به‌وقت محلی تغییر دهد. درغیر این‌صورت بازی پشت درهای بسته برگزار می‌شود؛ برخلاف شرایطی که در دیدار رفت در نوکمپ و در حضور 73 هزار و 739 تماشاگر کاتالونی حکمفرما بود.

رئال در تونل وحشت
رئال مادرید ساعت 18:45امروز وارد تونل وحشت یک ماهه خود می‌شود. در یک‌ماه آینده رئال باید در 8مسابقه به میدان برود؛ امروز با گرانادا، ۳ آذر با شریف، ۷ آذر با سویا، ۱۰ آذر با بیلبائو، ۱۳ آذر با سوسیه‌داد، ۱۶ آذر با اینتر، ۲۱ آذر با اتلتیکومادرید و ۲۸ آذر با کادیس. بین این بازی‌ها 2‌دیدار سخت وجود دارد اما 8‌بازی در یک‌ماه فرسایشی است. در مادرید فعلا همه از هالند و امباپه حرف می‌زنند و با امید از حضور این دو ستاره در ترکیب فصل آینده می‌گویند اما نمی‌شود تیم فعلی را به هوای تیم فصل آینده رها کرد. رئال از آنچلوتی لالیگا می‌خواهد. برای همین بردن در بازی‌هایی مثل امروز خیلی مهم است. در دوران زیدان مقابل تیم‌های ضعیف امتیازات زیادی از دست می‌رفت و او به‌نوعی در لالیگا نقش رابین هود را داشت و از ثروتمندها امتیاز می‌گرفت و به فقرا می‌داد. آنچلوتی برای بازی امروز شانس آورد که کورتوا با دی‌بروین قهر است. دی‌بروین در اردوی تیم ملی بلژیک دچار کرونا شده و 2‌بازی بعدی منچسترسیتی را از دست داد. کورتوا علاوه بر اینکه با هم‌تیمی‌اش در اردوی تیم ملی قهر است، به‌دلیل مصدومیت جزئی زودتر از اردو خارج شد و به مادرید برگشت. او در بازی آخر این تیم مقابل ولز مثل گرت بیل مصدوم، غایب بود و برای همین مبتلا به کووید-19نشد. کریم بنزما که با گل ملی دیگری از فیفادی برگشته، در 23بازی آخرش برای باشگاه و تیم ملی فرانسه روی 32گل تأثیر مستقیم داشته؛ 23‌گل و 9‌پاس گل. در آخرین تمرین رئال، فرلان مندی غایب بود. خبرنگاری که صحت حرف‌هایش ثابت نشده گزارش داده که این مدافع فرانسوی در سال 2018دختری را کتک زده و به سرش آسیب جدی وارد کرده. همچنین اتهام الکلی بودن و رانندگی در حالت مستی هم به این بازیکن زده شده. دیگر مندی فرانسوی که در همین پست مدافع چپ به میدان می‌رفت و عضو منچسترسیتی بود، هم‌اکنون در زندان به‌سر می‌برد!

دوئل با تیم سابق
بازی حساس امروز در سری‌آ برگزار می‌شود؛ جایی که بهترین تیم این فصل از لحاظ نتیجه‌گیری یعنی ناپولی به مصاف مدافع عنوان قهرمانی می‌رود که اینترمیلان است. لوچانو اسپالتی که در لیگ از ناپولی یک تیم شکست‌ناپذیر ساخته، در زمین تیم سابق خودش به میدان می‌رود. اسپالتی درباره این رویارویی می‌گوید: «امیدوارم هواداران اینتر مرا هو نکنند. هیچ دلیلی وجود نخواهد داشت. بالاخره من هم در این تیم کار خوبی کردم. بله، اسکودتو را کونته برد، آفرین، اما من هم چند آجر از آن دیوار را پایه‌گذاری کردم. آیا آنها فراموش می‌کنند؟»
هر 5‌رویارویی آخر 2تیم کم‌گل بوده. یک‌بار ناپولی یک بر صفر برده و 2‌بار با همین نتیجه باخته و 2‌بازی هم یک-یک مساوی شده. هر دو تیم آخرین دیدار پیش از فیفادی خود را یک-یک تمام کردند، با این تفاوت که اینتر با دیگر تیم بی‌شکست این فصل یعنی میلان در داربی مساوی کرد و ناپولی برای دومین بار در این فصل متوقف شد و مقابل هلاس ورونا تن به تساوی داد. در اردوی اینتر گابریل براتزائو مصدوم و غایب قطعی است اما ممکن است لائوتارو، باستونی، ژکو و الکسیس سانچس هم به بازی امشب نرسند. سانچس در اردوی تیم ملی شیلی و بازی مقابل اکوادور مصدوم شد و احتمال دارد تا 2‌هفته از فوتبال دور بماند و بازی با شاختار، ونتزیا و اسپتزیا را هم از دست بدهد. باستونی، دی‌فرای و لائوتارو مارتینس هم با مصدومیت از بازی‌های ملی به میلان برگشته‌اند. ناپولی اوضاع خوبی دارد و تنها دیه‌گو دمی ممکن است این بازی را از دست بدهد. در 161رویارویی گذشته بین دو تیم، 49برد به ناپولی رسیده و 70بار هم اینترمیلان حریفش را برده است. گل‌های زده ناپلی‌ها به تیم شهر میلان 174گل و گل‌های خورده این تیم 223 بوده است. 152مصاف از این رویارویی‌ها در سری‌آ بوده که 46 برد برای ناپولی و 69پیروزی برای اینتر رقم خورده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید