• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 13 آبان 1400
کد مطلب : 144671
+
-

تاریخ به روایت رونالدو

طبق معمول یک بازی و گلزنی دیگر از کریستیانو رونالدو برگ‌های دیگری از تاریخ فوتبال را ورق زد

تاریخ به روایت رونالدو

باز هم کریستیانو رونالدو در یک مسابقه شرکت کرد و برگ‌های دیگری از تاریخ فوتبال را نوشت. در روزهایی که موقعیت شغلی اوله‌گونار سولشائر در پست سرمربیگری منچستریونایتد در خطر است، این کریستیانو رونالدو است که هر بار او و شغل شکننده‌اش را نجات می‌دهد. در واقع هری مگوایر و داوید دخه‌آ و خود سرمربی نروژی هر کاری می‌کنند اوله از کار برکنار شود، کریستیانو این اجازه را به آنها نمی‌دهد. این‌بار مهاجم پرتغالی در دقیقه اول وقت تلف شده هر نیمه یک گل برای من‌یونایتد در بازی خارج از خانه در زمین آتالانتا به ثمر رساند تا هم خودش در هر 4بازی این فصل لیگ قهرمانان گل زده باشد، هم اوله را بار دیگر از خطر اخراج نجات دهد تا شنبه که داربی منچستر برگزار می‌شود و خطری دیگر سولشائر را تهدید می‌کند.

    کریستیانو رونالدو بعد از رود فن‌نیستلروی، از سال ۲۰۰۳ به نخستین بازیکنی تبدیل شد که با پیراهن منچستر در ۴ بازی متوالی در لیگ قهرمانان موفق به گلزنی می‌شود. کریستیانو تنها بازیکنی است که در هر ۶ بازی مرحله گروهی چمپیونزلیگ موفق به گلزنی شده (فصل 18/2017).
     این گل ۷۹۸مین گل کریستیانو در دوران فوتبالش بود. او تنها 2گل دیگر تا رکورد 800گل در دوران حرفه‌ای فاصله دارد. هیچ بازیکنی در تاریخ فوتبال بیش از او در بازی‌های رسمی موفق به گلزنی نشده است.
    رونالدو و نیمار تنها بازیکنان تاریخ هستند که بیش از 20گل برای 2باشگاه مختلف در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده‌اند.
    منچستر در این فصل بدون گل‌های رونالدو با 2امتیاز در قعر جدول جای داشت، نه با 7 امتیاز در صدر. گل پیروزی دقیقه ۵+۹۰ به ویارئال (+۲ امتیاز)، گل پیروزی دقیقه ۸۱ به آتالانتا (+۲ امتیاز)، گل تساوی دقیقه ۹۱ به آتالانتا (+ یک امتیاز)
   13گل از 15گل رونالدو در فصل جاری زمانی به ثمر رسیده که منچستریونایتد در حال شکست یا مساوی بوده است. او نیمی از گل‌های این فصل منچستر را به‌تنهایی وارد دروازه حریفان کرده است؛ 9گل از 18گل.
    3گل از ۵گل رونالدو در این فصل لیگ قهرمانان در وقت‌های تلف شده به ثمر رسیده و هر 5گل، نتیجه بازی را تغییر داده است.
    عملکرد رونالدو برای باشگاه منچستریونایتد و تیم ملی پرتغال در این فصل 14بازی، 12بازی فیکس در ترکیب، 15گل زده، یک پاس گل، هر 70دقیقه تأثیرگذاری روی گل‌ها، میانگین 1.29مشارکت در گلزنی به ازای 90دقیقه ثبت شده است.
    او این فصل فقط در 10بازی که از ابتدا و در کل 895دقیقه برای منچستر به میدان رفته، روی 10گل تأثیر مستقیم داشته است؛ 9گل+1پاس گل.
    رونالدو از سولشائر در تعداد گلزنی با پیراهن من‌یونایتد جلو زد. او با پشت سر گذاشتن سولشائر و برایان مک‌کلر اکنون پانزدهمین گلزن برتر تاریخ یونایتد است. رونی با 253گل، چارلتون با 249گل، دنیس لاو با 237گل در رده‌های اول تا سوم هستند و کریستیانو با 127گل در رده پانزدهم قرار دارد. برایان مک‌کلر با 127گل و سولشائر با 126گل نفرات بعدی بهترین گلزنان هستند.
    رونالدو دویست‌ودومین دبل دوران حرفه‌ای خود را به ثبت رساند؛ با رئال مادرید (122)، با منچستریونایتد (28)، با پرتغال (28)، با یوونتوس (23)، با اسپورتینگ‌لیسبون (یک).
    کریستیانو با 36سال سن و 270روز به دومین بازیکن مسن لیگ قهرمانان تبدیل شد که در یک بازی دبل می‌کند. فیلیپو اینتزاگی با 37سال و 86روز سن همچنان مسن‌ترین بازیکنی است که در این رقابت‌ها موفق به دبل شده است.
    منچستریونایتد در 15بازی گذشته خود در لیگ قهرمانان فقط یک‌بار موفق به ثبت کلین‌شیت شده است، آن‌هم برابر لایپزیش رقم خورده است.
    در میان تیم‌های لیگ برتر انگلیس فقط نوریچ(28) و لسترسیتی(25) عملکرد ضعیف‌تری از منچستریونایتد با 23گل خورده در تمام مسابقات این فصل داشته‌اند.
    اوله برای دومین بازی پیاپی از سیستم 3مدافع استفاده کرد اما دقیقه40واران مصدوم و از بازی خارج شد. اریک بایی یک گل را نجات داد و هواداران که قبلا علیه او شعارهای نژادپرستانه می‌دادند، حالا خواهان استفاده از زوج او و واران به‌جای مگوایر و لیندلوف پراشتباه شده‌اند.
    برونو فرناندز هم در ۱۰ بازی اخیر در تمام رقابت‌ها روی ۸ گل تأثیر مستقیم داشته است؛ ۷ پاس گل و یک گل.
    گاسپرینی، سرمربی آتالانتا در مورد رونالدو گفته است:«او بازیکن فوق‌العاده‌ای است. برخی حتی او را مشکل خطاب می‌کنند ولی چه خوب که چنین مشکلی داشته باشید. 9شوت از 10شوت او در چهارچوب و 5شوت آن به گل تبدیل می‌شود. من به او گفتم می‌دانی ما در ایتالیا در این‌جور مواقع چه می‌گوییم؟ می‌گوییم برو به جهنم!»‌

این خبر را به اشتراک بگذارید