• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 29 آبان 1400
کد مطلب : 145959
+
-

لغو دیدار رئیس بنیاد شهید با خانواده‌های شهدای ترور و هسته‌ای گلایه آنها و عذرخواهی بنیاد شهید را درپی داشت

متن و حاشیه لغو یک دیدار

مقاومت
متن و حاشیه لغو یک دیدار

بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره لغو دیدار رئیس این بنیاد با خانواده‌های شهدای ترور و هسته‌ای توضیحاتی ارائه کرد و ضمن عذرخواهی از آنان، لغو این دیدار را ناشی از تداخل با برنامه‌های بعدی ‌ دانست.
این عذرخواهی در پی آن صورت گرفت که خانواده‌های شهدای هسته‌ای با انتشار متن‌هایی از مسئولان بنیاد شهید انتقاد کردند و به‌گفته فرزند شهید محسن فخری‌زاده، بنیاد شهید دیداری با خانواده شهدای هسته‌ای ترتیب داده بود، اما ضمن لغو آن جلسه، به همسران شهدای هسته‌ای «توهین» کرده است.
بنا به گزارش فارس، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عصر پنجشنبه، ۲۷آبان برنامه دیدار با 5خانواده‌ شهدای ترور و هسته‌ای و همچنین دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران دیگری را در برنامه داشت. اما همزمانی این دیدار‌ها باعث شد که دیدار با خانواده شهدای ترور و هسته‌ای برای بار سوم به تعویق بیفتد. این در حالی بود که خانواده این شهدا در ساختمان مرکزی بنیاد شهید حضور یافته بودند که ناهماهنگی‌ها موجب دلخوری آنها شد و این دلخوری و ناراحتی حتی به فضای مجازی و رسانه‌های معاند هم کشیده شد.

گلایه تند خانواده‌های شهدای ترور و  هسته‌ای
2 تن از خانواده‌های شهدای هسته‌ای با انتشار متن‌هایی از بنیاد شهید به‌دلیل «توهین» و «تحقیر» مسئولان این نهاد به این خانواده‌ها انتقاد کردند. به گزارش جماران، منصوره کرمی، همسر شهید علی محمدی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «چقدر سخت است هم عزیزتر از جانت را برای کشور و انقلابت بدهی و هم مورد تحقیر مسئولانی قرار بگیری که قرار است از شهید و شهادت و خانواده شهدا حمایت کنند. خواهش می‌کنم از بالای ما نان نخورید و شعار ندهید و به دروغ شعار حمایت از خانواده‌های شهدا را ندهید.»
مهدی فخری‌زاده، فرزند شهید فخری‌زاده هم در این‌باره نوشت: «گل بود به سبزه نیز آراسته شد. بعد از همه اتفاقات عجیب در بنیاد شهید، کار به جایی رسیده که نهادی که موجودیتش را از شهدا و خانواده شهدا می‌گیرد، با کمال وقاحت و بی‌ادبی دیداری را که خود ترتیب داده و خواهان آن بوده، لغو می‌کند و به همسران شهدای هسته‌ای توهین می‌کند. آقایان، پدرمان رفت و نیست که در دهانتان بزند. ما که نمرده‌ایم که به مادرمان توهین کنید. ما که حلوای این بنیاد را خوردیم و فاتحه‌اش را فرستادیم.»

توضیحات همسر شهید علی‌محمدی
منصوره کرمی، همسر شهید مسعود علی‌محمدی پس از انتشار گلایه خود در صفحه شخصی‌اش، درباره برنامه دیدار با رئیس بنیاد شهید با فارس هم گفت‌وگو کرد. او با بیان اینکه ساعت۱۴ از منزلش در نیاوران راهی جلسه شده و ساعت۱۵:۰۶   به دفتر رئیس بنیاد شهید رسیده است، گفت: در این دیدار همسر شهید فخری‌زاده، همسر شهید شهریاری و همسر شهید رضایی‌نژاد هم دعوت داشتند. ۲هفته بود که با ما هماهنگ می‌کردند و چهارشنبه هفته قبل قرار بود این دیدار انجام شود، اما مسئول هماهنگی گفته بود به‌علت تراکم کاری آقای قاضی‌زاده این دیدار در روزهای آینده انجام خواهد شد. بعد از چند روز خانم رضایی‌نژاد با من تماس گرفتند و گفتند این دیدار به روز پنجشنبه ساعت ۱۵ موکول شده است.
همسر شهید علی‌محمدی بیان داشت: «قبل از ورود به ساختمان با خانم شهره پیرانی، همسر شهید رضایی‌نژاد تماس گرفتم و پرسیدم که شما کجا هستید؟ به من گفت خانم دکتر داخل نروید. گفتم چرا؟ همسر شهید رضایی‌نژاد گفت ما قبل از ساعت ۱۵ نزدیک بنیاد رسیده بودیم که گفتند برنامه لغو شده است. درحالی‌که گفته شده ما ۵ خانواده شهید، دیر به برنامه رسیدیم که صحت ندارد.»

توضیحات و عذرخواهی بنیاد شهید
سعید حقیقی، مدیرکل حوزه ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با فارس درباره دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده‌های شهدای هسته‌ای و ترور گفت: این دیدار برای روز پنجشنبه گذشته برنامه‌ریزی شده بود و در زمان مقرر با خانواده شهید گرانقدر شهریاری از شهدای هسته‌ای انجام شد. البته به جهت برنامه‌ریزی انجام شده برای حضور قاضی‌زاده هاشمی در منازل خانواده معظم شهدا و ایثارگران ازجمله شهید اندرزگو و فشردگی برنامه‌ها امکان جابه‌جایی زمان دیدار برخی خانواده‌های عزیز شهدای ترور و هسته‌ای که در زمان مقرر در محل دیدار حاضر نشدند، فراهم نشد و این دیدار به زمان دیگری موکول شد.
مدیرکل حوزه ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن عذرخواهی از خانواده‌های شهدای ترور خاطرنشان کرد: تکریم و تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگران نه‌تنها برای کارکنان بنیاد بلکه برای آحاد ملت شهیدپرور ایران اسلامی وظیفه‌ای فراموش‌نشدنی است.
این عزیزان با صبر و ایثار خویش، عزت، آرامش و افتخار میهن اسلامی را به ارمغان آوردند و لازم است بار دیگر تأکید کنم برگزار نشدن این نشست تنها به‌دلیل ناممکن بودن تعویق آن به‌دلیل برنامه دیدارهای بعدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید