• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 11 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14473
+
-

با مردم

پیام‌های شما
با مردم

مردمی‌بودن شوراها
سلام. شوراها نقطه اتصال بین مردم و مسئولان هستند. اعضای شوراها باید خودشان با مردم ارتباط تنگاتنگی داشته باشند و خود را از اتاق‌های تشریفاتی خارج کنند. مردمی که به شورا‌ها رأی داده‌اند، انتظار دارند تا مشکلاتشان در حوزه‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی از طریق آنها به مسئولان ذی‌ربط انتقال پیدا کند. امید و انتظار داریم که شورای شهر تهران در این مسیر گام بردارد.
2146...0913

ارتقای جایگاه معلمان
با سلام. این روزها به رسم هر سال تعریف و تمجید از معلم‌ها صرفا تبدیل به یک چرخه کلامی شده که سهم معلمان در عالم واقعیت و دنیای بیرون از واژه‌ها، تنها تکرار مکررات و تسلسل وعده‌ها بوده است. متأسفانه آنچه به فراموشی سپرده شده، توجه جدی به دغدغه‌های معلمان به‌ویژه در بعد اقتصادی و معیشت و رفاه بوده است. مسئولان در آموزش‌ و پرورش در مقام سخن می‌گویند معلم به‌عنوان کسی که پژوهشگر می‌سازد، نباید کارمند نامیده شود و باید وظایف معلمان را با استادان دانشگاه مقایسه کرد! اما در مقام عمل او را در تنگنای مشکلات معیشتی‌‌ رها کرده و در تصمیم‌گیری‌ها و تغییرات پی‌درپی نظام آموزشی، فکر و نظر و دیدگاه او را جویا نمی‌شوند و با نگاه از بالا به او، معلم را تنها مجری تصمیمات خود در مدرسه می‌دانند! لذا برگزاری روز معلم وقتی باارزش است که معلم در جایگاه واقعی خود باشد نه مثل حالا که در حاشیه و غرق در مشکلات اقتصادی و سرگرم شغل‌های دوم و سوم است. از طرفی هرچند معلمان با مشکل معیشت دست به گریبانند، اما مسئولان در دولت و نمایندگان مجلس و نهادهای ذی‌ربط باید جایگاه معلم و شغل معلم را طوری برنامه‌ریزی کنند که بالاترین جایگاه را داشته باشد. به‌نظر می‌رسد در روز معلم، گذشته از شعارها و وعده‌های غیرعملی در کنار تجلیل از برخی معلمان که کار پسندیده‌ای است، باید به فکر چاره بود تا حداقل روز معلم سال آینده هم جایگاه معلمان ارتقا پیدا کند و هم بخشی از مشکلات صنفی معلمان رفع شده و کیفیت آموزش رو به ارتقا باشد.
مددی، دبیر بازنشسته از تهران

توجه به حق و حقوق کارگران
با عرض سلام و درود بی‌پایان و خداقوت. کارگران زحمتکش و محترم در دیدار مستقیم وزیر محترم کار با آنها گلایه‌های بسیار زیادی در زمینه مشکلات خود مطرح کردند. این مشکلات در سطح گسترده و تقریبا عامه بود. به‌قول معروف «مشت نمونه‌ای از خروار است». لذا از آقای ربیعی وزیر کار به‌عنوان عالی‌ترین مقام در حوزه کار و خدمات مصرانه تقاضامندیم طرح مشکلات کارگران را جدی بگیرند و نگذارند حق و حقوق آنها پایمال شود.
6263...0938

افزایش قیمت کالاهای اساسی
با عرض سلام و خسته نباشید. مسئولان بارها قول افزایش 10درصدی میزان دریافتی مستمری خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) را داده‌اند اما به‌جای افزایش حقوق بسیاری از اقلام و کالاهای اساسی مردم افزایش پیدا کرده است. مسئولان لطف کنند هر وقت برای افزایش حقوق اقدام کردند، نشست خبری بگذارند؛ هرچند با درصد تورم جامعه افزایش 10درصدی مشکلی از ما اقشار ضعیف حل نمی‌کند.
8132...0936

حقوق کارگران واقعی نیست
با سلام و ادب. به مسئولان بگویید دستمزد امسال کارگران را به‌گونه‌ای افزایش دهند تا به سمتی برود که قدرت خریدشان را بیشتر و سفره آنها را رنگین‌تر کند. متأسفانه هم‌اکنون حقوق کارگران، واقعی نیست و فاصله زیادی بین مزد فعلی و مزد واقعی وجود دارد. اگر قرار است در تولید به کیفیت برسیم و بنگاه‌ها بهره‌ور شوند، باید حقوق کارگر را بهبود ببخشیم تا انگیزه لازم برای کار را داشته باشند. از رئیس‌جمهور محترم و وزیر رفاه درخواست می‌کنیم با اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی شاهد بهبود زندگی و معیشت این قشر محروم جامعه باشیم. باور کنید فشار اقتصادی این روزها کمر بازنشستگان را شکسته و ناتوان از اداره مخارج زندگی، شهریه دانشگاه و... هستند.
حسین الله‌وردی، بازنشسته تامین اجتماعی

ایجاد نشاط اجتماعی
سلام. با تبریک میلاد یگانه منجی عالم بشریت(عج) به همه دست‌اندرکاران روزنامه همشهری. این روزها در سراسر کشور شاهد استقبال مردمی در مساجد و حسینیه‌ها و حتی درب منازل از جشن بزرگ نیمه شعبان هستیم. به‌نظرم برگزاری جشن‌های نیمه‌شعبان مانند هر مراسم مذهبی دیگری باید متناسب با شئون دینی و مذهبی ما و ساحت مقدس ائمه معصومین(ع) باشد. در واقع مهم‌ترین اهداف در برگزاری ویژه‌‌برنامه‌های اعیاد شعبانیه باید منجر به تقویت و ترویج هویت و باورهای دینی و ملی، همچنین باعث افزایش نشاط اجتماعی با بهره‌گیری از فضای معنوی باشد. از همه مهم‌تر تلاش برای ارتقای سطح دانش افراد نسبت به فلسفه انتظار است که بهتر است مدنظر برگزار‌کنندگان قرار گیرد.
3526...0919

پاسداشت نام خلیج‌فارس
سلام. وقت به‌خیر. روز ۱۰ اردیبهشت در ایران روز ملی خلیج‌فارس نامگذاری شده که سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز و خلیج‌فارس بوده است. خلیج تا ابد فارس سومین خلیج بزرگ جهان است که به‌خاطر موقعیت جغرافیایی خود در طول تاریخ همواره نامش بر سر زبان‌ها بوده است و مردم تمام جهان آن را با نام خلیج‌فارس یا دریای پارس می‌شناسند. قدیمی‌ترین اسناد موجود درباره خلیج‌فارس به کتاب‌های باقیمانده از یونان باستان برمی‌گردد. با وجود این، همه ما ایرانیان لازم است برای پاسداشت نام خلیج‌فارس و انجام اقدامات مقتدرانه در برابر شیطنت‌های مختلف بیگانگان در جعل نام خلیج‌فارس بیشتر از اینها تلاش‌کنیم.
پیام یک ایرانی

لطفاً نظرات خود را درباره مطالب روزنامه با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید