• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 13 آبان 1400
کد مطلب : 144667
+
-

پارگی پیشانی‌کار دست شه‌بخش داد

اولین مدال‌آور جهانی تاریخ بوکس ایران به‌خاطر مصدومیت نمی‌تواند در مبارزه نیمه‌نهایی حاضر شود و به‌احتمال فراوان فینال را از دست می‌دهد

پارگی پیشانی‌کار دست شه‌بخش داد

محسن محمودصفری

رقص پا و مشت‌های سهمگین دانیال شه‌بخش، حسرت ناکامی و مدال نگرفتن در مسابقات جهانی بوکس را برای ایران پایان داد. بوکسور زاهدانی تیم‌ملی با پیشانی پاره چنان به حریف لیتوانی خود تاخت که در 3راند متوالی با نتیجه 5 بر صفر پیروز شد و صعودش را به نیمه‌نهایی قطعی کرد. ولی حالا خبر نگران‌کننده درباره او این است که احتمالا در مقابل حریف ازبکستانی داخل رینگ نخواهد رفت.

   شه‌بخش: تیم ما مدال جهانی می‌خواست
بوکسور 21ساله ایران که نایب‌قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد حالا نخستین مدال‌آور ایران در مسابقات جهانی محسوب می‌شود. مسابقات جهانی بوکس به‌صورت رسمی از سال1974 در شهر هاوانای کوبا آغاز شد و تا همین مسابقات2021 بلگراد صربستان، سهم ورزش ایران حسرت مدال جهانی بود. این‌بار اما شه‌بخش در وزن 60کیلوگرم با عملکردی بی‌نقص درحالی‌که اعضای تیم 10نفره ایران یکی پس از دیگری در حال حذف‌شدن از گردونه مسابقات بودند توانست نخستین مدال تاریخ بوکس ایران را به نام خود ثبت کند. شه‌بخش پس از قطعی‌شدن مدالش گفت: «وقتی پا به این مسابقات گذاشتم به فکر کسب مدال تاریخی برای ایران بودم چون این نخستین مدال جهانی ماست. ما یک تیم هستیم و تمامی اعضای تیم بوکس ایران می‌‌خواستیم در این مسابقات مدال تاریخی‌مان را کسب کنیم، اما من تنها کسی بودم که موفق به انجام این کار شدم.»
او در ادامه صحبت‌هایش ضمن قدردانی از زحمات علیرضا استکی سرمربی تیم ملی بوکس گفت: «می‌خواهم از سرمربی‌ تیم تشکر کنم که من را باور داشت. اعضای کادرفنی تیم ملی ابتدا مرا به مسابقات بوکس قهرمانی آسیا بردند و سپس فرصت مبارزه در جهانی را به من دادند. من این موفقیت را به استکی تقدیم می‌کنم.»

      استکی: عصب پیشانی شه‌بخش درگیر شده است
علیرضا استکی سرمربی تیم ملی بوکس ایران در گفت‌‌وگو با همشهری درباره شرایط تیمش و نخستین مدال بوکس ایران در مسابقات جهانی گفت: «تیم خوبی در این مسابقات داشتیم و حتی شانس کسب مدال طلا هم بودیم ولی یک‌سری اتفاقات مانع شد. داوران واقعا حق میثم قشلاقی و اشکان رضایی را ندادند و دستمان هم به جایی نرسید. همه دیدند که چه اجحافی در حقشان شد. هردوی این بوکسورها الان حریفانشان در نیمه‌نهایی هستند و مدالشان قطعی شده است. ولی باز هم خدا را شکر که دست پر برمی‌گردیم. دانیال عملکرد خوبی داشت و امیدوارم بتوانیم آماده‌اش کنیم تا بتواند وارد رینگ شود. در کل بگویم راضی نیستم و می‌توانستیم نتیجه بهتری بگیریم.»
استکی در پاسخ به اینکه عنوان شده شه‌بخش به‌دلیل پارگی پیشانی‌اش ممکن است نتواند در نیمه‌نهایی مبارزه کند گفت: «خودش که خیلی دوست دارد مبارزه کند ولی واقعیت این است که پیشانی‌اش پارگی دارد و عصبش هم درگیر شده است. دکترها تأکید کرده‌اند که نباید ضربه بخورد و حتی پنبه هم نباید روی زخمش کشید! برای همین آماده شدن برای این مبارزه خیلی سخت است اما باز هم مشخص نیست. ما همه سعی‌مان را می‌کنیم دانیال وارد رینگ شود ولی سلامتی‌اش برایمان مهم‌تر است.»
عبدالمالیک خالوکوف ازبکستانی که مدال طلای المپیک جوانان را در کارنامه دارد، رقیب دانیال شه‌بخش در مبارزه مرحله نیمه‌نهایی است و طبق برنامه این مسابقه امروز باید برگزار شود اما مشخص نیست بوکسور ایرانی بتواند در مسابقه شرکت کند. ایران با 10بوکسور به این مسابقات
  اعزام شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید