• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
سه شنبه 11 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14475
+
-

کافه مجلس

   دیدار بروجردی با بشار اسد

علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دیروز با بشار اسد، رئیس‌جمهور  سوریه در دمشق دیدار و گفت‌وگو کرد. به‌گزارش ایرنا، او یکشنبه شب به همراه قاسم جاسمی نماینده کرمانشاه، کارن خانلریان نماینده ارامنه تهران و سیامک مره‌صدق نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی وارد دمشق شد و مورد استقبال «نشأت الاطرش» نماینده پارلمان سوریه و رئیس کمیته روابط سوریه و ایران قرار گرفت. قرار است هیأت ایرانی در دمشق درخصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی مرتبط با سوریه، با تنی چند از مسئولان عالی‌رتبه این کشور بحث و تبادل‌نظر کنند.



   ترمیم احتمالی کابینه لوایح تفکیک وزارتخانه‌ها

علیرضا رحیمی، عضو هیأت رئیسه فراکسیون امید با بیان اینکه «رئیس‌جمهور برای تغییرات احتمالی در کابینه منتظر تعیین‌تکلیف لوایح تفکیک وزارتخانه‌هاست»، گفت: مجلس از ترمیم کابینه استقبال می‌کند چون هر تغییری باعث بهتر شدن وضعیت می‌شود. نماینده تهران درباره وجود احتمال ترمیم کابینه به ایسنا گفت: رئیس‌جمهور در جلسه غیرعلنی که با نمایندگان داشتند، اعلام کرد که برای ترمیم کابینه و جابه‌جایی‌ها منتظر تعیین‌تکلیف لوایح تفکیک وزارتخانه‌هاست و به نوعی انتظار خود از مجلس را مطرح کرد.



   فساد همچون «بُز گَر» مسئولان را دچار می‌کند

محمد دهقان، عضو فراکسیون اصولگرایان ولایی به فارس گفت: کشورهایی که بنای مبارزه با فساد را دارند به هیچ‌وجه نسبت به 5درصد فساد، حتی نسبت به یک‌‌دهم درصد هم بی‌تفاوت نیستند. یک ضرب‌المثل در بین عوام وجود دارد که می‌گوید: «یک بُز گَر تمام گله را گر می‌کند». فساد مثل یک بیماری ویروسی است، افراد فاسد به‌دنبال یار می‌گردند و اگر 5درصدی که آن مقام ارشد می‌گوید رها باشند در آینده خدایی ناخواسته درصد بالاتری فاسد می‌شوند.



   تفحص دوباره از مدیریت سابق شهرداری

مصطفی کواکبیان، نماینده تهران از کلید خوردن دوباره طرح تحقیق و تفحص از دوره گذشته شهرداری تهران خبر داد. به گزارش ایلنا، او در حاشیه جلسه شورای برنامه و توسعه استان تهران درباره تحقیق و تفحص از دوره گذشته شهرداری تهران گفت: «طرح تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری تهران یک‌بار به مجلس آمد اما رأی نیاورد و دوباره آن را کلید می‌زنیم و به‌نظر می‌رسد در دو، سه هفته آینده در مجلس مجددا مطرح شود».



  تقدیر فرمانده ناجا از مأمور زن گشت ارشاد

علیرضا رحیمی، نماینده تهران گفت: در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با فرماندهان ناجا، سردار حسین اشتری (فرمانده نیروی انتظامی) اعلام کرد 2 روز بعد از حادثه درگیری خانمی در پارک، مأمور ناجا در محل فرماندهی کل مورد تشویق قرار گرفته و لوح تقدیر از ایشان دریافت کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید