• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 13 آبان 1400
کد مطلب : 144675
+
-

نسخه قهرمانی

تاتنهام امیدوار است پس از 5هزار روز با مربی جدیدش -کونته- یک جام ببرد

نسخه قهرمانی

آنتونیو کونته با 6ماه تأخیر به‌عنوان سرمربی تاتنهام، انتخاب و جانشین نونو اسپریتو شد. او تابستان به این دلیل با باشگاه لندنی به توافق نرسید که به قول خودش تازه همکاری‌اش با اینتر پایان یافته بود و هنوز از لحاظ احساسی با آن قضیه درگیر بود. حالا برای باشگاهی که از آخرین قهرمانی‌اش در جام‌های مختلف بیش از 5هزار روز می‌گذرد، به‌نظر می‌رسد استخدام این سرمربی ایتالیایی تصمیم هوشمندانه‌ای باشد. کونته در 7سال گذشته 5قهرمانی با تیم‌های مختلف آورده و با چلسی و اینتر، قهرمانی لیگ را تجربه کرده است. او فصل گذشته توانسته بود به 9سال قهرمانی یوونتوس در سری ‌آ پایان دهد.
کونته در لیگ برتر و به‌عنوان سرمربی چلسی 76بازی را تجربه کرد؛ 51برد، 10تساوی، 15شکست و میانگین 2.14 امتیاز در هر بازی. او فصل 2017-2016با چلسی قهرمان لیگ برتر شد. او متخصص اثرگذاری فوری در تیم‌هایی است که در دست می‌گیرد. سال2011 به یوونتوسی رفت که 2 فصل پیاپی در رده هفتم سری ‌آ جا خوش کرده بود. کونته پایه‌گذار قهرمانی‌های 9گانه یووه در سری‌آ بود. وقتی سال2014 به تیم ملی ایتالیا رفت، این تیم در مرحله گروهی جام‌جهانی2014 حذف شده بود. ایتالیا با این مربی تا یک‌چهارم یویو2016پیش رفت. با جدایی کونته، آتزوری حتی جواز حضور در جام جهانی2018 را هم به‌دست نیاورد. سال2016، زمانی به چلسی رفت که این غول لندنی در لیگ، دهم شده بود. بلافاصله قهرمانی لیگ برتر با 93امتیاز به‌دست آمد و در فصل دوم یک جام حذفی هم به ویترین افتخارات چلسی اضافه شد. داستان اینتر هم که تازه‌تر است و همه می‌دانیم. اینتر تا پیش از ورود کونته و قهرمانی در سری ‌آ 9سال بود قهرمان لیگ نشده بود و 8سال از آخرین نایب‌قهرمانی‌اش می‌گذشت. در فصل اول با این سرمربی نایب‌قهرمان شد و یک فصل بعد قهرمانی را از چنگ یووه درآورد.
سرمربی ایتالیایی از باشگاه قول 100میلیون یورو خرید در پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی گرفته است. گزینه‌های محبوب او از ایتالیا می‌آیند؛ بارلا (اینتر) و ولاهوویچ (فیورنتینا) و فرانک کسیه (میلان). انتظار می‌رود مجوز کار کونته چند روز طول بکشد و او ممکن است برای بازی فردا شب در لیگ کنفرانس اروپا با ویتسه روی نیمکت اسپرز نباشد. هدف این است که او برای دیدار مقابل اورتون روی‌ نیمکت تاتنهام حضور داشته باشد. اما او فعلا بازیکنان را تمرین می‌دهد و تیم با تمرینات و ترکیبی که او می‌چیند به میدان خواهد رفت.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید