• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 24 آبان 1400
کد مطلب : 145544
+
-

اقدام غیراخلاقی اردنی‌ها علیه فوتبال زنان ایران

فدراسیون فوتبال ایران در حمایت از تیم ملی زنان از فدراسیون فوتبال اردن شکایت می‌کند؟ تیم ملی فوتبال زنان اردن شهریور با شکست مقابل ایران شانس حضور در جام ملت‌های آسیا را از دست دادند. آنها که میزبان مسابقات مقدماتی آسیا بودند و نتوانستند از این امتیاز استفاده کنند، در تلاش هستند از راه دیگری به این جام صعود کنند. آنها در اقدامی غیراخلاقی صلاحیت جنسی بازیکنان ایران را زیر سؤال برده‌اند.
فدراسیون فوتبال اردن چندی پیش در نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا مدعی شد که نسبت به صلاحیت جنسیتی چند بازیکن ایران تردید دارد. آنها از AFC خواسته بودند هیأتی از پزشکان مستقل سلامت جنسی بازیکنان ایران را تأیید کنند. این ادعای اردنی‌ها به اطلاع فدراسیون ایران رسید و فدراسیون با ارائه مدارک پزشکی از بازیکنان حمایت کرد. با این حال علی‌بن آل‌حسین، رئیس فدراسیون فوتبال اردن به تازگی در توییتی این نامه محرمانه را منتشر کرده، اقدامی که از نظر ایران توهین‌آمیز و حتی غیرقانونی است. دیروز زهره هراتیان، رئیس ایفمارک به مهر گفت: «موضوعی که تمایل دارم حقوقدان‌های ورزشی در آن ورود کنند، این است که آیا چنین درخواست‌هایی که فقط به آن شک دارید، نباید به‌صورت محرمانه انجام شود؟ چطور چنین نامه‌هایی سر از فضای مجازی درمی‌آورد؟ آیا زمان آن فرانرسیده است که کمیته اخلاق کنفدراسیون فوتبال آسیا ورود کند و از فدراسیون فوتبال اردن بخواهد که چرا چنین نامه‌ای را در فضای مجازی منتشر کرده است؟»
به‌گفته هراتیان تست تعیین جنسیت به‌صورت روتین در کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام می‌شود و تیم‌ها قبل از اعزام به مسابقات تست می‌دهند و همه مستندات تیم ملی فوتبال زنان که تأییدیه AFC دارد، در ایفمارک موجود است. مریم ایراندوست، سرمربی تیم ملی ایران هم گفته است بابت این موضوع نگران نیست چرا که کادر پزشکی آزمایش‌های لازم را قبل اعزام از تک‌تک ملی‌پوشان گرفته بود. با وجود حمایت هراتیان از تیم ملی زنان اما دیروز فدراسیون فوتبال موضع رسمی در قبال این اقدام اردنی‌ها نداشت. اینکه آیا آنها اقدام قانونی انجام می‌دهند یا موضع‌گیری‌شان به همین تهدید هراتیان ختم می‌شود؟

این خبر را به اشتراک بگذارید