• سه شنبه 29 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 11 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 18
سه شنبه 25 آبان 1400
کد مطلب : 145603
+
-

از کیانوش و سهراب حرف نزنیم؟

محمدحسین برخواه، سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری می‌گوید رستمی و مرادی خودشان نخواستند در تیم ملی باشند

آخرین اردوی تیم ملی وزنه‌برداری ایران قبل از مسابقات جهانی تاشکند از دیروز آغاز شده اما باز هم خبری از کیانوش رستمی و سهراب مرادی در اردو نیست. درحالی‌که بعضی‌ها منتظرند در 3هفته‌ای که تا شروع مسابقات فرصت هست، مشکل کیانوش و سهراب با فدراسیون حل شود و آنها به تیم ملی اضافه شوند اما محمدحسین برخواه، سرمربی تیم ملی با اطمینان می‌گوید که آنها دیگر جایی در تیم ملی ندارند. برخواه به همشهری می‌گوید: «مسابقات نزدیک است و در این مقطع صلاح در این است که تمرکز روی جوانانی باشد که در اردو حضور دارند. بهتر است به مسائل حاشیه‌ای نپردازیم و از کیانوش و سهراب حرف نزنیم.»
رستمی و مرادی مدعی‌اند که به‌خاطر ضعف مدیریت فدراسیون، بازی‌های المپیک توکیو را از دست دادند. رستمی که چند سال است به‌تنهایی و دور از اردوی تیم ملی تمرین می‌کند. مرادی هم بعد از اینکه مطمئن شد نمی‌تواند به المپیک برود، حسابش را از تیم ملی و فدراسیون جدا کرد. با این حال نزدیکان آنها می‌‌گویند سهراب و کیانوش تمرینات‌شان را جدی انجام می‌دهند. حتی گفته می‌شود رکوردهای آنها در حد مدال جهانی است. در این شرایط فدراسیون می‌تواند آنها را نادیده بگیرد؟ برخواه تأکید می‌کند که فدراسیون همه تلاشش را برای حضور آنها در تیم ملی انجام داده است: «ما شهریور آنها را به اردوی تیم ملی دعوت کردیم، خودشان نخواستند به اردو بیایند. آنها سرمایه‌های وزنه‌برداری هستند و برایشان خیلی هزینه شده است. فدراسیون بی‌خیالشان نشد و هر اقدامی که لازم بود، انجام داد. به هر حال آنها بنا به دلایلی که داشتند، نخواستند به اردوی تیم ملی بیایند.»
اردوهای تیم ملی که در چند‌ماه گذشته برگزار شده است، چند غایب دیگر هم دارد که سرشناس‌ترین آنها علی داوودی است. داوودی، وزنه‌بردار دسته فوق‌سنگین بعد از اینکه در بازی‌های المپیک توکیو مدال نقره گرفت، اعلام کرد که می‌خواهد استراحت کند و به مسابقات جهانی نمی‌رود. البته دلیل دیگری هم برای غیبت داوودی مطرح است؛ دلخوری‌اش از فدراسیون به‌خاطر پاداش مدال المپیک. مسئله این است که چرا کادر فنی نتوانست داوودی را برای حضور در تیم ملی قانع کند؟ هر ورزشکاری هر وقت دلش بخواهد می‌تواند در تیم ملی نباشد؟ برخواه می‌گوید: «چند ساعتی با او صحبت کردیم. وقتی علاقه ندارد نمی‌توانیم مجبورش کنیم که در تیم باشد. داوودی فعلا استراحت می‌کند و برای بازی‌های آسیایی آماده می‌شود.»
اما حافظ قشقایی چرا در تیم ملی نیست؟ شایعه شده که او به‌خاطر مشکلات شخصی که با خود برخواه دارد، به اردوهای تیم ملی دعوت نشده است. دوستان قشقایی می‌گویند رکوردهای قشقایی در حد مدال جهانی است اما برخواه حرف دیگری می‌زند: «آنها این حرف را می‌زنند اما باید در عمل دید چه کار می‌کنند. در بهترین حالت رکوردهای قشقایی در حد نفر یازدهم‌،دوازدهم جهانی است. من با هیچ‌کس مشکل ندارم. در تیم ملی سرباز هستم و تلاش می‌کنم تا تیم ملی کشورم سربلند شود. قشقایی در مسابقات آسیایی انتظارات را برآورده نکرد و به همین دلیل به تیم ملی دعوت نشد.»
تیم ملی وزنه‌برداری با نفرات جوان و بدون نامی‌ها به مسابقات جهانی می‌رود. در این شرایط امیدی به مدال‌آوری هست؟ برخواه تأکید می‌کند که مسابقات سختی در پیش است: «در بازی‌های المپیک به‌خاطر محدودیت‌هایی که وجود داشت، همه قهرمانان شرکت نکرده بودند اما در مسابقات جهانی حاضر می‌شوند. ما کار سختی داریم.» با این حال او امیدوار است که شاگردانش در چند وزن به مدال برسند:‌ «بدون شانس نیستیم.»
میرمصطفی جوادی، حسین سلطانی، مرتضی بیگلری، محمد زارعی، رضا دهدار، رسول معتمدی، سیدایوب موسوی، علیرضا یوسفی، علیرضا سلیمانی، امیر حقوقی، امیر عزیزی و آیت شریفی 12نفری هستند که به اردوی آخر دعوت شده‌اند. مسابقات جهانی از 16آذرماه آغاز می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :