• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 13 آبان 1400
کد مطلب : 144719
+
-

گرینویچ/ ملکه صرفه‌جویی جهان


زنی در چین با صرفه‌جویی و پس‌انداز 90درصد از حقوق ماهانه‌اش توانست دو خانه بخرد. به گزارش آدیتی‌سنترال، چینی‌ها برای رد و بدل کردن تجربه‌های خود درباره صرفه‌جویی اپلیکیشن‌ها و صفحات مجازی پرشماری دارند.  وانگ‌شنای یکی از کاربر‌های مشهور این اپلیکیشن‌هاست که برخی به او لقب ملکه‌صرفه‌جویی چین را داده‌اند. هر چند بسیاری او را خسیس‌ترین چینی روی کره زمین هم می‌دانند اما خود وانگ‌ از اینکه توانسته با حقوق ماهانه‌اش طی 10سال 2باب خانه بخرد خوشحال است. او سالانه فقط 100یوان خرج می‌کند.

18روز تنها در خانه

دختربچه‌ 4ساله‌ای که 18روز از ناپدید شدنش می‌گذشت، صحیح و سالم در یک خانه و اتاقی با در‌های قفل شده پیدا شد. به‌گزارش بی‌بی‌سی، کلیو اسمیت بیش از 2هفته پیش درحالی‌که با پدر و مادرش در یک نقطه دورافتاده در استرالیای غربی در چادر خوابیده بود، گم شد. مظنونی که به اتهام کودک‌ربایی در بازداشت پلیس است هیچ ارتباطی با خانواده اسمیت ندارد و هنوز اتهامی به‌طور رسمی به او وارد نشده است.
خانه‌ای که کلیو در آن پیدا شده 6 دقیقه با محل زندگی او در شهر کارنارون فاصله دارد که جمعیتش حدود ۵ هزار نفر است. اسکات ماریسون، نخست‌وزیر استرالیا از پیدا شدن کلیو ابراز شادمانی کرده است.

پسر‌ها بیشتر می‌میرند

نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که نزدیک به دو سوم مرگ‌ومیرها در رده سنی ۱۰ تا ۲۴سال در سراسر جهان در بین مردان و پسران رخ داده است. به گزارش یورونیوز، مؤسسه لنست که این تحقیق را انجام داده همچنین می‌گوید؛ از سال ۱۹۵۰ میزان مرگ‌ومیر در مردان ۱۰ تا ۲۴ساله به میزان 15.3درصد کاهش یافته است. این در حالی است که کاهش در میان زنان و دختران قابل‌توجه‌تر بوده و به میزان ۳۰درصد تعداد مرگ‌ومیرها در این گروه سنی کمتر شده است. تفاوت‌های مرگ‌ومیر در آمریکای لاتین و حوزه کارائیب بیش از سایر نقاط جهان بوده است. به‌طوری که میزان مرگ‌ومیر مردان در سن ۲۰ تا ۲۴سال 3برابر بیشتر از زنان بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید