• سه شنبه 29 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 11 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 18
سه شنبه 25 آبان 1400
کد مطلب : 145597
+
-

نکته بازی/ فقط شما خوبید


تیم ملی ایران در زمین خراب لبنان، بعد از 6 سال نخستین شکست خانگی این تیم را به حریف تحمیل کرده و مهم‌تر اینکه بعد از 17سال موفق به ثبت کام‌بک شده است. بعد در چنین شرایطی مجید جلالی پیله کرده به اینکه سردار آزمون بعد از گل مساوی نیمکت را دعوت به آرامش کرده است. استاد جلالی صرفا با استفاده از همین یک صحنه، نتیجه گرفته‌اند: «سردار از اسکوچیچ حرفه‌ای‌تر است.» آفرین بر این تیزبینی. البته فکر نکنید آقا مجید فقط با اسکوی آماتور حال نمی‌کند. او قبلا هم سابقه مفصل و طولانی در انتقاد از کارلوس کی‌روش و برانکو ایوانکوویچ (زمان حضورش در تیم ملی) داشته است. از قرار آقا مجید غیراز خودشان و شمار دیگری از مربیان داخلی، مربی حرفه‌ای دیگری نمی‌شناسند. حیف واقعا!

خیلی خوب جایی آمدی

زونیمیر سولدو، سرمربی جدید تراکتور که با وجود کارنامه‌ای عجیب و مبهم هدایت این تیم را پذیرفته، نخستین مصاحبه‌اش را در ایران انجام داد. سولدو در نخستین اظهاراتش همه را دعوت به بردباری کرده و گفته: «برای موفقیت به صبر و حمایت هواداران‌مان نیاز داریم.» آقا اصلا بهترین جای دنیا آمدی. اینجا صبوری و شکیبایی غوغا می‌کند. هواداران تراکتور به کنار، اما مالک و مدیران این باشگاه دقیقا همان چیزی هستند که شما می‌خواهی. آنها آنقدر اهل بردباری هستند که بعد از 4 هفته مربی قبلی را بیرون کردند و شما را آوردند! از همین یک فکت ساده می‌توانی بفهمی چه خبر است. مالک تراکتور ظرف 30‌ماه 13مربی عوض کرده تا به شما برسد. پس اگر از ما می‌شنوی، هر چه در چنته داری زودتر رو کن؛ بی‌معطلی!

وحید امیری خلاص می‌شود؟

از قرار معلوم یحیی گل‌محمدی تصمیمش را گرفته و قرار است با از سر‌گیری مسابقات لیگ برتر، تیمش را با 3 دفاع به میدان بفرستد. سرمربی پرسپولیس که این شیوه را یک نیمه برابر گل‌گهر سیرجان تست کرد و جواب نگرفت، ناامید نشده و در مسابقه تدارکاتی با پدیده هم از همین روش استفاده کرده است. در مورد اینکه آیا سیستم 3دفاع در پرسپولیس جواب می‌دهد یا نه، تردیدهای زیادی وجود دارد و کارشناسان باید نظر بدهند. با این حال حداقل حسن اجرای این روش در پرسپولیس آن است که وحید امیری از بازی کردن در پست دفاع چپ خلاص می‌شود. در این سیستم اصولا دفاع چپ به آن معنا وجود ندارد و وحید می‌تواند در خط میانی، در پستی که بازدهی بیشتری دارد به میدان برود.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید